کد ارور پکیج ایران رادیاتور معنی و رفع ارورهای ایران رادیاتور دفترچه راهنما تمامی مدل‌

کد ارور پکیج ایران رادیاتور

کد ارور پکیج ایران رادیاتور زمانی نمایش داده می شود که مشکلی در دستگاه به وجود آمده باشد. بنابراین هنگامی که کد ارور یا خطا پکیج ایران رادیاتور خود را دیدید به سادگی از کنار آن عبور نکنید. برطرف کردن به موقع ارور پکیج ایران رادیاتور سبب می شود که دستگاه از آسیب های احتمالی بیشتر حفظ شود و با کمترین هزینه تعمیر شود. در این مقاله لیست کاملی از معنی ارورهای پکیج ایران رادیاتور تمامی مدل ها به همراه آموزش رایگان برطرف کردن تخصصی ارور جمع اوری شده که با خواندن آن می توانید مشکلات پکیج خود را به راحتی برطرف نمایید.

ارور در پکیج انالوگ و دیجیتال ایران ردیاتور

ارور در پکیج انالوگ و دیجیتال ایران ردیاتور

توجه داشته باشید پکیج های دیجیتال به دلیل داشتن صفحه نمایشگر برای نشان دادن دمای آب و کد خطا بیشتر مورد استقبال مصرف کنندگان قرار گرفته است. اما این بدان معنی نیست که پکیج های آنالوگ کد خطا را نشان نمی دهند و معمولا پکیج های آنالوگ از قیمت پایین تری برخوردار هستند. در نهایت علت ارور پکیج ایران رادیاتور می تواند منشاء از موارد زیر داشته باشد :

  • قطع بودن گاز ورودی دستگاه
  • کم بودن فشار بار پکیج
  • بسته بودن شیرهای زیر پکیج
  • بسته بودن یا باز نبودن کامل شیرهای رفت و برگشت رادیاتورها
  • وجود اختلال در عملکرد برد دستگاه
  • سوختن برد دستگاه
  • معیوب شدن سنسور های حرارتی
  • خرابی پرشر هوا
  • رسوب بستن پکیج دیواری

و موارد دیگر از مهم ترین علت نمایان شدن کدهای خطا پکیج دیواری می باشد.

علت نمایش دادن ارور در پکیج ایران رادیاتور چیست؟

قبل از اینکه به تمامی کد خطا پکیج ایران رادیاتور بپردازیم بهتر است در ابتدا این سوال مهم را مورد بررسی قرار دهیم که چرا پکیج دیواری ارور می دهد و علت آن چیست؟ دقت داشته باشید پکیج های دیواری و زمینی به گونه ای طراحی شده اند که اگر هر یک از قطعات پکیج دچار مشکلی شد، پیغام خطا را به برد پکیج یا مغز دستگاه ارسال کند برد پکیج چیست؟ و شاهد آن خواهید بود که برخی از شماره ها پکیج درحال چشمک زدن هستند و یا عبارتی را نشان می دهند. حال ممکن است این سوال برای شما مطرح شود که تشخیص وجود ارور در پکیج های دیجیتال آسان تر است یا آنالوگ؟

جدول کامل ارور پکیج آنالوگ ایران رادیاتور

همان طور که در ابتدا گفته شد محصولات شرکت ایران رادیاتور دارای تنوع زیادی می باشد که همین امر سبب شده پکیج های دیواری این برند در دو مدل زمینی و دیواری آنالوگ و دیجیتال روانه بازار شوند. تمامی مدل های آنالوگ ایران رادیاتور شامل سری های E، K، BM، M و Eco می باشند که به دلیل آنالوگ بودن قیمت خریداری آن نسبت به مدل های دیجیتال کمتر است. پکیج های آنالوگ برای نشان دادن وجود اختلال در عملکرد خود دارای چندین شماره بر روی دستگاه می باشد که با خاموش و روشن شدن آن، بیانگر وجود مشکل در دستگاه است. چراغ های ال ای دی پکیج آنالوگ ایران رادیاتور به ترتیب با اعداد 30، 40، 50، 60، 70 و 80 بر روی پنل روبه رویی دستگاه درج شده اند.

ارور پکیج ایران رادیاتور 70

علت چشمک زدن چراغ 70 پکیج ایران رادیاتور به این معنی است که آب مصرفی به طور مداوم گرم و سرد می شود.آموزش رایگان رفع ارور 70 ایران رادیاتور با انجام اسید شویی به صورت کامل از شر گرم و سرد شدن آب مصرفی خلاص می شوید.

ارور 406070 پکیج ایران رادیاتور

علت: ارور 406070 در پکیج ایران رادیاتور به معنی خرابی پرشر هوا، فن و برد الکترونیکی ، گرفتگی ونتوری و شیلنگ پرشر و یا گیر کردن فن می باشد. راه حل: در صورت مواجه شدن با کد ارور 40 60 70 ایران رادیاتور ، برای رفع آن به دلیل خرابی بعضی قطعات دستگاه با تعمیرکار پکیج تماس بگیرید.

 

کد خطا 30 و 40

چشمک زدن شماره های 30 و 40 در پکیج آنالوگ ایران رادیاتور به این معنی است که برد اصلی دستگاه دچار مشکل شده است یا به طور کامل سوخته است. نحوه برطرف کردن ارور 30 40 پکیج ایران رادیاتور برای رفع این کد خطا بایستی تکنسین سیم های ارتباطی برد را بررسی کند و از سالم بودن برد اطمینان حاصل شود. سوختن برد می تواند دلایل متعددی داشته باشد، اما توصیه می کنیم برای پکیج خود حتما از محافظ برق استفاده نمایید.

ارور 406080 پکیج ایران رادیاتور

علت: بروز ارور 406080 در پکیج ایران رادیاتور به دلایل زیر است:

خرابی برد الکترونیکی پکیج ایران رادیاتور

ایراد پرشر هوا یا سنسور فن که مسئول اعلام خرابی فن است.

فن گیر کرده است.

خرابی فن

انسداد شیلنگ رابط پرشر و ونتوری

سیم های فن و برد الکترونیکی پکیج ایران رادیاتور قطع شده اند.

 

رفع ارور 406080 در پکیج ایران رادیاتور

برای رفع ارور 40 60 80 ایران رادیاتور مراحل زیر را انجام دهید:

  1. تعویض برد الکترونیکی پکیج ایران رادیاتور در صورت خرابی
  2. اگر پرشر هوا یا سنسور فن خراب است آن را تعویض کنید.
  3. عاملی که باعث گیر کردن فن شده است را برطرف نمایید.
  4. تعویض فن
  5. رفع گرفتگی و انسداد شیلنگ رابط پرشر و ونتوری
  6. بررسی سالم بودن سیم های فن و برد الکترونیکی پکیج ایران رادیاتور

علت روشن شدن دو چراغ پکیج ایران رادیاتور آنالوگ

در حالت عادی زمانی که دستگاه دچار هیچ گونه مشکلی نشده باشد، چراغ ها به صورت دوتایی روشن هستند. به عنوان مثال اگر چراغ های 30 و 40 هم زمان به طور مداوم روشن باشند، نشان دهنده این هستند که دستگاه دچار هیچ گونه اختلالی نشده است. در عین حال اگر چراغ های 30 و 40 چشمک می زنند، می تواند نشان دهنده وجود مشکل در دستگاه باشد. در اصل چشمک زدن  چراغ های 30 و 40 ارور پکیج ایران رادیاتور به شمار می روند و این خطا مربوط به وجود اختلال در برد پکیج می باشد که بایستی توسط تکنسین مورد بررسی قرار بگیرد. این موضوع بیان شد تا بدانید اگر شماره ای به صورت همزمان روشن هستند و چشمک نمی زنند، بدان معنی است دستگاه به درستی در حال فعالیت است.

معنی و رفع کد ارور 7080 در پکیج ایران رادیاتور

مفهوم ارور 70 80 پکیج ایران رادیاتور این است که عملیات تشکیل شعله دچار مشکل شده است.

  • مطمئن شوید که گاز وصل و شیر ورودی آن به پکیج ایران رادیاتور باز است.
  • ریست کردن دستگاه
  • تنظیم فاصله جرقه زن
  • در صورت خرابی میله یون آن را تعویض نمایید.
  • اگر برد الکترونیکی پکیج ایران رادیاتور مشکل دارد آن را تعویض کنید.
  • در صورتی که پکیج ایران رادیاتور در بالکن نصب شده و دارای دودکش نمی باشد، حتما به آن دودکش نصب کنید.

کد خطا 40 70 80

این کد بدان معنی است که کلید حرارتی دمای بالایی را در پکیج شناسایی کرده اما دستگاه در دما طبیعی در حال فعالیت است. در این شرایط نشان دادن کد ارور 40 70 80 ایران رادیاتور می تواند منشاء از رسوب گرفتن مبدل اصلی پکیج باشد. توصیه می شود هر 6 ماه یکبار برای رسوب زدایی پکیج خود اقدام کنید تا با کد خطا فوق روبه رو نشوید.

معنی ارور 4080 پکیج ایران رادیاتور

معنی کد ارور 4080 در پکیج ایران رادیاتور، فعال شدن یا ایراد سنسور دود است. ارور 40 80 پکیج ایران رادیاتور که در این مواقع به علت عمل کردن سنسور دود دستگاه از کار می افتد.

نحوه برطرف کردن ارور 4080 پکیج ایران رادیاتور

جهت برطرف کردن ارور 4080 در پکیج ایران رادیاتور دستگاه را ریست کنید تا بعد از چند دقیقه که سنسور حرارتی خنک شد، دوباره شروع به کار کند. اما اگر با ریست کردن دستگاه مشکل برطرف نشد با یک تعمیرکار تماس بگیرید.

کد خطا 40 80

این کد به معنای فعال شدن کلید سنسور دود در دستگاه می باشد. از باز بودن مسیر خروجی دودکش پکیج اطمینان لازم را کسب کنید. در نهایت با بررسی کلاهک H مطمئن شوید که دود به راحتی خارج میشود. اگر همچنان با کد خطا 40 80 مواجه شدید، بهتر است ترموستات دود دستگاه چک شود.

لیست کامل ترین ارورهای پکیج ایران رادیاتور آنالوگ با چراغ

  • کد خطای 30،40 : مشکل داخلی برد
  • کد خطای 40،60،70 : مشکل فن یا سوئیچ ایمنی دودکش
  • کد خطای 40،60،80 : مشکل فن یا سوئیچ ایمنی دودکش
  • کد خطای 40،70 : باز شدن پرشرسوئیچ آب
  • کد خطای 40،70،80 : ترموستات ایمنی قطع کرده ولی دمای آب شوفاژ معمولی می باشد
  • کد خطای 50،70،80 : سنسور شوفاژ مدار قطع شده
  • کد خطای 50،60 : سنسور شوفاژ اتصال کوتاه کرده است
  • کد خطای 50،70 : اتصال کوتاه شدن سنسور آب گرم
  • کد خطای 50،80 : باز شدن سنسور آب گرم

ارور پکیج ایران رادیاتور 40 70

اگر با چراغ چشمک زن 40 70 مواجه می شوید، بدان معنی است که میزان آب در مدار پکیج بسیار کم می باشد. ارور 40 70 ایران رادیاتور در این صورت با باز کردن شیر پرکن پکیج اجازه دهید تا مدار دستگاه پر از آب شود تا زمانی که فشار دستگاه به 1 بار برسد. شیر پرکن به صورت آبی رنگ زیر بدنه پکیج ایران رادیاتور قرار گرفته است. همچنین اگر با تنظیم فشار بار دستگاه همچنان با این ارور پکیج ایران رادیاتور مواجه می شوید، بدان معنی است که پرشر سوئیچ آب دستگاه معیوب شده است.

 

خطای ۷۰ پکیج ایران رادیاتور

هنگامی که با این ارور مواجه شدید باید بدانید که  میزان دمای دستگاه بین ۸۹ الی ۱۰۵ درجه سانیگراد است.

با رسوب زدایی و هواگیری  دستگاه این مشکل برطرف می شود .

کد خطا 80

کد خطا 80 در پکیج های ایران رادیاتور به این معنی است که حرارت مبدل بیش از دمای 150 درجه سانتیگراد رسیده است و زمان اسید شویی مبدل اصلی دستگاه این کد خطا را به طور کامل رفع می کند. ارور 80 پکیج ایران رادیاتور دلایل بروز این مشکل می تواند به عواملی همچون خرابی پمپ، بالا بودن ارتفاع شعله پکیج و خرابی کلید حد باشد. اگر این خطا روبرو شده اید بهتر است پکیج خود را به طور کامل خاموش کنید و به تکنسین پکیج دیواری تماس بگیرید. دما بالا دستگاه می تواند علاوه بر آسیب هزینه زیادی برای شما داشته باشد. با انجام اسید شویی این کد خطا رفع خواهد شد.

دفترچه راهنما پکیج ایران رادیاتور

ارور پکیج دیواری دیجیتال ایران رادیاتور

ارور پکیج دیواری ایران رادیاتور e1 یکی از رایج ترین مشکلی است که اکثر مصرف کنندگان ممکن است با آن مواجه شده باشند. این خطا در اکثر موارد به کمبود فشار آب در مدار گرمایش می باشد که به سادگی قادر خواهید بود آن را برطرف کنید. برای رفع این ارور تنها کافی است شیر پرکن دستگاه ( که معمولا به رنگ آبی زیر دستگاه قابل مشاهده می باشد) را باز کنید. تا عقربه فشار دستگاه در ناحیه 1 تا 2 قرار بگیرد. سپس شیر پرکن دستگاه را ببندید. در 99 درصد مواقع با افزایش بار فشار پکیج قادر خواهید بود خودتان به راحتی ارور e1 رفع کنید. اگر همچنان با ارور e1 مواجه می شوید، بهتر است به تکنسین پکیج دیواری تماس حاصل فرمایید. در ادامه به برخی از مهم ترین کد خطا پکیج دیجیتال ایران رادیاتور می پردازیم.

خطای E1

علت بروز ارور E1  در پکیج ایران رادیاتور  میتواند عدم وجود آب در مدار گرمایش دستگاه یا  پایین بودن فشار آب و یا بروز مشکل در پرشر سوئیچ باشد.

پرشر سوئیچ قطعه ایست که فشار دستگاه را کنترل می نماید .

 

جهت رفع ارور E1 پکیج ایران رادیاتور شیرپرکن دستگاه را بازنموده و اجازه دهید  تا مدار گرمایش پر از آب شود .اگر پس از انجام این کارها دستگاه شما باز هم ، همین ارور را نشان داد و در صورت عدم رفع مشکل ، پرشر سوئیچ دچار مشکل می باشد  و میبایست در جهت تعویض آن برآیید تا این ارور برطرف شود.

ارور E81

کد خطا E81 در دستگاه دیجیتال ایران رادیاتور ناشی از حرارت بیش از حد بوده و به عبارت دیگر سنسور حد دستگاه عمل کرده است. ارور E81 ایران رادیاتور مواجه شدن با چنین کد خطایی می تواند چندین دلیل داشته باشد که آنها را بررسی می کنیم.

 

  • پمپ یا خراب شده است یا برق کافی به آن نمی رسد
  • بسته بودن ایرونت پمپ
  • بسته بودن مدار رادیاتور
  • رسوب بستن رادیاتور
  • مبدل اصلی دستگاه رسوب گرفته است
  • خراب بودن یا نیم سوز شدن سنسور شوفاژ

خطای E2

ارورE2 در پکیج دیجیتال ایران رادیاتور  نشان دهنده عدم تشکیل شعله می باشد که این امر ممکن است بر اثر  خرابی جرقه زن، قطع بودن گاز، متصل نبودن برق دستگاه به زمین، خراب بودن شیر گاز برقی و … به وقوع بپیوندد. ارور E2 پکیج ایران رادیاتور برای برطرف کردن این ارور ، در ابتدا باید  از وجود گاز درون پکیج مطمئن شوید و سپس به بررسی سایر قسمت‌ها مانند جرقه زن و … بپردازید.

در صورتی که مشکل دستگاه شما از این دسته مشکلات گفته شده نبود باید برق پکیج را بررسی کرده و از اتصال آن به زمین مطمئن شوید و در آخر اگر مشکل از شیر گاز برقی بود باید آن را تعویض کرد.

کد خطا E42

هنگام مواجه شدن با این ارور نشان دهنده آن است که ترمیستور آبگرم خراب شده یا اختلالی در عملکرد آن به وجود آمده است. برای رفع ارور E42 پکیج ایران رادیاتور با تعویض شدن ntc می تواند کد خطای E42 را برطرف نمود. البته امکان دارد سیم های متصل به ترمیستور قطع شده باشد.

خطای E12، E30، E99

خوب است بدانید که ، در صورتی که با هر  یک از ارورهای مذکور  مواجه شدید مشکل پکیج شما از برد اصلی آن است.

برای برطرف کردن مشکل برد پکیج باید آن را به کمک آمپرمتر بررسی کنید و از خرابی آن مطمئن شوید ودر صورت معیوب بودن  برای تعمیر آن اقدام نمایید. در ارور E12، E30، E99 پکیج ایران رادیاتور لازم به ذکر است  که برای برطرف کردن مشکل برد پکیج ایران رادیاتور بهترین راه سپردن آن به دست تعمیرکاران و سرویسکاران حرفه‌ای  این شرکت می باشد .

ارور پکیج ایران رادیاتور E10

ارور پکیج ایران رادیاتور E10 مربوط به دستگاه های بدون فن می باشد که با مکش طبیعی فعالیت می کنند. در این حالت سنسور حرارتی دود دستگاه در اثر نشت دود فعال شده است و دستگاه از کار کردن متوقف می شود. به طور معمول بعد از سپری شدن 10 دقیقه سنسور حرارتی سرد شده و به حالت طبیعی بر می گردد و بایستی پکیج را یکبار ریست کنید. اگر به طور مداوم با ارور E10 پکیج ایران رادیاتور مواجه شده اید بهتر است هر چه سریع تر به تعمیرکاران ایران رادیاتور تماس حاصل فرمایید. همچنین اگر پکیج در بالکن و محیط باز که هوا آزاد در آن جریان دارد نصب کرده اید، می توانید سنسور دود را کاملا حذف کنید.

خطای E31

این ارور نشان دهنده خرابی مدار شوفاژ است که نشان دهنده اتصال مدار کوتاه در پکیج است. برای برطرف کردن مشکل دستگاه در این حالت باید NTC پکیج تعویض شود.

کد خطا E2

کد خطا E2 دستگاه ایران رادیاتور مربوط به قسمت شعله می باشد. از باز بودن گاز ورودی اطمینان حاصل کنید. دستگاه را ریست کنید اگر مشکل برطرف نشد با تعمیرکار ایران رادیاتور تماس حاصل فرمایید. البته ارور E2 می تواند منشاء در موارد زیر نیز داشته باشد :

 

  1. میله جرقه زن تنظیم نیست.
  2. شعله گاز تنظیم نیست
  3. برد مشکل دارد

اگر پکیج در بالکن و محیط باز نصب شده است باید حتما دودکش داشته باشد وگرنه امکان دارد در تشکیل شعله اختلال به وجود آید.

خطای E51

این ارور جهت نشان دادن این است که فن دستگاه روشن است ولی پرشر سوئیچ دود قطع است. تنظیمات حالت زمستانه پکیج علت بروز این مشکل درون پکیج ، کثیفی فن یا خراب بودن پرشر یا شیلنگ متصل به پرشر و یا  مسدود بودن مسیر دود کش است.  برای برطرف کردن ارور E51  ، باید فن را بررسی کرده و در صورتی که کثیف بود آن را تمیز و یا اینکه پرشر آن را تعویض کنید،  در صورت عدم رفع مشکل ، می‌توانید دودکش را بررسی و در صورت انسداد آن را باز کنید.

ارور پکیج ایران رادیاتور E8

کد خطا E8 در پکیج ایران رادیاتور به دلیل بالا رفتن بیش از حد دما می باشد. خطا E8 زمانی ایجاد می شود که مبدل ثانویه رسوب گرفته است و معمولا با سرد و گرم شدن مداوم آب همراه است. برای رفع آن نیاز است تا با اسید شستشو شود.

ارور پکیج دیواری دیجیتال ایران رادیاتور

خطای E81

این ارور بیانگر  این است که کلید حرارتی دمای ب دستگاه را بالا  تشخیص داده اما NTC آن را طبیعی می‌داند. علت بروز این مشکل بالا رفتن ارتفاع شعله یا  خراب بودن پمپ پکیج و یا  خرابی کلید حد است.

در اکثر مواقع با رسوب زدایی پکیج  ، رفع مشکل می شود  . اما در صورتی که مشکل از کلید حد و یا پمپ دستگاه باشد باید آن‌ها را تعمیر ودر صورت عدم تعمیر ،  تعویض کرد.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *