ارور E81 ایران رادیاتور لیست ارورهای دفترچه راهنما آموزش رفع کد خطا e81 پکیج

ارور E81 ایران رادیاتور لیست ارورهای دفترچه راهنما آموزش رفع کد خطا e81 پکیج

ارور E81 ایران رادیاتور

ارور E81 ایران رادیاتور به چه معناست و کد خطای پکیج ایران رادیاتور را چگونه می توان برطرف کرد؟ کدخطا E81 یکی از شایع ترین ارورهایی است که برای پکیج ایران رادیاتور رخ می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با معنی و تعمیرات انواع ارورهای پکیج ایران رادیاتور ادامه این مقاله را از دست ندهید. همچنین درنظر داشته باشید کد ارور پکیج ایران رادیاتور یا همان کد خطا پکیج ایران رادیاتور باید حتما توسط تعمیرکار ماهر نمایندگی برطرف گردد. برای ثبت درخواست تعمیرکار ماهر تنها کافیست با شماره تلفن نمایندگی ایران رادیاتور تماس بگیرید.

ارور E81 ایران رادیاتور

علت بروز ارور E81 ایران رادیاتور

قبل از اقدام به رفع ارور E81 باید دلایلی که باعث ایجاد این خطا در پکیج های ایران رادیاتور می شود را به درستی تشخیص داد. عوامل و علت های مختلفی وجود دارد که باعث ایجاد این خطا می شود. برای اینکه به درستی این عوامل و علت ها را بشناسید در ادامه همراه ما باشید.

رفع خطای E81 پکیج ایران رادیاتور:

اگر پکیج شما خطای E81 میدهد و مدت زمان زیادی است که رسوب زدایی نشده، باید آن را اسید شویی نمایید و البته دقت کنید اسید شویی پکیج کار آسانی نیست و ممکن است خطرات زیادی داشته باشد. پس بهتر است با نمایندگی تعمیر پکیج ایران رادیاتور تماس بگیرید و منتظر اعزام سرویسکار باشید. اما اگر خودتان فنی هستید، میتوانید مهره های مبدل اصلی را باز نموده و آن را بیرون بکشید. سپس با اسید دیسکلر، مبدل را شست و شو نمایید. دقت کنید که تمام اسید ها تا حدی مبدل را خراب میکنند و به اصطلاح، مبدل دچار خوردگی خواهد شد. پس اجازه ندهید دیسکلر بیشتر از 20 دقیقه داخل مبدل بماند.

گیر کردن پمپ پکیج ایران رادیاتور

ممکن است به علت کار نکردن طولانی مدت پکیج، روتور پمپ گیرپاژ کرده باشد. علت گیرپاژ شدن پمپ پکیج رسوب داخل آن است. بنابراین بهتر است پکیج همیشه به برق باشد تا پمپ آن حداقل یک بار در روز روشن شود و مانع از گیرپاژ شدن گردد.

معیوب بودن ترمیستور رادیاتور

پیش از این برای شما بیان کردیم که امکان دارد علت بروز ارور e81 پکیج ایران رادیاتور ایراد سنسور ntc یا کارکرد ترمیستور باشد. زمانی که این قسمت دچار اختلال می گردد، دما را نمی تواند به درستی اعلام نماید. در این وضعیت دستگاه شعله پکیج خاموش نخواهد شد، همراه با این مشکل خطای e81  هم نمایان خواهد شد.

برای این که پکیج دیگر رسوب نگیرد و خطای E81 ندهد میتوانید از رسوب گیر استفاده نمایید. رسوب گیرهای مغناطیسی، در ورودی پکیج نصب میشوند. این رسوب گیر ها، آب را یونیزه میکنند. ترموستات حد پکیج چیست؟ نتیجه ی جدا کردن یون های آب این است که تمایل رسوب پذیری آب کم میشود و مدت زمان بسیار بیشتری طول میکشد تا پکیج مجددا رسوب بگیرد.

گیر کردن پمپ پکیج ایران رادیاتور

زیاد بودن بیش از اندازه شعله پکیج ایران رادیاتور

بالا بودن بیش از حد شعله پکیج ایران رادیاتور می تواند منجر به افزایش ناگهانی دمای دستگاه شده و در نتیجه عملکرد سنسور حد نیز با مشکلاتی مواجه شود. در این هنگام ارور e81 پکیج ایران رادیاتور را در پکیج مشاهده خواهید کرد. توجه داشته باشید که تنظیمات شعله دستگاه به هیچ عنوان خود به خود تغییر نکرده و این مشکل می تواند در اثر اشتباه کاربر اتفاق بیفتد.

نحوه تعمیر پمپ پکیج

برای رفع گیرپاژ پمپ کافیست پیچ پشت آن را باز کرده و با یک پیچ گوشتی دو سو، روتور داخلش را بچرخوانید. بعد از چند مرتبه بازی کردن با روتور، رفع گیرپاژ شده و به فعالیت عادی خود میپردازد. اما اگر پمپ مشکل پیدا کرده باشد و روتور آن خراب شده باشد، به سختی میچرخد و در بعضی مواقع اصلا نمیچرخد. در این حالت باید حتما پمپ پکیج را تعویض نمایید. به دلیل گران شدن پمپ پکیج ایران رادیاتور، بعضی از همکاران، روتور استوک پمپ ویلو را میفروشند.

رسوب زدایی پکیج ایران رادیاتور

همچنین استفاده از سه راه صافی معمولی یا مگنت دار نیز کمک بسیار زیادی به شما خواهد کرد. از آن جایی که آب داخل رادیاتور ها مدت بسیاری ساکن میماند ( تقریبا تمام روزهای بهار و تابستان)، تمایل به رسوب پذیری نیز در آن ها زیاد میشود. رسوب داخل رادیاتور ها ممکن است توسط پمپ پکیج به داخل کشیده شود و باعث خرابی پکیج شود. در نتیجه خیلی خوب است اگر یک صافی برای پمپ پکیج تعبیه شود تا رسوبات داخل رادیاتور به پکیج وارد نشوند.

روش های برطرف کردن ارور e81 پکیج ایران رادیاتور

در ادامه روش هایی را بیان خواهیم کرد تا با کمک بتوانید ارور e81 پکیج ایران رادیاتور را برطرف کنید. در اولین مرحله باید به دقت بررسی کنید تا شیرهای رفت و برگشت رادیاتورها باز باشند. افزون بر این باید پمپ سیرکولاسیون هم سالم باشد پس از سالم بودن آن اطمینان یابید. به منظور کنترل این قسمت می توانید پیچی که روی پمپ سیرکولاسیون وجود دارد را باز نموده تا آن را بررسی کنید.

 

یک روش دیگر برای این که از سلامت پکیج خود مطمئن شوید این است که سالی یک بار آن را سرویس نمایید. بهتر است سرویس توسط نمایندگی تعمیر پکیج ایران رادیاتور انجام شود. سرویس پکیج اگر به صورت کامل صورت پذیرد، خرابی قطعات دستگاه بسیار کمتر خواهد شد.

روش های برطرف کردن ارور e81 پکیج ایران رادیاتور

خطای E81 پکیج ایران رادیاتور به علت خرابی پمپ پکیج

یکی دیگر از دلایل ظاهر شدن کد خطای E81 در پکیج ایران رادیاتور، چگونه شیر پرکن پکیج را باز کنیم دور نزدن آب به خاطر خرابی پمپ پکیج میباشد. پمپ پکیج قطعه ای است که وظیفه چرخاندن آب در مدار را به عهده دارد. در نتیجه اگر به هر علتی پمپ نتواند وظیفه خود را انجام دهد، آب داخل رادیاتور اصلی پکیج جوش میاورد و خطای E81 نمایان میشود.

 

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *