برد پکیج چیست؟

برد پکیج چیست؟ تعمیر تخصصی برد اصلی پکیج در نمایندگی تعمیرات برد پکیج

برد پکیج چیست؟

برد پکیج چیست؟ بردپکیج یکی از مهمترین اجزای پکیج دیواری است که وظایف بسیار مهمی دارد. در واقع برد پکیج همانند مغز دستگاه عمل می کند در صورتی که برد با مشکل مواجه شود در واقع کل عملکرد دستگاه با اختلال مواجه خواهد شد. برد پکیج تمامی قطعات را بررسی و دستورات لازم را صادر می کند. همچنین در صورت خرابی قطعات پکیج، برد با ارور یا کد خطا مشکل دستگاه را نمایش می دهد. البته در نظر داشته باشید در صورت خرابی برد ممکن است ارور کاذب نیز مشاهده کنید یا دستگاه کار نکند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با آموزش تعمیر انواع برد پکیج ایرانی و خارجی مانند: ایران رادیاتور، بوتان، تاچی، ایساتیس، مرکوری، مگاترم، آریستون و… ادامه این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید.

برد پکیج چیست و چطور کار می کند؟

بردپکیج قطعه ای الکترونیکی است که وظیفه نمایش و ارسال دستورات را به قطعات مختلف پکیج بر عهده دارد. برد در واقع یک نوع سیستم عیب‌ یابی هم در پکیج به شمار می رود، چراکه با نشان دادن کدهای خطا، کاربر را متوجه خرابی در بخش های آسیب دیده دستگاه می‌ کند. به طور کلی می توان گفت که برد پکیج دیواری وظیفه دریافت پیام و دستورهای رسیده را که از طرف سنسور فشار به سمت آن می آید، برعهده دارد. برد باید این پیام ها را به موقع و طور دقیق به پمپ مدار گرم کننده و شیر موتوری برساند. همچنین در نظر داشته باشید که برد معمولا در پکیج های مدرن دیده می شود و جای قطعاتی مثل ترموستات (در آبگرمکن های قدیمی) و آکوستات را گرفته است.

"</p

هزینه تعمیر برد در نمایندگی ایران رادیاتور و بوتان

هزینه تعمیر برد پکیج بوتان و ایران‌ رادایاتور بسته به میزان آسیب و شدت آسیب وارد شده به این قطعه متفاوت است. طبیعتا هرچقدر آسیب شدیدتر باشد، هزینه کار نیز افزایش می یابد. زمان مورد نیاز برای تعمیر برد پکیج نیز بر روی دستمزد تکنسین تاثیر می گذارد. برند پکیج نیز از دیگر مواردی است که در قیمت تعمیر و یا تعویض برد پکیج نقشی تعیین کننده دارد. البته برندهای پرطرفدار بازار ایران (یعنی ایران رادیاتور و بوتان) هر دو از نظر قیمتی تقریبا مشابه یکدیگرند.

نحوه افزایش طول عمر برد پکیج

یکی از مهمترین عواملی که سبب خراب شدن برد و سایر قطعات الکترونیکی می شود، عدم استفاده از محافظ برق مناسب پکیج یا همان دستگاه است. نواسانات برق ممکن است هر لحظه اتفاق بی افتد و صدمات جبران ناپذیری به برد دستگاه وارد کند. بنابراین برای پکیج دیواری خود حتما از محافظ برق با ولتاژ مناسب انتخاب نمایید.

تعمیرکار برد تاچی

همچنین قطعات مورد نیاز برای تعویض برد از دیگر مواردی است که قیمت تعمیر برد پکیج را تعیین می کند. برد پکیج تاچی هرچه قطعات گران تری خراب شده باشند و نیاز به تعویض داشته باشند، هزینه نهایی هم افزایش می یابد. مثلا هزینه تعمیر یا تعویض فیوز، متفاوت از هزینه تعمیر رله فن یا ترانس تغدیه است.

نمایندگی برد اصلی پکیج ایران رادیاتور

آیا میدانید چرا تعمیر برد اصلی پکیج ایران رادیاتور برای شما بسیار بهتر از تعویض کامل برد است؟ با توجه به اینکه قطعاتی که معمولا روی برد الکترونیک پکیج خراب می‌شوند اکثراً مصرفی بوده و حتی اگر برد پکيج را به صورت کامل تعویض نمایید بعد از مدت معلومی دوباره ممکن است با همین مشکل روبرو باشید و همچنین لازمه بدونید به غیر از چند قطعه که معمولا 99 درصد خرابی های برد پکيج را شامل می‌شود امکان خراب شدن باقی قطعات برد پکيج تقریبا صفر می‌باشد.

دلیل دیگری که باعث میشه تعمیر برد الکترونیک بهترین گزینه باشد این است که قطعات مصرفی که ما در هنگام تعمیر برد استفاده می‌کنیم از لحاظ کیفیت بسیار بهتر از قطعاتی هست که تولید کننده ها روی برد های نو استفاده می‌کنند و به همین خاطر عمر قطعاتی که ما روی برد نصب میکنیم حداقل دو برابر بیشتر از برد پکيج نو می‌باشد (به عنوان مثال رله های برد پکيج نو چینی است در صورتی که رله های مورد استفاده ما اصل ژاپن می‌باشد) به همین دلیل شرکت برد نو را یک ماه هم گارانتی نمی‌کند ولی ما با اطمینان ۶ ماه گارانتی میکنیم.

تعمیرکار برد پکیج

تعمیرکار برد اصلی پکیج بوتان

میزان دریافت هزینه تعمیر برد پکیج بسته به نوع تعمیرات متفاوت بوده و در مورد پکیج‌های مختلف نیز متغیر است. در صورتی که برد پکیج شما سوخته باشد نیاز به صرف هزینه بالایی جهت خرید برد جدید و تعویض آن با قطعه معیوب می باشد. با توجه به این که تعمیرکاران فراز تعمیر جهت ارائه خدمات در منزل مشتریان حضور می یابند، برای تعمیر برد پکیج  و دیگر بخشهای آن، نیازی به جا به جایی پکیج به تعمیرگاه نمی باشد و در نتیجه هزینه‌های شما تا حد زیادی کاهش می یابد. تعمیرکاران ما پس از تعویض قطعه، گارانتی اصالت قطعات را جهت جلب اعتماد، به مشتریان ارائه می دهند که نشان دهنده اورجینال و شرکتی بودن قطعه تعویضی می باشد.

 

علت خراب شدن برد پکیج بوتان و ایران رادیاتور چیست؟

دلایل بسیار زیادی برای آسیب دیدن برد پکیج های دیواری بوتان و ایران رادیاتور وجود دارد. از میان همه این دلایل، موارد زیر رایج ترین ها هستند:

قدیمی بودن دستگاه و استهلاک بالای برد پکیج

نشستن گرد و غبار روی سطح برد (که می تواند باعث اتصال کوتاه و سوختن فیوز و برد شود)

اتمام طول عمر قطعات مختلف برد (به عنوان مثال، خازنی که روی برد نصب می شود حدودا ۱۰۰۰ ساعت عمر می کند و بعد از این مدت باید عوض شود. در غیر این صورت عملکرد برد مختل می شود)

سر ریز شدن آب از پکیج و ریختن آب روی سطح برد

و …

تعمیر برد پکیج یا تعویض آن؟ کدام یک بهتر است؟

برد پکیج قطعه ای گران قیمت است. در واقع قیمت این قطعه از همه قطعات پکیج بیشتر است و خراب شدن آن به معنای متحمل شدن هزینه بالا است. پس از لحاظ اقتصادی منطقی تر است که در ابتدا نسبت به تعمیر برد اقدام کنید و اگر مشکل خیلی جدی بود، به فکر تعویض آن بیفتید.

علائم خرابی برد پکیج

وجود گرد و خاک و چربی بر روی تمام وسایل الکترونیکی مضر می‌باشد برد دستگاه نیز از این قاعده مستثنی نمی‌باشد ، گاهی گرد و غبار و چربی به قدری زیاد می‌شود که قطعات برد کارایی خود را از دست می‌دهند. از دیگر خرابی های برد نفوذ آب به داخل آن است. نفوذ آب به داخل برد بر اثر نشتی از قطعات پکیج باعث سوختن و یا اتصالی قطعات برد می‌شود . وقتی پکیج روشن نمی‌شود و یا با هر بار ریست کردن هم عکس العملی از خود بروز نمی‌دهد احتمال آن وجود دارد که برد دستگاه پکیج معیوب شده باشد. گاهی اوقات نیز خرابی برد با ارور مربوط به آن مشخص می‌شود که این ارور در پکیج های ایران رادیاتور و بوتان متفاوت است .

نمایندگی تعمیر برد پکیج

در ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که تعمیر برد پکیج یک کار کاملا تخصصی است. صرف مطالعه این مطلب و یا مشاهده چند ویدئوی آموزشی در اینترنت باعث نمی شود که شما بتوانید به تنهایی برد دستگاه را تعمیر کنید. NTC پکیج چیست؟ تعمیر کردن برد پکیج به تجربه و دانش ویژه نیاز دارد. به همین جهت است که توصیه ما این است که اگر برد پکیج منزلتان خراب شده است، حتما از یک متخصص کمک بخواهید.

نمایندگی تعمیر برد پکیج

خرید برد نو

بعضی اوقات اینقدر قطعات موجود روی برد مستهلک شده اند، که بهتر است از خیر تعمیر برد پکیج بگذرید و کل برد را تعویض کنید. تعویض برد پکیج در مواردی که این قططعه آسیب جدی دیده باشد، در بلندمدت از نظر اقتصادی نیز بصرفه تر خواهد بود، زیرا تا مدت ها عملکرد درست پکیج را تضمین می کند. فقط حتما دقت کنید که از متخصصین معتبر برای تعمیر یا تعویض برد دستگاهتان کمک بگیرید. قیمت تعمیر پکیج و تعویض برد دستگاه به تنهایی بالا است، و اگر تکنسین نیز دستمزد بیش از اندازه ای درخواست کند، هزینه ها سر به فلک خواهند گذاشت!

 

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *