ارور E42 پکیج ایران رادیاتور لیست کد خطا و آموزش برطرف کردن ارور دفترچه راهنما

ارور E42 پکیج ایران رادیاتور لیست کد خطا و آموزش برطرف کردن ارور دفترچه راهنما

ارور E42 پکیج ایران رادیاتور

ارور E42 پکیج ایران رادیاتور چه زمانی رخ می دهد و به چه معناست؟ کد خطا در پکیج می تواند براثر خرابی یک یا چند قطعه به وجود بیاید. به طور مثال ممکن است ارور در دفترچه راهنما به یه قطعه اشاره کرده باشد در صورتی که امکان دارد برد پکیج خراب باشد. این مقاله توسط تعمیرکاران ماهر نمایندگی ایران رادیاتور جمع اوری شده که در دفترچه راهنما شاید آن را نخوانده باشید. برای عیب یابی و برطرف کردن خطای پکیج ادامه این مقاله را تا انتها بخوانید. علت بوق زدن پکیج اگر موفق به برطرف کردن ارور نشدید حتما با شماره تلفن نمایندگی ایران رادیاتور تماس بگیرید.

علت ارور E42 در پکیج ایران رادیاتور

علت ارور E42 در پکیج ایران رادیاتور

با معیوب شدن ترمیستور آب گرم مصرفی، ارور E42 نشان داده می‌شود. برای رفع این کد خطا باید ntc را تعویض کنید. حتماً در زمان تعویض، مطمئن شوید که اتصالات سیم‌ها قطع نشده باشد.

نشانه های خرابی انتیسی پکیج دیواری

با توجه به عملکردی که برای انتیسی یا ترمیستور گفته شد ، خراب شدن آن باعث عملکرد نادرست پکیج در تنظیم آب گرم و دمای محیط می‌شود.

خرابی این ترمیستور حرارتی باعث می‌شود که آب گرم خروجی خیلی گرم‌تر یا سردتر از دمایی که تنظیم کردید، باشد.

در صورتی که انتیسی خراب شود، سنسورهای حفاظتی پکیج فعال می‌شوند و از عملکرد دستگاه  جلوگیری می‌کنند.

علائم خرابی انتیسی پکیج مربوط به تنظیم نشدن دمای رادیاتور ها می‌شود. در این حالت پکیج توانایی شناسایی دمای مشعل را ندارد و ممکن است زیاد از حد فضا گرما شود.

علل ایجاد ارور e42 یا ۸۰ ۵۰ ایران رادیاتور

  1. تست خود سنسور
  2. سیم بین سنسور تا برده دستگاه
  3. برد دستگاه

علت اینه رو ممکن است خودت سنسور یا ntc باشد می بایست سنسور را تست بگیریم نحوه تست گرفتن سنسور را از دستگاه جدا کرده و اهم سنسور را بگیریم در دمای ۲۵ درجه قوم سنسور می بایست روی ۱۰ باشد و هر چه دما بالاتر می رود مقاومت کمتر از خود نشان می دهد.

آموزش برطرف کردن ارور E42 پکیج ایران رادیاتور

شاید اولین چیزی که با خواندن جمله بالا به ذهن شما برسد اینکه خب ترمیستور یا انتیسی NTC خراب هست. اگر چه در اکثر موارد خطای E42 ایران رادیاتور همین مورد هست ولی این تمام ماجرا نیست .  در این پست تلاش می کنیم به بررسی دقیق ارور E42 بپردازیم و تا حد امکان راههای برطرف شدن این مشکل را بیان نماییم .  برای تعمیر پکیج ایران رادیاتور می توانید با شماره تلفن نماایندگی ایران رادیاتور تماس بگیرید.

سیم بین دستگاه تا برد اصلی پکیج ایران رادیاتور

این نامه بیشتر دستگاه اتفاق می‌افتد که سنسور آن روی مبدل و در محفظه احتراق نصب می شود که به مرور زمان دمای بیش از حد محفظه سیم را ذوب یا قطع میکند برد پکیج چیست؟ و تجربه نشان داده که در اثر پوسیدگی گرمای بیش از حد و تحت فشار بودن سیم باعث قطعی می‌شود.

آیا ارور E42 به برد مربوط می شود؟

آیا ارور E42 به برد مربوط می شود؟

حدودا 90 درصد موارد این خطا همین یک مورد هست . ترمیستور در واقع سنسور حرارتی پکیج هست که بر حسب اهم (مفهوم اهم )  کار می کند . وظیفه ترمیستور یا NTC اعلام فرمان دمای لحظه ای آب به برد هست .

مطمئنا اشکال در عملکرد این قطعه باعث فریب برد می شود و نتیجتا برد احساس خطر کرده و خطا می دهد.

ممکن است فیش سیم متصل به انتیسی از جای خود خارج شده باشد .

در پکیج ایران رادیاتور سیم زرد رنگ دوشاخه که از سمت برد به سمت چپ پایین می رود به انتیسی آب گرم مصرفی می رسد . هر چند که احتمالش کم هست ولی یکی از موارد ارور E42 پکیج ایران رادیاتور در آمدن این سیم هست. پس آن را چک کنید.

تعمیرات پکیج ایران رادیاتور

تعمیر پکیج ایران رادیاتور و رفع کد خطا e42 بهتر است دارای تجربه مهارت و علم این کار را داشته باشید بنابراین توصیه می کنم در صورت بروز چنین مشکلی از تکنسین های مجرب تماس حاصل فرمایید حدالامکان از دستکاری پکیج خودداری نمایید.

عیب یابی ارور E42 در دستگاه پکیج ایران رادیاتور

درصورتی که ترمیستور آبگرم مصرفی معیوب شود، کد خطای E41 نشان داده می‌شود. کد ارور پکیج ایران رادیاتور از این‌رو می‌توان با جایگزین کردن ترمیستور ntc سالم و محکم کردن اتصالات آن، این ارور را رفع کنید.

آموزش تعمیرات پکیج مخصوص تعمیرکاران

آموزش تعمیرات پکیج مخصوص تعمیرکاران

– افرادی که تخصص ندارند به هیچ وجه این کار را نکنند

پیش از انجام هر کاری باید ایمنی را رعایت کنید و برق را از پکیج خارج کنید

سپس به جدا کردن ترمیستور انتیسی از لوله مسی بپردازید.

پس از اینکه ترمیستور را باز کردید، بهتر است برای مقایسه یک ترمیستور سالم تهیه کرده و در کنار آن قرار دهید، توجه کنید، در صورتی که دمای محیط حدود ۲۵ درجه c است، نیاز به سنسور سالم نیست.

در مرحله بعد، اهم متر را روی رنج ده کیلو اهم یا بیشتر تنظیم کرده و سپس دوسر آن را به دوسر سنسور که از قبل باز کردید وصل کنید.

در این حالت اهم متر، باید مقدار 10k اهم را نمایش دهد.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *