تنظیمات حالت زمستانه پکیج

تنظیمات حالت زمستانه پکیج بهترین دما برای پکیج در زمستان آموزش تنظیمات مخفی

تنظیمات حالت زمستانه پکیج

تعمیرات پکیج در کرج تنظیمات حالت زمستانه پکیج یکی از مشکلات رایج در شروع فصل سرما است که اکثر مصرف کنندگان با آن مواجه می شوند. برای استفاده بهینه از پکیج در شروع فصل پاییز و زمستان باید دمای پکیج در بهترین حالت تنظیم شود. برای تبدیل پکیج از حالت تابستانه به زمستانه شما باید با تنظیمات دما و حالت های پکیج آشنایی داشته باشید. در این نکاتی در رابطه با تنظیمات مخفی حالت زمستانه و تنظیم دمای پکیج در زمستان جمع آوری شده که شما با خواندن آن می توانید به راحتی پکیج خود را برای سرمای شدید زمستان آماده کنید.

تبدیل پکیج از حالت تابستانه به زمستانه

تنظیمات پکیج های آنالوگ و دیجیتال برای تبدیل به حالت زمستانه تفاوت هایی با یکدیگر دارند. در ادامه نحوه تبدیل پکیج آنالوگ و دیجیتال به حالت زمستانه را بیشتر مورد بررسی قرار خواهیم داد.

تبدیل پکیج از حالت تابستانه به زمستانه تنظیمات

حالت زمستانی پکیج ایران رادیاتور

با توجه به آغاز فصل سرما نیاز است تا برای راه اندازی حالت زمستانه و سیستم گرمایش موارد زیر به ترتیب انجام دهید :

باز کردن دو عدد شیر مربوط به قسمت گرمایش (شیرهای متصل به شیلنگ های رفت و برگشت)

باز کردن شیر رادیاتورها و هواگیری از تک تک آنها(بدین صورت که پیچ انتهای رادیاتور در قسمت بالا را کمی باز میکنیم تا هوای رادیاتور خارج شود و از ان مقدار کمچچی آب خارج گردد)

هواگیری از تنها یک رادیاتور کافی نمی باشد باید از تمامی رادیاتورها هواگیری صورت گیرد.

آموزش تبدیل حالت تابستانی به زمستانی پکیج دیواری بوتان

آموزش بعدی مربوط به تبدیل حالت تابستانه به زمستانه پکیج بوتان است. تعمیرات پکیج در اندیشه برای این که انواع مدل های پکیج دیواری بوتان از قبیل پکیج پارما، بیتا، پرلا و  … خود را از حالت تابستانه روی حالت زمستانه قرار دهید بایستی طبق مراحل زیر پیش روید:

 

به طور کامل سیستم پکیج دیواری را خاموش کنید.

درجه فشار را در محدوده استاندارد روی ۱.۵ بار تنظیم کنید.

فلکه های زیر پکیج متصل به شیلنگ های آب را باز کنید.

شیر های رفت و برگشت شوفاژ و رادیاتورها را هم باز بگذارید.

ولوم را روی حالت زمستانه که به شکل رادیاتور قرار دهید.

دمای پکیج را افزایش دهید صبر کنید تا رادیاتورها گرم شوند

بعد از اعمال همه این تغییرات دستگاه روی حالت زمستانه راه‌اندازی می شود.

تنظیمات حالت زمستانه پکیج تاچی

فصل سرما رسیده و شما می‌خواهید بدانید چطور پکیج تاچی خود را از حالت تابستانه به حالت زمستانه تبدیل کنید. از این رو به آموزش تبدیل حالت پکیج تابستانه به زمستانه میپردازیم پس کافی است گام هایی که در زیر به آن اشاره خواهیم کرد را انجام دهید:

 

  1. خاموش کردن پکیج
  2. شیر های رفت و برگشت زیر پکیج را باز کنید.
  3. ابتدا باز کردن شیرهای رفت تمام رادیاتورها
  4. باز کردن شیر برگشت ( اگر اولین باری است که پکیج را به حالت زمستانی تبدیل می‌کنید. )
  5. هواگیری کردن تک تک رادیاتورها
  6. تنظیم فشار پکیج ( پس از هواگیری قطعا عقربه فشار به سمت صفر می‌رود و نیاز به تنظیم مجدد دارد. )
  7. تنظیم ولوم زمستانی پکیج

درجه پکیج در پاییز چند باشد؟

در فصل پاییز هوا همانند زمستان سرد نیست، اما اواسط این فصل را می‌توان به‌ عنوان نقطه شروع سرما در نظر گرفت. با توجه به این شرایط لازم است که دمای پکیج را تنظیم کنید تا بتوانید به ‌راحتی از آن استفاده کنید. معمولاً اغلب افراد در فصل پاییز از حالت زمستانه پکیج استفاده می‌کنند و دما را در حالت زمستانه قرار می‌دهند؛ اما با توجه به میزان سردی هوا می‌توان درجه پکیج را کمتر از درجه زمستان قرار داد. به ‌عنوان مثال شما می‌توانید درجه پکیج و رادیاتور را روی ۶۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید.

درجه پکیج در پاییز چند باشد؟

چگونه دمای پکیج را بیشتر کنیم؟

امروزه پکیج‌ها به‌ صورت حرفه‌ای طراحی می‌شوند و مصرف کنندگان هیچ مشکلی از بابت تنظیم دمای دستگاه نخواهند داشت. چرا که شما با استفاده از کنترل پنل آن می‌توانید به ‌راحتی دمای پکیج را تغییر داده و روی عدد استاندارد تنظیم نمایید. با انجام این فرآیند علاوه بر افزایش راحتی اعضای خانه می‌توانید از کاهش عمر دستگاه نیز جلوگیری کرده و برای مدت طولانی از آن استفاده کنید.

 

 

تنظیمات مخفی زمستانه پکیج

  1. مرحله اول : کلیه شیرهای متصل به شبکه لوله کشی ساختمان ( رفت و برگشت گرمایش و مصرفی ) در زیر دستگاه را در وضعیت باز قرار دهید .
  2. مرحله دوم : شیرهای همه رادیاتورها را باز کنید .
  3. مرحله سوم : با استفاده از شیرپرکن فشار را روی ۱/۵ یا کمی بیشتر تنظیم کنید .
  4. مرحله چهارم : از تک تک رادیاتورها ( به روشی که قبلا اشاره شد ) هواگیری کنید .
  5. مرحله پنجم : پس از هواگیری فشار مدار گرمایش را ( مجددا ) روی ۱/۵ بار تنظیم کنید .
  6. مرحله ششم : کلید انتخاب وضعیت ( روی پانل ) را در حالت زمستانه قرار دهید . دمای مورد نظر را توسط کلید مربوطه در روی پانل تنظیم کنید
  7. مرحله آخر : با بررسی رادیاتورها و شرایط ظاهری پکیج از عدم وجود نشتی آب مطمئن شوید .

پس از گذشت حدود ۱۵ دقیقه تمامی رادیاتورها را در جهت طول و ارتفاع لمس کنید تا از یکنواخت بودن دما در آنها اطمینان حاصل نمایید .

 

تنظیم شعله حالت زمستانه پکیج

شعله پکیج باید حالت یکنواختی داشته باشد. اگر شعله بلند و کوتاه شد، باید آن را تنظیم کنید. برای تنظیم شعله پکیج که جز تنظیمات مخفی پکیج تاچی محسوب می‌شوند، به‌همان ترتیبی که در ادامه آمده عمل کنید.

 

  1. شلنگ محفظه احتراق را باز کنید که سانحه‌ای حین کار رخ ندهد.
  2. برای این کار پکیج باید در حالت تابستانه تنظیم شده باشد.
  3. فشار پکیج را با کمک پیچ‌های پکیج اندازه بگیرید. این پیچ‌ها در بالای شیر گاز پکیج هستند.
  4. پیچ‌ها را شل کنید و شلنگی که مربوط به اندازه‌گیری فشار است را وصل کنید.
  5. فیش‌هایی روی پکیج هستند که با کمک آن‌ها می‌توانید شعله کوتاه را تنظیم کنید.

تنظیمات دمای پکیج در حالت زمستانه

یکی از سوالات رایجی که در رابطه با پکیج وجود دارد حداکثر درجه حرارت آن است. حداکثر درجه پکیج با توجه به نوع دستگاه متفاوت است. اگر پکیج شما از نوع سیستم رادیاتور باشد با توجه به برودت هوا می‌توانید دمای آن را بین ۳۰ تا ۸۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید؛ اما اگر از پکیچ‌های با سیستم گرمایشی از کف استفاده می‌کنید حداکثر دمای آن ۶۵ درجه سانتی‌گراد خواهد بود؛ بنابراین با شناخت حداکثر درجه پکیج می‌توانید بهترین دما را برای دستگاه تعیین کنید.

بهترین دما برای پکیج در فصل سرما

درجه پکیج در فصل زمستان باید به درستی تنظیم شود تا بتوانید استفاده بهتری از این دستگاه قدرتمند داشته باشید. بهترین دمای تعیین شده برای سیستم گرمایشی و رادیاتورها ۷۵ درجه سانتی‌گراد و درجه ایده‌آل برای آب گرم مصرفی پایین‌تر از ۶۰ درجه سانتی‌گراد است. در صورتی که دمای پکیج را در درجه‌های مشخص شده تنظیم کنید مشکلی از بابت کیفیت آب خروجی نخواهید داشت و می‌توانید به ‌راحتی نیازهای خود را برطرف کنید.

بهترین دما برای پکیج در فصل سرما

آماده کردن پکیج برای حالت زمستانه

  • قبل از تبدیل حالت تابستانه به زمستانه پکیج بایستی از وضعیت دودکش مطمئن شوید. اینکه درمسیر دودکش مسدودیت وجود داشته باشد می تواند باعث برگشت گاز حاصل از احتراق باشد و این می تواند مشکلات ناگواری را به همراه داشته باشد
  • بعد از هواگیری حتما فشار دستگاه را بررسی کنید.منبع انبساط که در حالت نرمال قرار داشته باشد. لازم است بگوییم که محدود استاندارد بار سیستم ۱ تا ۱.۵ می باشد. اگر فشار بیشتر یا کمتر از این میزان بود ضروری است که فشار را تنظیم و کنترل کنید.
  • بعد از انجام کلیه مراحل کافی است بعد از ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بر روی رادیاتورها دست بکشید تا متوجه گرم شدن آن ها شوید.
  • تمام قسمت های پکیج و لوله ها و اتصالات آن را به خوبی چک کنید اگر نشتی مواجه شدید آن را برطرف کنید که می تواند در عملکرد دستگاه اختلال ایجاد کنید
  • هواگیری پکیج یکی دیگر از اقدامات قبل از تبدیل حالت تابستانه به زمستانه پکیج دیواری است. پس کلیه رادیاتورها را تک به تک هواگیری کنید.
  • هرگز در حالت روشن بودن پکیج، کار تبدیل حالت تابستانه به زمستانه را انجام ندهید، چون هوا زیادی وارد آن می‌شود. و نفوذ هوا داخل لوله های رادیاتور می تواند مصرف انرژی را بالا ببرد و بازدهی را کاهش بدهد.
0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *