ارور 40 70 80 ایران رادیاتور لیست خطاها دفترچه راهنما ایران رادیاتور مدل K E L M

ارور 40 70 80 ایران رادیاتور لیست خطاها دفترچه راهنما ایران رادیاتور مدل K E L M

ارور 40 70 80 ایران رادیاتور

ارور 40 70 80 ایران رادیاتور به چه معناست و علت روشن شدن چراغ های 40 70 80 ایران رادیاتور چیست؟ روشن شدن چراغ 407080 ایران رادیاتور می تواند بر اثر عوامل مختلفی رخ بدهد. در ادامه این مقاله نکاتی از دفترچه راهنما و تجربیات تعمیرکاران ماهر جمع اوری شده که با خواندن ان می توانید به راحتی مشکلات پکیج را برطرف نمایید. کد ارور پکیج ایران رادیاتور عیب یابی و تعمیرات تخصصی پکیج ایران رادیاتور باید حتما توسط تعمیرکار ماهر نمایندگی مجاز ایران رادیاتور انجام شود. به هیچ عنوان پکیج خود را به افراد ناشی نسپارید. جهت درخواست تعمیرکار ماهر تنها کافیست با شماره تلفن نمایندگیایران رادیاتور تماس بگیرید.

ارور 40 70 80 ایران رادیاتور

علت کد خطای 40 70 80 ایران رادیاتور

کد خطای 40 70 80 ایران رادیاتور و یا اصطلاحاً ارور 40 70 80 در پکیج دیواری ایران رادیاتور مدل آنالوگ به معنای بالا رفتن دمای سنسور حرارتی بیشتر از 75 درجه میباشد که معمولا به خاطر عدم گردش صحیح آب در مدار پکیج رخ می‌دهد که دلایل متعددی دارد ولی عمده ترین دلیل ارور 40 70 80 ایران رادیاتور رسوب داشتن مبدل ثانویه میباشد . لازم به ذکر است این ارور دقیقا مشابه ارور E81 ایران رادیاتور در پکیج های دیجیتال میباشد .

دلایل وجود ارور ۸۰ ۷۰ ۴۰ پکیج ایران رادیاتور

وجود رسوب در مبدل اصلی

خرابی ترمیستور

کار نکردن یا سوختن پمپ

بسته بودن شیرهای رادیاتور و شیرهای زیر پکیج

وجود هوا در مدار

خرابی و گرفتگی قسمت کیت سرویس دستگاه

خرابی در قسمت شیر برقی

بر طرف کردن ارور 40 70 80 پکیج ایران رادیاتور:

1-دستگاه را از برق جدا کنید .

2-تماس با تعمیرکار پکیج

3-اقدام به موقع جهت رسوب زدایی و سرویس سالانه دستگاه

دلایل روشن شدن چراغ 40 70 80 ایران رادیاتور

در پکیج هایی بیشتر رخ میدهد که دارای سختی آب بالا میباشد

عمده ترین دلیل رخ دادن این خطا جرم گرفتگی و وجود رسوب در مدار هیدرولیکی پکیج و مبدل های دستگاه می باشد

که برای رفع این مشکل می توانید تماس با نمایندگی مجازایران رادیاتور این مشکل را برطرف کنید

از جمله دلایل دیگر :

۱-سوختگی و خرابی پمپ دستگاه

۲-سوختگی و خرابی شیر موتوری دستگاه

۳-بسته بودن مسیر بای پاس

۴-بسته بودن شیرهای رادیاتور در حال زمستانه پکیج

۵-خرابی ترموستات حد

۶-خرابی ترمیستور شوفاژ

 

بیشترین عامل بروز ارور ۸۰ ۷۰ ۴۰ پکیج ایران رادیاتور

وجود رسوب در مبدل زمانی که مبدل اصلی را رسوب می‌گیرد پرشر سوئیچ آب دبی و سرعت آب در عبور از مبدل است که پایین آمده این عامل باعث می شود که آب در مبدل به جوش بیاید و این این عمل باعث بالا رفتن دمای مبدل می شود و ترمیستور هد مبدل بسته می شود که دما بالای ۱۰۵ درجه رفته است و عمل می‌کند این کار راهبرد اطلاع داده و باعث قطع شدن شعله و ارور ۸۰ ۷۰ ۴۰ پکیج ایران رادیاتور می‌شود.

دلایل روشن شدن چراغ 40 70 80 ایران رادیاتور

ساده ترین روش رفع ارور 40 70 80

از آنجایی که ارور 40 70 80 در 90% مواقع به دلیل رسوب گرفتن مبدل اصلی دسنگاه شماست ، با تماس با سرویسکاران پکیج نمایندگی ایران رادیاتور و اقدام به موقع در جهت رسوب زذایی دستگاه علاوه برطرف شدن این مشکل از خرابی و سوراخ شدن منبع انبساط و سایر قطعات مصرفی دستگاه جلوگیری به عمل آورده اید.

خرابی ترمیستور حد

دیگر دلیله بروز مشکل خرابی ترموستات است که در اثر رطوبت شعله و عمر مفید قطعه از کار می‌افتد.

نحوه هواگیری پکیج ایران رادیاتور

هواگیری به‌موقع و اصولی در بالا بردن راندمان دستگاه تأثیر بسزایی دارد. پکیج دیواری ایران رادیاتور دارای سیستم هواگیری خودکار است. طرز کار این سیستم بدین‌صورت است که با افزایش حجم هوا، شناور داخل شیر به علت سنگینی نسبت به هوا پایین آمده و باعث باز شدن سوپاپ خروج هوا و درنتیجه تخلیه هوا می‌شود و سپس بعد از انجام این عمل با بالا رفتن سطح آب در داخل محفظه، شناور بالا رفته و سوپاپ خروج هوا را می‌بندد. برای هواگیری رادیاتورها، ابتدا شیر ورودی آب رادیاتور را می‌بندیم و با استفاده از اهرم مخصوص، هواگیری شوفاژ را از محل تعبیه‌شده انجام می‌دهیم.

بسته بودن شیر ها

دستگاه در حالت زمستانه وقتی قرار می دهیم و شیرهای رادیاتور را ببندیم و همچنین شیر های زیر پکیج را ببندیم و آبی در مدار جریان نداشته باشد حتی اگر یکی از شیرهای مدار گرمایش در زیر پکیج بسته باشد در مبدل آب به جوش آمده و دما را بالا می برد و باعث ایجاد می‌شود.

 

هزینه تعمیر پکیج ایران رادیاتور چقدر است؟

هزینه تعمیرات و سرویس پکیج ایران رادیاتور به میزان خرابی دستگاه بستگی دارد. به طور مثال در برخی موارد با تعمیر برد پکیج ایران رادیاتور ممکن است مکشل دستگاه برطرف شود و نیازی به تعویض برد نو نباشد. تعمیرکاران نمایندگی پکیج آشنایی بیشتری با قطعات و کارکرد پکیج دارند؛ به همین علت ما توصیه میکنیم که حتما عیب یابی تخصصی پکیج توسط تعمیرکار نمایندگی مجاز ایران رادیاتور انجام شود.

 

خرابی کیت

کیت سرویس پکیج اگر دچار گرفتگی یا خرابی باشد ممکن است بیاب کمتری یا کلاً آب را در مدار به جریان می‌اندازد و این عامل باعث گرفتگی در مدار و جوش آوردن دستگاه می‌شود.

آموزش رسوب زدایی پکیج دیواری 40 70 80 ایران رادیاتور

  1. دوشاخه برق را قطع کنید
  2. کاور دستگاه را جدا کنید
  3. ابتدا شیر ورودی آب سرد پکیج را ببندید و شیر پرکن پکیج را در طرف خلاف عقربه‌های ساعت باز کنید و در انتها شیر آب گرم را باز کنید تا آب سیستم تخلیه شود.
  4. عملیات اصلی رسوب زدایی روی مبدل ثانویه دستگاه‌های دو مبدله انجام می‌شود، از مزایای دستگاه‌های تک مبدله در مقابل دو مبدله های رسوب گیری کمتر آن‌هاست.
  5. مبدل دستگاه که توسط دو پیچ آلن به بلوک‌ها متصل است باز کنید.

 

خرابی در شیر برقی

اگر شیر برقی خراب شوددر دستگاه‌ها در مدلهای مختلف پیش فرض هایی دارند اگر شیر برقی خراب شود ممکن است دستگاه کلاً در حالت گرمایش قرار گیرد و آب مصرفی سرد باشد یا اگر پیش فرض دستگاه روی آب مصرفی باشد هیچ آبی در مدار رادیاتورها جریان پیدا نمی‌کند که ممکن است این ارور را بدهد.

رسوب گیری پکیج دیواری ایران رادیاتور

رسوب گیری دقیقاً مساویست با رفع ایراد پکیج ایران رادیاتور، متاسفانه عقیده‌ای غلط در بین عده‌ای وجود دارد مبنی بر اینکه هزینه‌های رسوب گیری دوره‌ای، هزینه‌ای اضافه است. عدم رسوب گیری، راندمان دستگاه را کاهش می‌دهد. هنگامی که رسوب در مخازن حرارتی تجمع پیدا کند باعث ضخیم شدن مخازن حرارتی می‌شود، در نتیجه دستگاه انرژی بیشتری برای گرم کردن صرف می کند و این فرآیند موجب سوراخ شدن منبع می‌شود.

رسوب گیری پکیج دیواری ایران رادیاتور

ارور 40 70 80 ایران رادیاتور به علت کار نکردن پمپ

پمپ ممکن است در اثر رسوب و خرابی روتور از کار بیفتد اما ممکن است برد فرق کافی را پمپ نرساند ترموستات حد پکیج چیست؟ و این عامل باعث می شود که آب در مبدل در حرکت نباشد و باعث نوشیدن آب و بالا رفتن دما بیش از ۱۰۵ درج باعث وصل کردن ترموستات و ارور ۸۰ ۷۰ ۴۰ پکیج ایران رادیاتور می‌شود.

 

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *