ارور 80 پکیج ایران رادیاتور لیست کدخطا و معنی پکیج ایران رادیاتور در دفترچه راهنما

ارور 80 پکیج ایران رادیاتور لیست کدخطا و معنی پکیج ایران رادیاتور در دفترچه راهنما

ارور 80 پکیج ایران رادیاتور

ارور 80 پکیج ایران رادیاتور را چگونه برطرف کنیم؟ برای رفع کد خطا 80 به دفترچه راهنمای پکیج مراجعه کنید یا از تعمیرکار ماهر نمایندگی کمک بگیرید. روشن شدن چراغ 80 پکیج ایران رادیاتور ممکن است بر اثر چندین عامل رخ بدهد. کد ارور پکیج ایران رادیاتور درصورتی که قصد دارید خودتان تعمیرات پکیج را در منزل انجام دهید ادامه این مقاله را تا انتها بخوانید.

معنی چشمک زدن چراغ 80 پکیج ایران رادیاتور چیست؟

معنی چشمک زدن چراغ 80 پکیج ایران رادیاتور چیست؟

ارور ۸۰ به معنای بیش از حد داغ شدن مبدل و قطع شدن ترمیستور است بیشترین عامل به وجود آمدن این رو وجود رسوبات در مبدل ها می تواند باشد زمانی که مبدل اصلی با شعله ارتباط مستقیم دارد بیشترین آمار رسوب گذاری در قسمت مبدل اصلی می باشد و هر چه گرفتگی در آن زیاد باشد در نهایت دبی آب کمتری از مبدل عبور می کند چرخش کمتری در مبدل دارد و در نهایت باعث جوش آوردن دستگاه می‌شود و همچنین اگر در مبدل ثانویه رسوب وجود داشته باشد این نیز باعث می شود در گردش آب مدار کوتاه سرعت چرخش آب در سیکل کوتاه کمتر شود که باعث بروز ارور ۸۰ می‌شود.

رفع ارور ۸۰ در پکیج ایران رادیاتور

در صورتی که دمای آب بیش از حد تعیین شده برود، کلید حرارتی فعال می ‌شود و تلاش می ‌کند که آن را به صورت سیستمی کاهش دهد و یا مدیریت نماید. اما راهکار اصلی جهت رفع خطای ۸۰ این است که مبدل اصلی را رسوب زدایی کنید و با اسید بشویید.

دلایل بروز ارور ۸۰ در پکیج ایران رادیاتور

زمانی که ارور 80 پکیج ایران رادیاتور را در دفترچه راهنمای پکیج خود جست و جو میکنید، با عبارت ترموستات حدی 105 عمل کرده است مواجه خواهید شد.ولی برای تعمیر ان تنها تنها نباید به سراغ ترموستات حد رفتبلکه باید بسیاری از عوامل دیگر را بررسی کنید.این ارور مربوط به سری آنالوگ پکیج های ایران رادیاتور بوده و در مدل هایی مانند m24ff مشاهده میشود.این ارور دقیقا مشابه ارور e8 در سری دیجیتال ایران رادیاتور است.بنابراین اگر ارور e8 را مطالعه کرده باشید، دیگر نیازی به مطالعه ارور 80 نخواهید بود.

 

  1. بسته بودن شیرهای رفت و برگشت زیر پکیج
  2. بسته بودن شیرهای رادیاتورها
  3. کثیف بودن توری صافی برگشت
  4. سوختن شیر موتوری
  5. و…..

خرابی پمپ علت چشمک زدن چراغ 80 پکیج

زمانی که پمپ شما آسیب می بیند و چرخش آب و سرعت دبی آب را پایین می آورد و این نیز باعث می شود آب در مبدل ارتباط بیشتر با شعله داشته باشد و دمای آب به درجه جوش برسد و این کافی است که آب به جوش برسد و تروریست اور عمل کند.

از کار افتادن پمپ پکیج ایران رادیاتور

اگر اما گاهی “از کار افتادن پمپ اصلی” علت اصلی این رویداد است انواع پکیج شوفاژ دیواری و یا گاهی بیش از حد بلند بودن شعله در مشعل باعث این اتفاق می شود. در مواردی نادر نیز خرابی خود کلید حد می تواند باعث روشن شدن چراغ ۸۰ باشد.

  • خرابی پمپ
  • خرابی کلید حد
  • بیش از حد بلند بودن شعله
  • وجود رسوب در مبدل اصلی

خرابی پمپ علت چشمک زدن چراغ 80 پکیج

نحوه تست سنسور حد ۱۰۵ درجه پکیج ایران رادیاتور:

تنها راه تست سنسور حد به وسیله یک اهم متر امکان پذیر است.

ابتدا اهم متر را رو حالت بوق قرار می دهید.

دو سر سنسور را به اهم متر متصل کنید.

اگر بوق ممتد حاصل شد یعنی قطعه سالم است.

دقت داشته باشید در زمان بروز ارور ۸۰ چون سنسور عمل کرده است بوق نمی زند و باید کمی تامل کنید تا خنک شود.

در نهایت سیم های متصل به سنسور را بررسی کرده تا از متصل بودن به برد و عدم قطعی آن اطمینان حاصل شود.

 

خرابی ترموستات پکیج ایران رادیاتور

دیگر آمده ارور ۸۰ خرابیه ترموستات حد می باشد که دچار اختلال می شود و به برد اطلاع رسانی می کند این عمل باعث می شود که عملکرد دستگاه متوقف شود و باعث ارور ۸۰ بر روی دستگاه شود.

علت ارور ۸۰ در پکیج دیواری ایران رادیاتور چیست؟

آب گرم به کمک شعله ای که در دستگاه وجود دارد، تولید می شود. این دما به واسطه گیج درجه ‌بندی دما تنظیم خواهد شد و اگر به هر علتی دستگاه نتواند این دما را کنترل کند و از دمای مشخص شده فراتر برود این ارور پدیدار خواهد شد.

گرفتگی مدار پکیج

در بعضی مواقع نیز گرفتگی رادیاتور در اثر ایجاد رسوب شدید در رادیاتور هست که باید توسط سرویسکار متخصص بازدید شود و با شستشو مسئله برطرف شود . یا گاهی این رسوبات در صافی برگشت رادیاتور گیر می کند و باعث کیپ شدن صافی  برگشت شوفاژ می شود . در همه این موارد اگر پیگیری انجام نشود باعث سوختن پمپ پکیج می شود .

خرابی ایرونت یا وجود هوا در مدار پکیج

ایرونت یا اتوونت قطعه ای است که در بالای بلوکه یا هوزینگ پمپ قرار میگیرد و هوای موجود در مدار گرمایش را تغذیه می کند در صورت گرفتگی یا خرابی این قطعه هوای در دستگاه میماند که باعث می شود در در عملکرد دستگاه تاثیر منفی بگذارد که زمانیکه هوای موجود در مدار به مبدل می رسد باعث بالا رفتن دما عملکرد ترموستات می‌شود.

علت بالا رفتن دمای پکیج ایران رادیاتور چیست؟

پس علت اصلی این خطا “بالا رفتن بیش از حد دمای آب در پکیج” است و به سرعت باید آن را کنترل نمود. در این حالت تماس با سرویس کار پکیج دیواری مناسب ترین و بهترین راه حل است. زیرا از آسیب دیدن دستگاه و سایر قطعات به صورت کاملا تخصصی جلوگیری می شود.

علت کار نکردن پمپ پکیج ایران رادیاتور چیست؟

اولین دلیل کار نکردن پمپ گیرپاژ بودن آن است برای اطمینان باید پیچ دو سوی روی پرچم را باز کرده و با یک فازمتر محور داخلی را بچرخانید تا مطمئن شوید محور داخلی به صورت روان می چرخد در مرحله دوم ممکن است روتور لقی پیدا کرده باشد که در این صورت باید نسبت به تعمیر و یا تعویض آن اقدام نمایید در مرحله آخر نیز ممکن است پمپ سوخته باشد البته قبلاً در مورد پمپ پکیج اطلاعات بسیار زیادی را در مقاله تعمیر پمپ پکیج ارائه دادیم.

علت کار نکردن پمپ پکیج ایران رادیاتور چیست؟

تنظیم شعله پکیج ایران رادیاتور

البته معمولا شعله خود به خود  از تنظیم خارج نمی شود. شیر پرکن اتوماتیک پکیج و معمولا توسط افراد ممکن است تنظیم شعله به مشکل بخورد . اگر به این مورد مشکوک هستید در اینجا تنها کاری که موقتا می توانید انجام دهید اینکه دمای شوفاژ و آب گرم مصرفی رو از روی پکیج کم کنید شاید به طور موقت مشکل پکیج حل بشه البته سر فرصت باید شعله رو یک نفر تنظیم کنه.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *