ارور E2 پکیج ایران رادیاتور لیست ارورها دفترچه راهنما تعمیرکار نمایندگی رفع کد خطا

ارور E2 پکیج ایران رادیاتور لیست ارورها دفترچه راهنما تعمیرکار نمایندگی رفع کد خطا

ارور E2 پکیج ایران رادیاتور

ارور E2 پکیج ایران رادیاتور را چگونه برطرف کنیم؟ جهت برطرف کردن کد خطا E2 پکیج ایران رادیاتور ابدا باید با معنی و علت آن آشنا شوید. ارور e2 می تواند بر اثر چندین عامل رخ بدهد در ادامه این مقاله سعی کردیم نکاتی را جمع آوری کنیم تا شما با خواندن آن بتوانید مشکلات پکیج ایران رادیاتور دیجیتال و کد ارور پکیج ایران رادیاتور خود را عیب یابی و برطرف نمایید.  البته در نظر داشته باشید اگر نیاز به تعمیرات تخصصی دارید حتما باید از تعمیرکار نمایندگی ایران رادیاتور کمک بگیرید تا از خرابی بیشتر قطعات اصلی پکیج جلوگیری کرده باشید.

علت بروز خطا E2 در پکیج ایران رادیاتور

علت بروز خطا E2 در پکیج ایران رادیاتور

خطا E2 یا 70-80 یکی از خطاهایی است که ممکن است کاربر در هنگام راه‌اندازی دستگاه و بهره‌برداری اولیه با آن مواجه شود. دلیل بروز این خطا نرسیدن گاز به محفظه احتراق یا وجود هوا در گاز موجود در این محفظه است. در اثر بروز این خطا شعله پکیج تشکیل نشده و برای رفع آن باید به سراغ قسمت تشکیل شعله رفت.

دلایل عدم تشکیل شعله پکیج ایران رادیاتور

  1. قطعی و یا بسته بودن جریان گاز ورودی به پکیج و وجود هوا به دلیل راه اندازی و نصب پکیج
  2. خرابی شیر کنترل گاز به سبب سوختن بویین 220 در دستگاه پکیج ایران رادیاتور
  3. عمل نکردن و خرابی الکترود جرقه زن

دلایل خطای E2 پکیج ایران رادیاتور چیست؟

اگر گاز ورودی به پکیج باز است، علت بروز این خطا را می‌توان در تنظیم نبودن میله جرقه زن یا خراب شدن برد دستگاه جست‌وجو کرد. نکته دیگری که باید به خاطر داشته باشید این است که جریان هوای بیرونی نیز می‌تواند در روند تشکیل شعله پکیج ایران رادیاتور اختلال ایجاد کند. به‌عنوان‌مثال اگر نصب پکیج در بالکن انجام شده باشد و دودکش نداشته باشد، ممکن است تشکیل شعله با مشکل مواجه شود.

دلایل عدم تشخیص شعله پکیج ایران رادیاتور

هنگامی که قطعات و لوازم جانبی که در دستگاه پکیج مربوط به وصل شدن گاز و جرقه زن هستند درست و صحیح کار می کنند ولی در مقابل قطعه ای که وظیفه گزارش دادن روشن شدن شعله را به برد کنترل دارد دچار مشکل و خرابی شده است. این گزارش به برد دستگاه پکیج همان یون تشخیص شعله می باشد که دچار مشکل شده است. و برد کنترل هنگامی که شعله تشکیل نمی شود فرمان قطع گاز ورودی را می دهد. هنگامی که با ارور E2 در پکیج ایران رادیاتور مواجه شدید باید قطعاتی همچون یون تشخیص شعله برد کنترل، فاصله 3 تا 5 میلی متری یون تا برنر، تمیز بودن میله یونیزاسیون، تنظیم بودن شعله کوتاه و بلند، نرسیدن اکسیژن کافی به شعله برای ایجاد احتراق را چک نمایید.

روش های رفع خطا E2 پکیج ایران رادیاتور

زمانی که شما با این خطا در پکیج ایران رادیاتور روبرو شدید، باید ابتدا باز بودن مسیر گاز ورودی به پکیج را چک کنید. پس‌ازاینکه از باز بودن ورودی گاز مطمئن شدید، باید دستگاه را ریست نمایید. این کار با چند بار فشردن دکمه ریست انجام می‌شود. با ریست کردن دستگاه انتظار می‌رود که هوای موجود در لوله گاز و پکیج تخلیه‌شده و خطای E2 برطرف شود.

ارور E2 در دفترچه راهنما ایران رادیاتور

در دفترچه راهنما پکیج ایران رادیاتور علت نمایش کد ارورها بیان شده است و این کد ارور در دفترچه راهنما  به علت عدم تشکیل و یا تشخیص شعله مطرح گردیده است. تشکیل و تشخیص شعله می تواند دلایل مختلفی داشته باشد یکی از دلایل آن وجود هوا در جریان گاز می باشد که در کمترین زمان باید به رفع آن پرداخت.

زمانی که گاز ورودی پکیج باز می باشد و هوا در داخل آن وجود نداشته باشد علت این کد ارور را می توان خرابی و مشکل در برد الکترونیک و یا کنترل پکیج و یا تنظیم نبودن میله جرقه زن بدانید. اموزش علت روشن نشدن پکیج از دلایل دیگر که باید به آن توجه نمایید این موضوع است که جریان هوای بیرونی می تواند تشکیل شعله پکیج ایران رادیاتور را مختل سازد. زمانی که پکیج در محیط باز نصب شده باشد و دودکش نداشته باشد احتمال دارد تشکیل شعله با مشکل رو به رو شود.

ارور E2 در دفترچه راهنما ایران رادیاتور

تعمیر برد ارور E2 پکیج ایران رادیاتور

اگر شعله روشن نمی‌شود و این ارور را مشاهده کردید ابتدا از سالم بودن شیر کنترل گاز اطمينان حاصل کنید، برای این منظور برق مستقیم به شیر کنترل گاز دهید و ببینید گاز را باز می‌کند یا خیر اگر شیر کنترل گاز سالم بود به احتمال قوی برد الکترونیک معیوب شده است که حتما باید توسط تعمیرکار متخصص بررسی شود.

 

تنظیم فشار گاز برای رفع ارور E2

اگر با این کار خطا برطرف نشد، باید شلنگ گاز موجود در زیر پکیج ایران رادیاتور را باز کنید. این کار به شما کمک می‌کند تا از مناسب بودن سطح کیفیت و فشار گاز ورودی مطمئن شوید. همچنین با این کار می‌توانید مسیر ورودی گاز را هواگیری کرده و کیفیت و فشار گاز موردنیاز پکیج ایران رادیاتور را تنظیم کنید.

انواع ارور در پکیج ایران رادیاتور

پکیج های شرکت ایران رادیاتور در دو نوع آنالوگ و دیجیتال تولید میگردند . پکیج های آنالوگ مربوط به سری های ECOو MوESوEوBM بوده و پکیج های دیجیتال تحت عنوان سری های KوL تولید می گردند . به طور کلی برد الکترونیک انواع پکیج ایران رادیاتور دارای سیستم عیب یابی اتوماتیک میباشد . این سیستم به این صورت عمل میکند که در صورت بروز مشکل در قسمتی از تجهیزات پکیج برد کنترل ایراد را به اپراتور اعلام میکند . در پکیج های آنالوگ ایران رادیاتور شناسایی معایب بوسیله چشمک زدن یک و یا چند چراغ سبز رنگ به طور همزمان صورت میگیرد و در پکیج های سری دیجیتال این خطاها با مشخص شدن اعداد و حرف لاتین روی صفحه LCD نمایشگر مشخص میشود .

ریست کردن پکیج برای رفع ارور E2 پکیج ایران رادیاتور

پس‌ازاینکه مطمئن شدید گازی که از شلنگ خارج می‌شود، دارای کیفیت و فشار مناسب است باید شلنگ را به جای اول خود وصل نمایید. در این مرحله مجددا پکیج را ریست کنید تا دوباره پکیج روشن شود. تا اینجای کار شما همه اقدامات لازم را برای عیب‌یابی شعله و کشف دلیل تشکیل نشدن آن انجام داده‌اید. بااین‌حال ممکن است که خطای E2 پکیج ایران رادیاتور باز هم برطرف نشده و هنوز به قوت خود باقی مانده باشد.

خطای ۸۰-۷۰ در پکیج های آنالوگ و یا خطای E2 در پکیج های دیجیتال

این خطا عموماً در مرحله راه اندازی دستگاه و بهره برداری ابتدایی مصرف کننده صورت می گیرد. که علت عمده آن نرسیدن گاز یا هوا داشتن گاز در محفظه احتراق پکیج می باشد. ارور 70 80 پکیج ایران رادیاتور که می توان با چند بار فشار دادن کلید Reset هوای موجود در لوله گاز و پکیج را تخلیه و رفع نقص نمود. در غیر این صورت جهت اطمینان از کیفیت و فشار گاز ورودی، شلنگ گاز زیر دستگاه را باز کرده و اقدام به هواگیری تا رسیدن گاز با فشار و کیفیت مناسب جهت مصرف دستگاه می نماییم. بعد از انجام این کار مجدداً شلنگ گاز را به دستگاه متصل کرده و با فشردن دکمه Reset ، اقدام جهت روشن نمودن دستگاه می کنیم.

خطای ۸۰-۷۰ در پکیج های آنالوگ و یا خطای E2 در پکیج های دیجیتال

تعمیرکار ماهر نمایندگی ایران رادیاتور

در این حالت ممکن است علت بروز این خطا در پکیج ایران رادیاتور شما پیچیده‌تر از چیزی باشد که در نگاه اول به نظر می‌رسد. بنابراین توصیه می‌شود که از یک تعمیرکار مجرب پکیج برای عیب‌یابی و رفع عیب دستگاه کمک بگیرید. اما اگر می‌خواهید بدانید که علت‌های دیگر بروز خطا E2 یا 70-80 در پکیج ایران رادیاتور چیست.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *