لیست قطعات ماشین لباسشویی قیمت و هزینه تعمیرات در نمایندگی آموزش تست و تعویض

لیست قطعات ماشین لباسشویی قیمت و هزینه تعمیرات در نمایندگی آموزش تست و تعویض

لیست قطعات ماشین لباسشویی

لیست قطعات ماشین لباسشویی چه کاربردی دارد؟ درصورتی که ماشین لباسشویی شما ارور می دهد یا به خوبی عمل نمی کند از طریق آشنایی با قطعات و اجزای ماشین لباسشویی می توانید مشکل دستگاه خود را برطرف نمایید. همچنین در نظر داشته باشید آشنایی با قطعات لباسشویی باعث می شود که طول عمر و راندمان بهینه دستگاه شما نیز بالا برود.

قطعات ماشین لباسشویی

1.      برد الکترونیکی ماشین لباسشویی

2.      لاستیک دور درب ماشین لباسشویی

3.      هیدرواستات ماشین لباسشویی

4.      ترموستات ماشین لباسشویی

5.      پمپ تخلیه آب

6.      المنت گرمکن یا هیتر لباسشویی

7.      شیر ورودی آب

8.      شیلنگ تخلیه آب

9.      پروانه لباسشویی

10.  پایه ماشین لباسشویی

11.  موتور ماشین لباسشویی

12.  پمپ آب لباسشویی

13.  تایمر

14.  میکرو سوئیچ

15.  سوئیچ پاور (روشن/ خاموش)

16.  کاسه‌نمدماشین های لباسشویی

17.  همزن ماشین لباسشویی

18.  تسمه یا کمربند ماشین لباسشویی

19.  پولی ماشین لباسشویی

20.  گیربکس ماشین لباسشویی

لیست قطعات ماشین لباسشویی

پمپ آب لباسشویی

این پمپ آب را در داخل ماشین لباسشویی به گردش در می آورد. پمپ آب ماشین لباسشویی فعالیت پمپ آب در دو جهت است. این پمپ ابتدا آب را در سراسر ماشین لباسشویی به گردش در می آورد تا چرخه­ شست و شو تکمیل شود. سپس، پمپ آب کثیف موجود در مخزن را در چرخه­ خشک کن به طرف بیرون هدایت می کند.

پمپ آب لباسشویی

گیربکس ماشین لباسشویی

تنها عیبی که می‌توان برای ماشین‌های لباسشویی گیربکسی (گیربکس ماشین لباسشویی) و یا همان دایرکت درایو یا بدون تسمه بیان کرد، قیمت نسبتا گران آن‌ها است که موضوع بسیار مهمی هم نیست. چرا که تولید ماشین‌های لباسشویی بدون تسمه بسیار گسترده‌تر شده است و شاهد قیمت‌های بسیار کمتری خواهیم بود.

گیربکس ماشین لباسشویی

برد اصلی ماشین لباسشویی

برد الکترونیکی (برد ماشین لباسشویی) در حقیقت مانند مغز ماشین است که وظیفه­ کنترل سایر قسمت های ماشین را برعهده دارد. به این ترتیب اگر هر گونه مشکلی در عملکرد برد الکترونیکی به وجود بیاید کل اجزا دچار اختلال و ناهماهنگی می شوند.

برد اصلی ماشین لباسشویی

درام یا دیگ ماشین لباسشویی

درام یا دیگ بزرگ‌ترین قطعه ماشین لباسشویی است. دیگ ماشین لباسشویی چیست؟ جنس مخزن اصلی همواره از استیل ساخته می‌شود تا استحکام زیادی در برابر اکسیدشدگی داشته باشد. این همان چیزی است که شما لباس‌هایتان را به داخل آن می‌اندازید. این دیگ دارای سوراخ‌هایی برای ورودی و خروجی آب است و به صورت دورانی می‌چرخد. دیگ بیرونی حاوی دیگ داخلی است که از آن محافظت می‌کند و از نشت آب به سایر قطعات ماشین لباسشویی جلوگیری می‌کند.

درام یا دیگ ماشین لباسشویی

مخزن شستشو ماشین لباسشویی

دیگ یا مخزن شست و شو قسمتی از ماشین لباسشویی است که لباس های کثیف خود را داخل آن می اندازید و می چرخد. مخزن معمولاً دارای دو قسمت داخلی و خارجی است. قسمت داخلی مخزن شست و شو همان قسمتی است که شما لابس های خود را داخل آن قرار می دهید. در قسمت بیرونی مخزن پوششی است که از نشت آب به داخل سیستم ماشین و رسیدن آب و صابون به سایر قطعات جلوگیری می کند. قسمت داخلی مخزن دارای منافذ فراوانی است که به آب اجازه­ ورود و خروج می دهند.

 

شیر ورودی آب ماشین لباسشویی

این شیر به صورت هوشمند تعیین می کند که چقدر آب باید وارد مخزن شست و شو شود. پس از روشن شدن ماشین لباسشویی و تنظیم برنامه شستشو، دریچه ورودی آب به طور خودکار باز می شود تا آب وارد دیگ داخلی شود. میزان آب ورودی به نوع چرخه انتخابی و میزان وزن لباس‌های داخل دیگ بستگی دارد. این شیر الکتریکی در نزدیکی ورودی آب قرار گرفته است. شیر ورودی آب ماشین لباسشویی از دو عدد لوله تغذیه می شود که یکی از آن‌ها آب گرم و یکی دیگر آب سرد می باشد که با این دو مجرا می توان دمای آب ورودی را تنظیم کرد.

سوئیچ پاور (روشن/ خاموش) ماشین لباسشویی

در لباسشویی های قدیمی دکمه­ پاور در قسمت جلویی بدنه نصب شده بود و پس از تنظیم تعداد دورهای شست و شو با فشردن این دکمه فعالیت ماشین شروع می شد. این کلید در ماشین های لباسشویی جدید به صورت لمسی است و معمولاً روی نمایشگر دیجیتالی قرار دارد.

سوئیچ پاور (روشن خاموش) ماشین لباسشویی

موتور ماشین لباسشویی

یکی از مهم‌ترین قطعات ماشین لباسشویی، موتور آن است. موتور ماشین لباسشویی با همزن کار می‌کند تا حرکت چرخشی مورد نیاز برای شستشو و آبکشی لباس‌ها را ایجاد کند. موتور با چرخاندن دیگ شست و شو به مخلوط شدن آب و مواد شوینده و حرکت آن‌ها در لابه لای لباس‌ها کمک می‌کند. این موتورها دارای دو سرعت متفاوت هستند که یک سرعت مخصوص چرخه‌ی شست و شو است و سرعت دیگری که دور تند است مخصوص چرخه خشک کن خواهد بود. شخصی که آموزش تعمیر ماشین لباسشویی دیده باشد با این قطعه و کارکرد آن آشنایی کاملی دارد‌.

موتور ماشین لباسشویی

 

میکرو سوئیچ ماشین لباسشویی

بعد از تنظیم کردن ماشین لباسشویی و انتخاب چرخه­ی مورد نظر باید دکمه­ی پاور ماشین را فشار دهید. برای این که ماشین لباسشویی شروع به کار کند لازم است که درب آن به طور کامل بسته شده باشد. وظیفه­ ی میکروسوئیچ ماشین لباسشویی این است که در صورت بسته نشدن درب به شیر ورودی آب برق رسانی نمی کند و در نتیجه آب داخل مخزن پر نمی شود. در حقیقت میکرو سوئیچ یک قفل ایمنی است که از فعالیت ماشین لباسشویی در زمانی که درب آن باز است جلوگیری می کند.

میکرو سوئیچ ماشین لباسشویی

پولی ماشین های لباسشویی

پولی یکی از قطعاتی است که مسئول انتقال نیرو بین محرک و متحرکی است که از همدیگر فاصله دارند پولی توانایی تغییر دادن سرعت را نیز دارد. ماشین لباسشویی دارای دو پولی است: پولی کوچک که روی محور الکتروموتور تعبیه شده است و پولی بزرگ.

 

امتیاز پولی ماشین لباسشویی نمایندگی تعمیرات لباسشویی سامسونگ ، تعمیرات لباسشویی آبسال ، تعمیرات لباسشویی ال جی و سایر برندهای این دستگاه را داراست. تعمیرکاران این مرکز تعمیر این برندها را بصورت ویژه آموزش دیده اند و خدمات خود را با ارائه ضمانت انجام می دهند.

"</p

 

المنت (هیتر) ماشین لباسشویی

ممکن است شستن لباس ها با آب سرد آن ها را به اندازه دلخواه ما تمیز نکند به همین دلیل یک ماشین لباسشویی باید برای گرم کردن آب باید به قطعه­ی خاصی مجهز باشد. المنت (هیتر) ماشین لباسشویی قطعه ای است که مسئولیت گرم کردن آب را در داخل ماشین لباسشویی برعهده دارد. از نظر ساختمان، این المنت با المنت آبگرمکن برقی شباهت زیادی دارد. محل قرار گرفتن المنت  زیر مخزن اصلی لباسشویی است.

المنت (هیتر) ماشین لباسشویی

هیدروستات لباسشویی

معمولا در ماشین‌های لباسشویی از دو نوع هیدروستات استفاده می‌شود، هیدروستات سه فیش و هیدروستات شش فیش. وظیفه اصلی هیدروستات این است که سطح آب ورودی به ماشین لباسشویی را تنظیم کند. هیدروستات ماشین لباسشویی چیست؟ هیدروستات توسط یک شلنگ به محفظه فشار در قسمت تحتانی دیگ شست و شو متصل می‌شود. با یادگیری تعمیر قطعات ماشین لباسشویی در خانه می‌توانید به راحتی این قطعه را تعمیر یا تعویض کنید.

هیدروستات لباسشویی

ترموستات ماشین لباسشویی

به طور کلی ترموستات وظیفه­ کنترل دما را به عهده دارد. زمانی که به هیتر برق رسانی می شود شروع می ­کند به گرم شدن تا دمای آب را به حد مطلوب برساند. ترموستات ماشین لباسشویی چیست؟ وقتی که دما به میزان تنظیم شده برسد ترموستات آن را تشخیص می ­دهد و باعث می شود که از برق رسانی به هیتر جلوگیری شود. به این صورت با قطع و وصل کردن برق هیتر ترموستات بر دمای آب نظارت می کند.

تایمر ماشین لباسشویی

قسمت اصلی که اجرا کننده­ برنامه های ماشین لباسشویی است تایمر آن است. تایمر ماشین لباسشویی چیست؟ تایمر تعیین می کند که هر یک از قطعات از قبیل شیر برقی، پمپ، موتور، المنت و غیره در چه محدوده­ زمانی فعالیت کنند. تایمر ماشین لباسشویی از دو بخش اصلی تشکیل شده استیعنی موتور تایمر و جعبه­ی اتصالات. وظیفه ی موتور تایمر این است که میدان مغناطیسی لازم را برای به چرخش در آوردن چرخ دنده ها و شافت اصلی ایجاد کند. لباسشویی های جدید از تایمر مکانیکی استفاده نمی کنند. در داخل ماشین های لباسشویی جدید برد الکترونیکی نصب شده است.

تعمیر ماشین لباسشویی

لاستیک دور درب ماشین لباسشویی

یکی دیگر از اجزای مهم ماشین لباسشویی لاستیک دور درب آن است که فضای خالی بین ماشین و درب را پر می کند.  این لاستیک (لاستیک دور درب ماشین لباسشویی) مانع از ایجاد سر و صدا و لرژش شدید دستگاه هنگام شست و شو و خشک کن می شود، از نشتی آب به بیرون از ماشین جلوگیری می کند و از آسیب رسیدن به شیشه­ی درب در هنگام لرزش های شدید ماشین لباسشویی جلوگیری می کند.

لاستیک دور درب ماشین لباسشویی

تسمه لباسشویی

تسمه لباسشویی چیست؟ تسمه قطعه ای است که موتور را به دیگ شست و شو متصل می کند و باعث چرخیدن آن در حین شست و شو می شود. وظیفه­ ی تسمه این است که انرژی موتور را از دو پولی که در میان آن ها قرار گرفته است انتقال بدهد.

 

تسمه لباسشویی

کاسه نمد ماشین های لباسشویی

کاسه نمد نوعی واشر آهنی پلاستیک دار است که معمولاً برای آب بندی به کار می رود و از نشت آب به بیرون جلوگیری می کند. هزینه تعمیر کاسه نمد لباسشویی چیست؟ محل قرار گرفتن کاسه نمد روی شفت، کنار بلبرینگ و پولی بزرگ است.

 

 

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *