تسمه لباسشویی چیست؟ علت نچرخیدن دیگ لباسشویی چیست؟ آموزش تعمیر لباسشویی

تسمه لباسشویی چیست؟ علت نچرخیدن دیگ لباسشویی چیست؟ آموزش تعمیر لباسشویی

تسمه لباسشویی چیست؟

تسمه لباسشویی چیست؟ ماشین لباسشویی هایی که برای چرخش دیگ از تسمه استفاده می کنند سلامت و تنظیم بودن تسمه ماشین لباسشویی بسیار اهمیت دارد. درصورتی که تسمه لباسشویی خراب شده باشد علائم و نشانه هایی دارد که در ادامه این مطلب با این نشانه های خرابی بیشتر آشنا خواهید شد. اگر تسمه خراب شده باشد ممکن است به سایر قطعات از جمله موتور، دیگ و سایر قطعات نیز دچار مشکل شوند. بنابراین با مشاهده علائم خرابی در ماشین لباسشویی حتما از طریق تماس با شماره تلفن نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی مشکل را سریعا به صورت تخصصی و دقیق برطرف نمایید.

وظیفه تسمه ماشین لباسشویی

نوع عملکرد و کلیت وظیفه تسمه ماشین لباسشویی در انتقال انرژی در دو پولی حائل شده در اطرافش به دیگ شستشوی ماشین لباسشویی خلاصه می‌شود. لیست قطعات ماشین لباسشویی بنابراین رفع عیب سریع و تعویض تسمه ماشین لباسشویی در هنگام آسیب دیده‌گی یا فرسودگی در بهینه سازی مصرف انرژی این لوازم خانگی تاثیر بسزایی دارد.

تسمه لباسشویی چیست؟

طول عمر تسمه ماشین لباسشویی

کیفیت تسمه، تعداد دفعات استفاده از دستگاه و نحوه نگهداری آن از جمله متغیرهایی هستند که بر مدت زمان دوام تسمه ماشین لباسشویی تأثیر می‌گذارند. تسمه ماشین لباسشویی معمولا بین پنج تا ده سال دوام می آورد. با این حال، اگر تسمه آسیب ببیند یا سایش زیادی داشته باشد، باید برای تعویض تسمه ماشین لباسشویی اقدام کنید.

مهمترین علائم خرابی تسمه ماشین لباسشویی

  • عدم چرخش دیگ لباسشویی: یکی از مهمترین علائم خرابی تسمه ماشین لباسشویی، عدم چرخش دیگ است. اگر دیگ لباسشویی شما نمی‌چرخد، اولین قدم بررسی تسمه است.
  • لرزش شدید ماشین لباسشویی: اگر ماشین لباسشویی شما هنگام کارکرد دچار لرزش شدید می‌شود، ممکن است تسمه آن شل یا پاره شده باشد.
  • تولید صداهای غیرعادی در ماشین لباسشویی: اگر هنگام کارکرد ماشین لباسشویی شما صداهای غیرعادی مانند صدای جیرجیر، خرخر یا وزوز شنیده می‌شود، ممکن است تسمه آن آسیب دیده باشد.
  • تغییر شکل یا پارگی تسمه ماشین لباسشویی: اگر تسمه ماشین لباسشویی شما تغییر شکل داده یا پاره شده باشد، باید آن را تعویض کنید.

تسمه لباسشویی چقدر مقاومت دارد؟

ماشین لباسشویی بر اساس قدرت و توان خروجی و تعداد دور و همچنین موارد دیگر دارای انواع مختلفی می باشد همچنین هر لباسشویی بر اساس نوع کارکرد و مدلی که دارد دارای یک تسمه مخصوص به خود است.

تسمه ها در لباسشویی باعث ایجاد سر و صدا و لرزش بیشتر در زمان کار کردن لباسشویی می باشد. تسمه لباسشویی چیست؟ عموما لباسشویی هایی که دارای تسمه می باشند زودتر خراب می شوند. لباسشویی هایی که دارای تسمه می باشند به راحتی و با هزینه کمتری تعمیر می شوند. دیگ ماشین لباسشویی چیست؟ به طور کلی چهار دسته تسمه لباسشویی وجود دارد،تسمه ذوزنقه شکل،تسمه ذوزنقه شکل دنده ای، تسمه تایم یا تسمه دنده ای و تسمه شیار دار هستند.

خدمات پس از فروش و تعمیر تخصصی ماشین لباسشویی

اگر ماشین لباسشویی تسمه‌ای یا گیربکسی (بدون تسمه) دچار مشکلی شده، بهتر است اگر کارت گارانتی معتبر دارید از مراکز خدمات پس از فروش شرکت تولیدکننده که در دفترچه‌ی راهنما یا کارت گارانتی ذکر شده تماس حاصل فرمایید و تعمیرات را به آنها بسپارید ولی اگر مدت اعتبار کارت گارانتی تمام شده یا آن را گم کرده‌اید بهتر است. با یک مرکز خدمات تعمیر لوازم خانگی معتبر تماس بگیرید.

معرفی انواع تسمه لباسشویی

انواع تسمه ماشین لباسشویی بر اساس اندازه و شکل ظاهری در دسته بندی‌های مختلفی قرار داده شده‌اند. شناخت این قطعه در انجام روند تعویض تسمه ماشین لباسشویی نقش پر رنگی دارد. انواع تسمه ماشین لباسشویی در موارد معرفی شده زیر قابل شناسایی است.

 

  1. تسمه ماشین لباسشویی ذوزنقه شکل سطح مقطع
  2. تسمه ذوزنقه‌ای ماشین لباسشویی از نوع دندانه‌ای در سطح مقطع
  3. تسمه تایم یا تسمه دندانی ماشین لباسشویی
  4. تسمه ماشین لباسشویی شیاردار

چه زمانی تسمه ماشین لباسشویی را تعویض کنیم؟

یکی از علائم رایج این است که ماشین لباسشویی در طول چرخه شستشو صدای بلندی ایجاد کند یا لرزش بیش از حد داشته باشد. تسمه شل یا فرسوده می‌تواند باعث این مشکل شود. علامت دیگر این است که ماشین لباسشویی به درستی نمی‌چرخد. کاسه نمد لباسشویی چیست؟ این می‌تواند ناشی از آسیب دیدگی یا ساییدگی تسمه باشد. در صورت مواجه شدن با هر یک از این مشکلات ممکن است نیاز به تعویض تسمه باشد.

چه زمانی تسمه ماشین لباسشویی را تعویض کنیم؟

راهکارهای جلوگیری از خرابی تسمه ماشین لباسشویی

برای جلوگیری از خرابی تسمه ماشین لباسشویی، می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:

  • از استفاده بیش از حد از ماشین لباسشویی خودداری کنید.
  • ماشین لباسشویی خود را بیش از حد بارگذاری نکنید.
  • از مواد شوینده و نرم‌کننده مناسب استفاده کنید.
  • ماشین لباسشویی خود را در معرض گرما یا رطوبت زیاد قرار ندهید.

نحوه تراز کردن تسمه لباسشویی

برای تراز کردن تسمه ماشین لباسشویی، با جدا کردن واشر و برداشتن پانل جلویی شروع کنید. تسمه لباسشویی چیست؟ پس از برداشتن پانل، باید بتوانید کمربند را پیدا کنید. بررسی کنید که تسمه به درستی در قرقره‌ها قرار گرفته باشد و پیچ خورده نباشد. شما باید قرقره‌ها را به اطراف حرکت دهید تا تسمه به درستی تراز شود. پانل جلویی را تعویض کنید و بعد از اینکه تسمه به درستی قرار گرفت، واشر را دوباره وصل کنید.

نحوه رگلاژ تسمه ماشین لباسشویی

در اینجا؛ آموزش نحوه رگلاژ تسمه لباسشویی را شرح میدهیم تا بدون پرداخت هزینه در محل خود به رفع مشکل بپردازید.

برای رگلاژ تسمه لباسشویی ابتدا پایه های دینام را شل نمایید.

با یک اهرم دینام را به سمت عقب بکشید. (به گونه ای که تسمه خیلی سفت نباشد)

حالا پیچ های دینام را محکم نمایید.

توجه : زمانیکه تسمه لباسشویی شل می شود نیاز به رگلاژ دارد.

نحوه تعمیر و تنظیم تسمه ماشین لباسشویی

با انجام چند تست و بررسی مختصر به راحتی علت عملکرد نامناسب تسمه در ماشین لباسشویی مشخص می‌گردد. گیربکس ماشین لباسشویی در بیشتر مواقع با یک تعمیر یا تنظیم آسان می‌توانید از تعویض تسمه ماشین لباسشویی و پرداخت هزینه پیشتر جلوگیری کنید.

برای تعمیر و تنظیم تسمه ماشین لباسشویی و تست عملکرد این قطعه انجام موارد زیر بسیار کاربردی است:

  • ماشین لباسشویی را خاموش کرده و دیگ شستشویی آن را با دست بچرخانید. اگر به درستی و در محور تعیین شده حرکت کرده تسمه سالم بوده و باید تنظیم شود.
  • انتخاب تسمه با اندازه نامناسب برای دستگاه‌های مختلف عملکرد نامطلوب و چرخش نامناسب دیگ لباسشویی را به همراه دارد.
  • تنظیم صحیح تسمه در جلوگیری از اتلاف انرژی و همین طور فشار وارد بر موتور ماشین لباسشویی تاثیر مستقیم دارد. تا جایی که می‌توانید از افراد متخصص برای انجام این کار راهنمایی و مشورت بخواهید.

نحوه تعمیر و تنظیم تسمه ماشین لباسشویی

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *