لاستیک دور درب ماشین لباسشویی + آموزش تعمیر، تعویض و تمیز کردن نوار دور درب 1

لاستیک دور درب ماشین لباسشویی + آموزش تعمیر، تعویض و تمیز کردن نوار دور درب

لاستیک دور درب ماشین لباسشویی

لاستیک دور درب ماشین لباسشویی یکی مهمترین اجزای لباسشویی است که در آب بندی دستگاه نقش دارد. در واقع لاستیک درب ماشین لباسشویی بین بدنه و دیگ قرار دارد که مانع از نشت آب به بیرون و تا حدودی داخل محفظه می شود. از آنجایی که در ماشین لباسشویی سیم پیچی و قطعات الکترونیکی زیادی وجود دارد که در برابر خیس شدن آسیب پذیر هستند. بنابراین خراب شدن لاستیک دور درب ماشین لباسشویی می تواند سبب بروز خرابی جدی در دستگاه شود.

علت های پارگی لاستیک درب ماشین لباسشویی چیست؟

فرض کنید برای چند روزی نتوانید از ماشین لباسشویی استفاده کنید و لباسها روی هم ریخته و کثیف بمانند. لیست قطعات ماشین لباسشویی شاید این قطعه به ظاهر بسیار ساده یا بدون کاربرد باشد اما در صورت پارگی یا هر ایراد دیگری شما را دچار مشکلاتی می‌کند که باید سریعا آن را برطرف کنید.

علت های پارگی لاستیک درب ماشین لباسشویی چیست؟

تعویض لاستیک برندهای مختلف لباسشویی

میدانیم که این روزها ماشین‌های لباسشویی مختلفی از برندهای گوناگون در بازار وجود دارند. در بسیاری از مواقع ویژگی‌ها و برنامه‌های موجود بر روی این دستگاه‌ها با یکدیگر متفاوت بوده، اما بسیاری از ساختارها فیزیکی مربوط به بدنه آن‌ها یکسان است. بر همین اساس می‌توانیم نتیجه بگیریم که نحوه تعویض لاستیک درب ماشین لباسشویی برندهای مختلف به یک صورت انجام شده و تفاوت چندانی با یکدیگر ندارد. تکنسین‌های مجرب در این زمینه به راحتی می‌توانند این کار را برای برندهای مختلف انجام داده و به نتیجه مطلوبی دست پیدا کنند.

تعمیر لاستیک دور درب لباسشویی

وقتی این بخش از ماشین لباسشویی دچار مشکل می شود، امکان تعمیر لاستیک دور درب لباسشویی وجود ندارد و تنها راه چاره تعویض است. بنابراین باید از یک مرکز معتبر و استاندارد کمک بخواهیم تا عملیات تعویض لاستیک دور درب لباسشویی را با امنیت بالا و کیفیت مناسب و البته با استفاده از یک نمونه اصل و اورجینال انجام دهد.

گیر کردن لباس به نوار دور درب ماشین لباسشویی از علل پارگی لاستیک

اگر زمانی که لباس‌های کثیف را درون این وسیله می‌گذارید دقت نکنید و قسمتی از لباسها مخصوصا زیپ یا قسمتهای سفت و سخت لباس های زمستانی بیرون بماند و به لاستیک گیر کند می‌تواند زمان کار کردن ماشین باعث پارگی این نوار نرم شود.

 

شاید اگر این اتفاق یکبار بیوفتد مشکلی ایجاد نشود اما در اثر مرور زمان حتما پارگی ایجاد شده و نوار را از بین خواهد برد.

مراحل تعویض لاستیک درب ماشین لباسشویی

لاستیک دور درب وظیفه دارد تا در میان دیگ و بدنه ماشین لباسشویی، فاصله ایجاد کند تا در زمان چرخش، صدای ناهنجاری تولید نشود. دیگ ماشین لباسشویی چیست؟ برای اینکه لاستیک دور درب به خوبی عوض شده و لاستیک جدید جای خود قرار بگیرد، باید مطابق با مراحل زیر این کار انجام شود.

مراحل تعویض لاستیک درب ماشین لباسشویی

  • در اولین قدم باید ماشین لباسشویی را از برق بکشید تا از وارد شدن آسیب‌های احتمالی به صورت کامل جلوگیری شود.
  • بعد از باز کردن پنل جلویی، درب، میکرو سوییچ و سایر قسمت‌های گفته شده، می‌توانید به لاستیک که به بدنه ماشین لباسشویی متصل شده است دسترسی داشته باشید. کافی است با باز کردن سیم و فنر دور لاستیک، آن را خارج کرده و لاستیک جدید را جایگزین کنید.
  • بدنه قسمت بالایی ماشین با دو پیچ بسته شده است با پیچ گوشتی آن‌ها را باز کنید و بدنه را بردارید.

نحوه باز کردن ماشین لباسشویی

  • پنل جلوی ماشین را با احتیاط باز کنید تا به برد ماشین ضربهای وارد نشود.
  • محفظه جاپودری را بیرون آورده و به سمت بالا بکشید تا خار متصل به آن رها شود و به سهولت آزاد شود. سپس پیچهای تعبیه شده در زیر محفظه پودر را با پیچ گوشتی باز کنید.
  • در این قسمت سیمهای متصل به برد را با احتیاط طوری که برد آسیب نبیند، جدا کنید و پس از جدا کردن خارها از هم قسمت جلوی ماشین لباسشویی را بردارید.

آموزش رایگان تعویض نوار درب لباسشویی

  • یک درب در پایین ماشین لباسشویی برای تخلیه و فیلتر تعبیه شده است که باید پیچ‌های آن را باز کنید.
  • در این مرحله لاستیک درب ماشین لباسشویی را باید جدا کنید. لاستیک دور درب توسط فنر و یک سیم به ماشین لباسشویی متصل شده است. یک قسمت لاستیک به بدنه ماشین لباسشویی و قسمت دوم به دیگ شستشو وصل است. در این جا باید قسمتی را که به بدنه وصل می‌باشد را با باز کردن فنر و رها سازی لاستیک آزاد کنیم.
  • برای آزاد شدن قاب جلو در این قسمت پیچ میکرو سوییچ که به درب متصل است را باز کرده و کابل اتصالی را آزاد کنید.
  • اکنون با باز کردن سیم و فنر، دور درب لاستیک را از قسمتی که به دیگ متصل است، خارج کنید و لاستیک جدید خریداری شده را(در هنگام خرید به اندازه لاستیک و نوع آن توجه کنید) را جایگزین لاستیک آسیب دیده کنید.
  • قبل از اینکه لاستیک جدید را نصب کنید، لازم است تا با یکپارچه تمیز، تمام جرم و کپک‌های انباشته شده در این ناحیه را به صورت کامل تمیز کنید.
  • بعد از قرار دادن لاستیک جدید در مکان خود، باید تمام قطعات جداشده را مجددا سر جای خود نصب کنید.
  • در نهایت تمام مراحل بالا برای تعویض لاستیک درب ماشین لباسشویی را به صورت معکوس انجام دهید.

چه موادی برای تمیز کردن سیاهی لاستیک دور درب لباسشویی لازم است؟

سفید کننده یا بجای آن می‌توان از سرکه سفید هم استفاده کرد.

پارچه تمیز

دستکش

اسپری

می‌تانید یا از سفید کننده یا از سرکه استفاده کنید. تسمه لباسشویی چیست؟ اما پیشنهاد ما این است که از سرکه استفاده کنید. خود سفید کننده ها دارای موادی هستند که می‌تواند بر اثر استفاده زیاد به نوار آسیب بزند. ماشین را بدون گذاشتن هیچ لباسی و بدون استفاده از پودر یا مایع شوینده، با یک استکان سفید کننده پر کنید و روشن کنید.

چه موادی برای تمیز کردن سیاهی لاستیک دور درب لباسشویی لازم است؟

 

در یک بطری که بتوان آنرا اسپری کرد یک مقدار سرکه و دو برابر آن آب بریزید. بهتر است که در این مراحل از کار دستکش به دست داشته باشید تا به پوست شما آسیبی وارد نشود. محلول را روی لاستیک اسپری کنید و کمی صبر کنید بعد از گذشت چند دقیقه با دستمال سیاهی یا کپک را تمیز کنید. تا زمانی که سیاهی پاک شود این کار را تکرار کنید.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *