گیربکس ماشین لباسشویی کجاست؟ مقایسه لباسشویی گیربکسی بهتر است با تسمه ای؟

گیربکس ماشین لباسشویی کجاست؟ مقایسه لباسشویی گیربکسی بهتر است با تسمه ای؟

گیربکس ماشین لباسشویی

گیربکس ماشین لباسشویی چیست و در کجای لباسشویی قرار دارد؟ امروزه ماشین لباسشویی ها در دو دسته گیربکسی و تسمه ای تولید می شوند که هرکدام مزایا و معایب خاصی دارند. گیربکس ماشین لباسشویی بنابردلایلی دچار مشکل می شود که این مشلات عمدتا براثر نصب یا استفاده اشتباه از لباسشویی رخ می دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مقایسه ماشین لباسشویی گیربکسی و تسمه ای، آموزش تست، تعمیر و تعویض پیربکس ماشین لباسشویی ادامه این مقاله را بخوانید.

گیربکس ماشین لباسشویی

وظیفه گیربکس در لباسشویی چیست؟

قبل از بررسی علت خرابی گیربکس ماشین لباسشویی اگر از نقش این قطعه در عملکرد دستگاه اطلاع داشته باشیم بهتر می توانیم موضوع را درک کنیم. در برخی از ماشین های لباسشویی به جای موتورهای دارای تسمه پلاستیکی برای انتقال نیرو و چرخش مخزن از گیربکس استفاده میشود. لیست قطعات ماشین لباسشویی این قطعه با تولید میدان مغناطیسی بعد از روشن شدن دستگاه شرایط را برای چرخش مخزن بدون نیاز به تسمه فراهم می کند. به ماشین لباسشویی های گیربکس دار ماشین لباسشویی با موتور اینورتر و دایرکت درایو گفته میشود.

گیربکس از تعداد زیادی آهنربا تشکیل شده و ساختار پیچیده ای دارد. به همین دلیل تعمیر، تعویض و عیب یابی آن باید توسط افراد متخصص در تعمیر ماشین لباسشویی انجام شود.

نحوه تعویض گیربکس لباسشویی

تعویض گیربکس لباسشویی کاری بسیار تخصصی است که برای انجام این کار باید از تعمیرکاران مجرب کمک گرفت.

برخی مواقع با تعویض واشر های دور گیربکس، مشکل گیربکس ماشین لباسشویی رفع می‌شود. و نیازی به تعویض کل گیربکس وجود ندارد.

تشخیص این موضوع به عهده تعمیرکار ماشین لباسشویی است.

ماشین لباسشویی تسمه ای یا گیربکسی؟

یکی از اصلی ترین تفاوت ها بین موتورهای گیربکسی با موتورهای تسمه ای ویژگی تسمه و قطعات متحرک است. ماشین‌های لباسشویی گیربکسی هیچ قطعه متحرکی در داخل ماشین ندارند. نمایندگی ماشین لباسشویی سامسونگ در اندیشه در حالی که ماشین‌های لباسشویی تسمه‌ای از یک تسمه برای به حرکت درآوردن موتور و چرخاندن ماشین استفاده می‌کنند.

دلایل خرابی گیربکس ماشین لباسشویی دوقلو

در ماشین های لباسشویی دوقلو به جای تسمه از گیربکس استفاده شده و اهمیت بسیار بالایی دارند. به چند دلیل مهم ممکن است این قطعه در لباسشویی خراب شود که عبارتند از:

 

  • پر کردن بیش از اندازه لباسشویی
  • ایجاد تغییر در تنظیمات نرم افزاری لباسشویی
  • روشن بودن بدون وقفه لباسشویی برای مدت طولانی
  • سرویس نشدن دوره ای لباسشویی
  • شستشو پتو و روتختی و پارچه های بزرگ و سنگین با لباسشویی
  • انتخاب برنامه اشتباه

علائم خرابی گیربکس ماشین لباسشویی

علائم خرابی گیربکس ماشین لباسشویی

از دیگر نشانه های خرابی گیربکس ماشین لباسشویی می توان به کند شدن چرخش مخزن اشاره کرد. گیربکس نقش بسیار مهمی در چرخش مخزن دارد و بعد از خراب شدن آن با مشکلاتی از قبیل شروع نشدن دور تند ماشین لباسشویی ممکن است مواجه شویم.

علت کار نکردن همزن ماشین لباسشویی

تمیز شدن لباس ها با حرکت به صورت عقب و جلو همزن لباسشویی محقق می شود. و اگر همزن به درستی کار نکند لباس ها تمیز شسته نمی شوند.

در صورتی که همزن تکان نخورد یا در مسیر حرکت بسیار کند باشد احتمالا همزن دچار مشکل شده است.

دراین مطلب به مواردی که احتمال داده می شود علت کارنکردن همزن باشد پرداخته می شود:

در صورتی که نمی توانید این کار را به درستی انجام دهید و با توجه به مطالبی که به شما آموزش داده می شود به تنهایی نمی توانید اقدام به تعمیر قطعات کنید پیشنهاد می شود با تعمیرکاران مرکز نمایندگی تعمیرات لباسشویی تماس بگیرید.

جهت تعیین علت خرابی گیربکس لباسشویی  با نمایندگی تعمیرات لباسشویی در تماس باشید.

ماشین لباسشویی با موتور گیربکسی

شرکت های مختلف تولید کننده ماشین های لباسشویی فناوری جدیدی را وارد ماشین های لباسشویی کرده اند و آن کار کردن دستگاه بدون حضور تسمه می باشد.

شرکت ال جی اولین بار این تکنولوژی را وارد ماشین های لباسشویی نمود و در ادامه شرکت های معتبر دیگری مانند سامسونگ، میدیا، دوو و … نیز از این تکنولوژی در طراحی دستگاه های خود استفاده کردند.

تعمیر گیربکس ماشین لباسشویی دوقلو، درب بالا و جلو

تعمیر ماشین لباسشویی های دایرکت درایو نسبتا آسان است، در حالی که لباسشویی های تسمه ای به یک تعمیرکار نیاز دارند. می توان گفت موتورهای دایرکت درایو بیشتر به آهنرباهای الکتریکی متکی هستند، در حالی که موتورهای تسمه ای از اصطکاک و قدرت چرخشی استفاده می کنند.

 

ماشین لباسشویی دایرکت درایو چیست؟

در ابتدای ورود این نوع ماشین لباسشویی به بازار استقبال زیادی از آنها نشد چرا که در صورت خرابی موتور هزینه ای که باید برای تعمیرات آن صرف می شد بسیار بیشتر از ماشین های لباسشویی تسمه دار بود. نمایندگی ماشین لباسشویی ال جی در ملارد به همین علت شرکت ال جی گارانتی ماشین های لباسشویی جدید خود را تا 10 سال افزایش داد و اعتماد مشتریان را نسبت به موتور دستگاه جلب نمود.

به لباسشویی هایی که از این فناوری در طراحی استفاده کرده اند دستگاه های direct drive گفته می شود. در این مدل لباسشویی تسمه ای به موتور و لگن متصل نبوده و موتور دستگاه به صورت مستقیم به لگن لباسشویی وصل می باشد.

مزایای ماشین لباسشویی دایرکت درایو(گیربکسی)

  • احتمال خرابی آن کمتر از واشر تسمه ای است.
  • چرخه های شستشوی کوتاه تر.
  • دارای سرعت چرخش بیشتر است به این معنی که لباس ها سریعتر خشک می شوند.
  • استفاده از ماشین لباسشویی های گیربکسی باعث صرفه جویی در مصرف انرژی و هزینه ها می شوند.
  • می تواند به هر دو صورت بچرخد تا گره لباس ها را باز کند.
  • حتی پراکندگی نیرو به این معنی است که لباس ها به طور یکنواخت شسته می شوند.
  • قطعات کمتر برای شکستن به معنای قطعات کمتر برای تعویض است.

انواع مختلف تسمه ها در ماشین لباسشویی

تسمه های مختلفی در ماشین های لباسشویی به کار می روند. که عملکرد آنها وابسته به تعداد دور در دقیقه و توان خروجی ماشین لباسشویی می باشد. دسته بندی های مختلفی برای تسمه های ماشین لباسشویی وجود دارد و از نظر شکلی در چهار نوع تسمه ذوزنقه ای شکل، تسمه شیاردار، تسمه تایم یا تسمه دندانی و تسمه ذوزنقه ای شکل دندانی تقسیم بندی می شوند. نمایندگی ماشین لباسشویی ال جی در اندیشه از نظر اندازه نیز تسمه ها را در انواع تسمه های A، B و D طبقه بندی می کنند که تسمه A دارای کوچکترین اندازه می باشد.

علت خرابی گیربکس لباسشویی

گیربکس و آهنرباهای به کار رفته در آن برای ایجاد میدان مغناطیسی به دلایل متعددی ممکن است کارایی خود را از دست داده و خراب شوند.

معایب ماشین لباسشویی دایرکت درایو(گیربکسی)

  • تعمیر آن از ماشین لباسشویی تسمه ای گران تر است
  • برای تعمیر آن باید حتما تعمیرکار این کار را انجام دهد.
  • گران تر از واشرهای تسمه ای

 

راه های جلوگیری از خرابی گیربکس لباسشویی

با توجه به اهمیت زیاد گیربکس ماشین لباسشویی، چند راهکار برای جلوگیری از خرابی آن بهتر است ارائه شود که عبارتند از:

  • از پر کردن بیش از اندازه ماشین لباسشویی خودداری کنید.
  • شستشوی پتو، روتختی و پرده را تا حد امکان با ماشین لباسشویی های خانگی ظرفیت پایین انجام ندهید
  • بعد از هر مرتبه شستشوی لباس ها حدود یک تا دو ساعت صبر کنید تا تمام قطعات از جمله گیربکس سرد شوند.
  • به صورت دوره ای ماشین لباسشویی را سرویس کنید. سرویس لباسشویی باید توسط تعمیرکار انجام شود.
  • برنامه شستشو را متناسب با نوع و جنس لباس ها انتخاب کنید.
  • به محض مشاهده نشانه هایی از قبیل صدای و لرزش غیرطبیعی و زیاد لباسشویی و کند شدن سرعت چرخش مخزن دستگاه را خاموش و با تعمیرکار تماس بگیرید.

بهترین برندهای تولیدکننده ماشین لباس‌شویی گیربکسی

امروزه با توجه به مزایای فراوانی که لباس‌شویی‌های گیربکسی دارند، به همین جهت بسیاری از برندهای معتبر در تولید محصولات خود از این فناوری استفاده نموده‌اند.

رفع لرزش با تنظیم تسمه لباسشویی

رفع لرزش با تنظیم تسمه لباسشویی

لرزش شدید ماشین لباسشویی در حین شست و شو نیز می تواند به علت پارگی تسمه باشد. پمپ آب ماشین لباسشویی همچنین ممکن است تسمه ماشین لباسشویی خیلی سفت بسته شده باشد. و باعث شود تا ماشین لباسشویی پس از انجام آبگیری کار نکند که در این صورت نیاز است تا میزان سفتی تسمه توسط تعمیرکار ماشین لباسشویی تنظیم گردد. علاوه بر آن در صورتی که ماشین لباسشویی قادر به خشک کردن لباس ها نباشد امکان پوسیده شدن تسمه و خرابی آن وجود دارد که باید در اولین فرصت تعویض گردد. شل شدن تسمه هم می تواند دلیلی برای ایجاد سر و صدای زیاد دستگاه باشد که باید توسط تعمیرکار متخصص سفت گردد.

 

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *