میکروسوئیچ ماشین لباسشویی را چگونه عیب یابی و تعویض کنیم؟هزینه تعمیر کلید قفل درب

میکروسوئیچ ماشین لباسشویی را چگونه عیب یابی و تعویض کنیم؟هزینه تعمیر کلید قفل درب

میکروسوئیچ ماشین لباسشویی

میکروسوئیچ ماشین لباسشویی چیست و چه کار بردی دارد؟ نشانه های خرابی میکروسوئیچ لباسشویی چیست؟ دکمه میکروسوئیچ در کجای لباسشویی قرار دارد؟ برای پاسخ به تمام سوالات مربوط به دکمه میکروسوئیچ لباسشویی ادامه این مقاله را بخوانید. برای عیب یابی دقیق و رفع مشکلات مربوط به خرابی میکروسوئیچ از تعمیرکار ماهر نمایندگی ماشین لباسشویی کمک بگیرید و هرگز دستگاه خود را به افراد متفرقه نسپارید.

میکروسوئیچ ماشین لباسشویی چیست؟

قفل درب لباسشویی یا همان میکروسوئیچ لباسشویی است که عملکرد این قطعه در لباسشویی، عملکردی امنیتی می باشد که شامل یک زبانه بر روی دستگاه و دارای یک قفل مغناطیسی می باشد لیست قطعات ماشین لباسشویی که در پشت پنل لباسشویی طراحی شده است. بعد از اینکه تمامی تنظیمات شستشو را اعمال کرده اید و دکمه استارت دستگاه را فشار می دهد، برد لباسشویی (برد ماشین لباسشویی) در این مرحله دستور قفل کردن درب لباسشویی را به میکروسوئیچ ارسال می کند .

میکروسوئیچ ماشین لباسشویی چیست؟

علت جلو نرفتن برنامه ماشین لباسشویی چیست؟

در ماشین لباسشویی های الکترونیکی قطعه ای به نام میکروسوئیچ تعبیه شده است میکروسوئیچ از قطعات مختلفی تشکیل شده است. این قطعات شامل میکروسوئیچ، قفل، سوپاپ و زبانه درب دستگاه می شوند. درب لباسشویی باید کاملا بسته باشد تا میکروسئویچ مطمئن شود که درب بسته است با استفاده از سیگنال هایی که میکروسوئیچ توسط سوپاپ دریافت می کند، از بسته بودن درب لباسشویی مطمئن می شود. در واقع نقش اصلی را در به جریان درآوردن برق در تایمر و دستگاه لباسشویی، سوپاپ برعهده دارد. خرابی سوپاپ یا هر کدام از قطعات میکروسوئیچ و سیستم قفل درب لباسشویی، باعث جلو نرفتن برنامه در ماشین لباسشویی بوش می شود.

کار میکروسوئیچ یا قفل درب لباسشویی چیست؟

هنگامی که دستور قفل کردن درب به میکروسوئیچ ارسال و درب لباسشویی قفل شد، برنامه شستشو شروع می شود و موتور لباسشویی شروع به کار کردن می کند. المنت (هیتر) ماشین لباسشویی به این موضوع توجه داشته باشید که قفل بودن درب لباسشویی تا چند ثانیه بعد از تمام شدن شستشو ادامه دارد و شما نمی توانید درب لباسشویی را باز کنید.

تست  microswitchمیکروسوئیچ (قفل درب) لباسشویی

قبل از تعویض یا تعمیر میکروسوئیچ لباسشویی سامسونگ یا هر برند دیگری، با تست این قطعه از خراب بودن آن مطمئن شوید. ابتدا واشر لباسشویی را در حالت چرخش قرار داده و سپس درب دستگاه را باز کنید با قرار دادن کامل یک پیچ گوشتی در داخل محرک میکروسوئیچ عملیات شستشو شروع می‌شود‌‌ اگر با بسته شدن درب لباسشویی عملیات شستشو شروع نمی‌شود و با گذاشتن پیچ گوشتی در محرک شروع می‌شود، مطمئن باشید که ایراد از میکروسوئیچ است و حتما باید نسبت به تعمیر یا تعویض آن اقدام کنید. اگر از این روش نتوانستید نتیجه‌ای درباره خراب بودن میکروسوئیچ به دست آورید، با استفاده از یک اهم متر خرابی این قطعه را مورد بررسی قرار دهید. در دستگاه‌های دارای نمایشگر معمولا با مشاهده علامت قفل یا ارور متوجه می‌شوید که درب ماشین لباسشویی خراب شده است. تعمیرکاران معمولا برای تست این قطعه از روش اهم متر استفاده می‌کنند.

نشانه های خرابی میکروسوئیچ ماشین لباسشویی

در صورتی که موارد زیر را در لباسشویی خود مشاهده کردید باید بدانید که میکروسوئیچ دستگاه شما دچار مشکل شده است و نیاز به تعمیر یا تعویض دارد:

 

  1. لباسشویی شروع به کار نمی کند
  2. عدم چرخش دیگ لباسشویی لباسشویی
  3. عدم باز شدن درب لباسشویی بعد از تمام شدن شستشو
  4. موتور لباسشویی روشن نمی شود
  5. نمایش کد خطا مربوط به خرابی میکروسوئیچ
  6. و…

هزینه تعمیر و تعویض میکروسوئیچ لباسشویی

وقتی تعمیرکار بعد از بررسی‌های لازم متوجه شود که امکان تعمیر میکروسوئیچ لباسشویی وجود ندارد، به شما خواهد گفت که قطعه معیوب را باید با یک قطعه جدید و سالم تعویض کنید. برای خرید میکروسوئیچ جدید باید به چند نکته مهم توجه داشته باشید. اولین نکته این است که حتما قطعه‌ای بخرید که با مدل و طرح لباسشویی تناسب داشته باشد. نکته بعدی توجه به کیفیت قطعه میکروسوئیچ است. پولی ماشین لباسشویی از خرید قطعات ارزان و بی‌کیفیت خودداری کنید زیرا در صورت به کار بردن این نوع قطعات پس از مدتی کوتاهی قفل درلباسشویی دوباره با مشکل مواجه خواهد شد. یک قطعه استاندارد و اورجینال بر اساس استانداردهای لباسشویی تولید می‌شود‌.

مراحل تست قفل درب لباسشویی

مراحل تست قفل درب لباسشویی

قبل از اینکه میکروسوئیچ جدید را نصب کنید باید از سالم بودن یا خراب بودن آنها اطمینان پیدا کنید. برای تست میکروسوئیچ درب لباسشویی  چند راه وجود دارد از جمله:

 

۱- سیم های میکروسوئیچ را از یکدیگر جدا کنید  و  با یک لامپ آن را تست کنید اگر لامپ روشن شد  در نتیجه جریان برق از آن عبور می کند و سالم است.

۲- با استفاده از دستگاه اهم سنج سالم بودن و عبور جریان را بررسی کنید.

۳-  با توجه به علامت قفل یا روشن شدن علامت روی نمایشگر دیجیتال می توانید از سلامت یا خرابی قطعه اطمینان حاصل کنید .

 

چرا درب ماشین لباسشویی باز نمی شود؟

برخی از موارد وجود دارد که در صورت سالم بودن میکروسئچ و برخورد کردن با آن ها، میکروسوئیچ کار خود را به خوبی انجام نمی دهد این موارد شامل:

  1. عدم بسته نشدن درب لباسشویی به درستی
  2. ماندن لباس ها بین درب لباسشویی
  3. بروز مشکل برای برد
  4. اتصالات الکترونیکی با مشکل روبرو شده اند
  5. اتصالات میکروسوئیچ شل شده است
  6. لولای درب لباسشویی شل می باشد
  7. درب لباسشویی شکسته است
  8. زبانه شکسته شده است و یا خراب شده است
  9. و…

انواع میکروسوئیچ لباسشویی

ماشین‌های لباسشویی از لحاظ شکل ظاهری و طراحی دارای تنوع هستند. به همین دلیل قطعات به کار رفته در آن‌ها نیز با یکدیگر تفاوت دارند. به طور کلی قطعه میکروسوئیچ ماشین لباسشویی از لحاظ ظاهر به سه دسته سوزنی، بلند و سه فیش تقسیم می‌شوند. اگر قصد دارید برای برای ماشین لباسشویی خود میکروسوئیچ جدید بخرید حتما به مدل و طرح دستگاه خود توجه داشته باشید. به عنوان مثال میکروسوئیچ درب ماشین لباسشویی سامسونگ از نوع بلند است. پمپ آب ماشین لباسشویی در زمان خرید به فروشنده بگویید که میکروسوئیچ درب لباسشویی یا میکروسوئیچ درب لباسشویی احتیاج دارید.

انواع میکروسوئیچ لباسشویی

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *