هیدروستات ماشین لباسشویی چیست؟ کار هیدروستات چیست؟ عکس قطعه تست و تعمیر

هیدروستات ماشین لباسشویی چیست؟ کار هیدروستات چیست؟ عکس قطعه تست و تعمیر

هیدروستات ماشین لباسشویی چیست؟

هیدروستات ماشین لباسشویی چیست؟ یکی از مهمترین قطعات ماشین لباسشویی که باعث می شود فرایند شستشو به خوبی انجام شود، هیدروستات است. اگر ماشین لباسشویی شما به خوبی آبگیری نمی کند یا اینکه آب در دیگ لباسشویی پر شده و به بیرون نشت می کند می تواند براثر خراب هیدروستات باشد. لیست قطعات ماشین لباسشویی برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با تست، تعمیر و تعویض هیدروستات در نمایندگی سامسونگ، اسنوا، دوو، بوش، پاکشوما، الجی، پاکشوما و… ادامه این مقاله را تا انتها بخوانید.

عملکرد هیدروستات در ماشین لباسشویی

عملکرد هیدروستات در ماشین لباسشویی

قبل از بررسی نحوه تنظیم هیدروستات ماشین لباسشویی، بهتر است تا با عملکرد این قطعه آشنا شوید. همان‌طور که می‌دانید این قطعه دارای یک عدد شیلنگ متصل به قسمت تحتانی دیگ ماشین لباسشویی است. علاوه بر شیلنگ، در هیدروستات قطعاً شاهد تعبیه بودن یک محفظه به نام محفظه فشار خواهید بود. ترموستات ماشین لباسشویی چیست؟عملکرد هیدروستات با درنظرگرفتن این قطعات، زمانی آغاز می‌شود که سطح آب موجود در دیگ ماشین‌لباسشویی بالا بیاید و سپس هوای درون شیلنگ فشرده شود در این صورت بر روی دیافراگم تعبیه شده در قطعه هیدروستات فشار وارد شده و بلافاصله آب قطعه می‌شود. به عبارت بسیار ساده، این قطعه وظیفه دارد تا میزان آب ورودی به داخل دیگ ماشین لباسشویی را تنظیم کند.

محل قرار گیری هیدروستات ماشین لباسشویی

به طور معمول در مدل‌های مختلف ماشین لباسشویی، هیدروستات در قسمت پشت کنترل پنل دستگاه وجود دارد. اگر مدل لباسشویی شما از کنترل الکترونیکی استفاده می‌کند، این احتمال وجود دارد که سوئیچ تنظیم سطح آب در سمت چاهک زیر آن، قرار داشته باشد.

خرابی ولوم تنظیم آب هیدروستات

همانطور که قبلا اشاره کردیم در هیدروستات یک پیچ یا ولوم وجود دارد که با استفاده از آن می توان مقدار آب ورودی به ماشین لباسشویی را تنظیم کرد.

این پیچ گاهی اوقات ممکن است بر ضربه یا عوامل دیگر دچار آسیب شود و عملکرد هیدورستات را مختل کند.

در صورت خرابی این بخش از هیدروستات بهتر است از یک تعمیرکار کمک بگیرید و آن را تعمیر و در صورت نیاز تعویض کنید.

انواع هیدروستات لباسشویی

هیدروستات‌های 3 فیش و هیدروستات‌های 6 فیش. این قطعات تقریبا در هر لباسشویی‌ای یافت می‌شوند و شبیه به هم هستن؛ اما از نظر تعداد فیش‎‌ها تفاوتی جزئی دارند. دسته دیگر از هیدروستات‌ها که فقط در لباسشویی‌های جدید یافت می‌شوند هم هیدروستات دیجیتالی نام دارد.

تنظیم هیدروستات لباسشویی در حالت استاندارد

برای آبگیری استاندارد لباسشویی، باید هیدروستات آن تنظیم باشد. پمپ آب ماشین لباسشویی اگر آبگیری لباسشویی خیلی کم یا خیلی زیاد است، با استفاده از پیچ تنظیم آن، می‌توانید مشکل آبگیری را رفع کنید.

 

اگر می‌خواهید آبگیری افزایش پیدا کند، باید پیچ تنظیم هیدروستات ماشین لباسشویی را باز کنید.

در صورتی که می‌خواهید فشار آبگیری کم باشد، پیچ تنظیم را کمی ببندید.

اگر مشکل از پیچ تنظیم نبود، به احتمال زیاد قطعه هیدروستات خراب است. لازم است پلاتین شیر برقی را مورد بررسی قرار دهید، با دمیدن در لوله ورودی سوئیچ کنترل شاید بتوان مشکل را رفع کرد. اگر این روش هم پاسخگو نبود و آبگیری لباسشویی همچنان ایراد داشت، نیاز به تعویض هیدروستات است.

محل قرار گیری هیدروستات ماشین لباسشویی

نحوه تست هیدروستات لباسشویی

اگر شما علائمی را مشاهده کردید که احتمال خرابی هیدروستات را در پی داشت، برای کسب اطمینان از ایده خود و تشخیص خرابی هیدروستات لباسشویی می‌توانید با دنبال کردن مراحل زیر این قطعه را تست و بررسی کنید: شلنگی شبیه به شلنگ هیدروستات دستگاه با همان قطر و سایز تهیه، و این شلنگ را جایگزین شلنگ اصلی هیدروستات کنید. بعد ماشین لباسشویی را روشن کرده تا دستگاه آبگیری نماید. هنگام آبگیری، درون شلنگ جایزین فوت کنید و اگر آبگیری قطع شد، هیدروستات لباسشویی سالم است.

علائم خرابی هیدروستات ماشین لباسشویی

به طور معمول خراب شدن هیدروستات در تمامی مدل های اسنوا دوو ال جی سامسونگ بوش ایندزیت و …. با علائم و نشانه های گوناگونی همراه خواهد بود که برخی از متداول‌ترین آن ها عبارتند از :

  •   روشن نشدن موتور ماشین لباسشویی
  •  عدم ورود آب به درون دیگ ماشین لباسشویی
  •   نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی
  •   پرشدن بیش از حد دیگ ماشین لباسشویی
  •   نشتی آب به خارج از ماشین لباسشویی

تعمیر و تعویض هیدروستات ماشین لباسشویی

دقت داشته باشید که تعمیر و تعویض قطعه تنظیم سطح آب کمی پیچیده است و بهتر است توسط فرد متخصص انجام شود. همچنین لازم است قطعه‌ای که انتخاب می‌کنید، مناسب مدل و ظرفیت ماشین لباسشویی شما باشد. اگر دانش کافی برای تنظیم یا تعویض هیدروستات ندارید، بهتر است از یک تعمیرکار متخصص بخواهید به شما کمک کند، زیرا هر گونه دستکاری سرخود می‌تواند کار تعمیر ماشین‌لباسشویی را سخت‌تر کند.

چگونگی تنظیم هیدروستات ماشین‌لباسشویی در حالت‌های مختلف

هیدروستات­های تعبیه شده در ماشین‌های لباسشویی دارای انواع مختلفی هستند. تایمر ماشین لباسشویی چیست؟ از این‌ رو در هر لباسشویی با درنظرگرفتن برند، سایز و مدلی که دارد، یک نوع هیدروستات مخصوص توسط تکنسین‌ها در کارخانه تعبیه و تنظیم می‌گردد. در برخی از مواقع ممکن است که خطای انسانی رخ دهد و تنظیمات هیدروستات ماشین لباسشویی دچار مشکل شده و به عبارتی به هم بریزد. درچنین مواقعی عملکرد آبگیری صحیح لباسشویی دچار اختلال شده و هیدروستات عملکرد صحیح نخواهد داشت در این شرایط، لازم است سوئیچ کنترل لباسشویی توسط تکنسین ماهر و کاربلد تنظیم شود تا لباسشویی به حالت استاندار آبگیری که توسط کارخانه تنظیم شده است، بازگردد.

تنظیم هیدروستات لباسشویی در حین آبگیری

تنظیم هیدروستات لباسشویی در حین آبگیری

گاهی اوقات آبگیری مخزن انجام می‌شود، ولی به سطح معین نمی‌رسد. در این طور مواقع برای تنظیم هیدروستات ماشین لباسشویی باید شلنگ متصل به آن را مورد بررسی قرار داد. زیرا با پارگی و مسدود شدن مسیر شلنگ، داخل آن هوا فشرده نمی‌‌شود و در نتیجه هیدروستات درست عمل نمی‌کند.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *