علت خرابی المنت ماشین لباسشویی چیست؟

المنت (هیتر) ماشین لباسشویی نحوه تست، عیب یابی و تعویض هزینه تعمیرات در نمایندگی

المنت (هیتر) ماشین لباسشویی

المنت (هیتر) ماشین لباسشویی یکی از قطعات اصلی است که در فرایند شستشو تاثیر بسیار زیادی دارد. خرابی المنت یا همان هیتر ماشین لباسشویی اگر خراب شود دمای آب لباسشویی به حد استاندارد نرسیده و در نتیجه لباس ها به خوبی تمیز نخواهند شد. هیتر لباسشویی در صورت خراب شدن می تواند علائم متفاوتی داشته باشد. با خواندن ادامه این مطلب می توانید به راحتی مشکلات لیست قطعات ماشین لباسشویی و المنت لباسشویی را عیب یابی  و برطرف نمایید. البته در نظر داشته باشید اگر با تعمیرات ماشین لباسشویی آشنایی ندارید بهتر است از تکنسین ماهر نمایندگی کمک بگیرید تا دستگاه دچار خرابی بیشتر نشود.

علت خرابی المنت ماشین لباسشویی چیست؟

یکی از عوامل اصلی خرابی المنت ماشین لباسشویی، استفاده نادرست از دستگاه است. برای مثال، استفاده از آب بسیار سرد یا بسیار گرم می‌تواند منجر به خرابی المنت شود. همچنین، استفاده از مواد شوینده نامناسب و بسیار قوی نیز می‌تواند باعث خرابی المنت شود. این مواد می‌توانند باعث بسته شدن لوله فلزی المنت لباسشویی شوند که منجر به خرابی آن می‌شود.

المنت (هیتر) ماشین لباسشویی نحوه تست، عیب یابی و تعویض هزینه تعمیرات در نمایندگی

نحوه تست خرابی المنت یا هیتر لباسشویی

المنت هیتر ماشین لباسشویی نقش مهمی در کارکرد ماشین لباسشویی دارد که این اطمینان را حاصل می‌کند که آب حین شستشوی لباس‌ها به اندازه کافی گرم است. پمپ آب ماشین لباسشویی اگر آب گرم نباشد لباس‌ها به صورت درست و مؤثر شسته نخواهند شد. اگر المنت ماشین لباسشویی ایرادی داشته باشد یا کلاً کار نکند باید تعویض شود.

چرا آب ماشین لباسشویی گرم نمی شود؟

عوامل دیگری همچون آب شهری که شامل کلر و آهن است و یا تشکیل سختی‌های آب، می‌توانند باعث خرابی المنت شوند. در واقع، سختی آب، توده‌های کلسیم و منیزیم را در آب ایجاد می‌کند. که ممکن است در لوله فلزی المنت جمع شوند و باعث بسته شدن آن گردد. این باعث کاهش توان المنت و در نتیجه افزایش مصرف انرژی و هزینه می‌شود.

مراحل تعویض المنت هیتر لباسشویی

  1. ابتدا دو شاخه لباسشویی را از برق بکشید.
  2. درب پشت لباسشویی را باز کرده و دربیاورید.
  3. المنت هیتر لباسشویی در پایین دیگ دستگاه قرار دارد.
  4. جهت جلوگیری از نشت آب یک لاستیک مخصوص برای المنت قرار داده شده که با مهره سفت شده است. این مهره در وسط المنت می باشد. آن را باید باز کنید.
  5. اتصالات و سنسور دما را باز کنید.
  6. حال می توانید المنت هیتر خراب را خارج و با یک المنت سالم جایگزین کنید.
  7. تمام مراحل بالا را از آخر به اول انجام داده و دستگاه را ببندید. توجه داشته باشید که لاستیک به درستی متصل شود.

علائم خرابی المنت (هیتر) ماشی لباسشویی چیست؟

  • فیوز یا برق اصلی شما می‌پرد.
  • ماشین کار می‌کند ولی آب گرم نمی‌شود.
  • برنامه شستشو تمام نمی‌شود.

علائم خرابی المنت (هیتر) ماشی لباسشویی چیست؟

اگر مطمئن شدید که المنت ماشین لباسشویی باید عوض شود گروه نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی در اینجا روش اصولی تعویض المنت هیتر لباسشویی آن را به شما آموزش می‌دهد ترموستات ماشین لباسشویی چیست؟ ولی به یاد داشته باشید که تعمیر قسمت‌های برقی تمام وسایل الکتریکی بخصوص ماشین لباسشویی نیاز به اطلاعات فنی الکتریکی دارد. پس توصیه ما تماس با یک تعمیرکار حرفه‌ای ماشین لباسشویی است.

هزینه تعمیر یا تعویض المنت هیتر لباسشویی

ابتدا لازم است که پنل بالای لباسشویی را در آورید برای اینکه پیچ‌های آنکه در پشت قرار دارند را باز کنید. پنل به راحتی جدا خواهد شد.

وقتی پنل بالایی را در آورید، برای اینکه بتوانیم پنل کنترل را هم درآوریم ابتدا لازم است که محفظه‌ی پودر را بیرون بکشیم زیرا پیچ‌های پنل زیر این محفظه هستند. برای این کار ابتدا محفظه را بیرون کشیده سپس با کمی فشار دادن به بالا آن را از جایش در آورید.

حالا پیچ‌های زیر محفظه و پیچ کناری پنل را باز کنید تا پنل از قسمت جلو جدا شود. آن را در بالای ماشین لباسشویی قرار دهید.

پیچ‌های قسمت محفظه ضدزنگ هستند بنابراین آن را به صورت جدا نگه دارید تا با پیچ‌های دیگر عوض نشوند.

تست المنت هیتر لباسشویی

برای تست شما دو روش دارید. یکی اینکه اگر علائم بالا را مشاهده کردید، به این موضوع شک می کنید و به بررسی المنت بپردازید. روش دوم در ادامه شرح داده می شود.

برای روش دوم شما باید ولتاژ المنت هیتر لباسشویی را اندازه بگیرید. برای این کار باید لباسشویی باز شود. سپس با استفاده از یک ولتاژ سنج و یا اهم متر، ولتاژ دو سر المنت را اندازه می گیرید. اگر مقدار صفر بود یا مقاومت بی نهایت بود، این نشان دهنده خرابی المنت است.

در صورتی که تست انجام شده خرابی المنت را نشان داد شما راهی به جز تعویض المنت هیتر ماشین لباسشویی ندارید از این رو در ادامه آموزش تعویض این قطعه برای شما آورده ایم.

المنت یا هیتر در کجای لباسشویی قرار دارد؟

داخل المنت ترموستات قرار گرفته است که حالا می‌توانید آن را با کمی فشار دادن در‌آورید. ترموستات را داخل المنت جدید قرار دهید. برای اینکه المنت جدید را بتوانید به راحتی در جای خود زیر دیگ قرار دهید می‌توانید روی قسمت لاستیکی آن کمی مایع ظرفشویی بمالید. المنت جدید را به آرامی به داخل هل دهید. هیدروستات ماشین لباسشویی چیست؟ و مطمئن شوید که به خوبی در جایش قرار گرفته است. حال پیچ و مهره‌ی آن را سمت کنید تا المنت سرجایش محکم و آب‌بندی شوید.

المنت یا هیتر در کجای لباسشویی قرار دارد؟

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *