پمپ آب ماشین لباسشویی در کجاست؟ آموزش تست، تعمیر یا تعویض پمپ تخلیه در منزل

پمپ آب ماشین لباسشویی در کجاست؟ آموزش تست، تعمیر یا تعویض پمپ تخلیه در منزل

پمپ آب ماشین لباسشویی

پمپ آب ماشین لباسشویی چیست؟ یکی از مهم ترین قطعات لباسشویی که در تمیز شدن لباس ها تاثیر دارد، پمپ تخلیه آب ماشین لباسشویی است. درصورتی که پمپ تخلیه به درستی کار نکند ممکن است سایر قطعات نیز خراب شوند و لباس ها به خوبی شسته نشوند. لیست قطعات ماشین لباسشویی گاهی مشکلات پمپ تخلیه آب ماشین لباسشویی به راحتی برطرف می شود. البته در نظر داشته باشید که تنها گاهی اوقات تعمیر پمپ آب لباسشویی امکان پذیر است و در غیر این صورت باید با پمپ اصلی لباسشویی تعویض گردد. توجه کنید که قطعات اصلی تنها در اختیار تعمیرکاران ماهر نمایندگی است و برای تعمیر ماشین لباسشویی حتما از نمایندگی مجاز کمک بگیرید.

علایم خرابی پمپ ماشین لباسشویی

  1. عدم تخلیه آب و تجمع آب باقی مانده در آبکش ماشین لباسشویی بعد از اتمام مراحل شستشو
  2. سر و صدای نامتعارف و غیر عادی هنگام تخلیه آب
  3. بعد از تخلیه آب آبکش همچنان به چرخش خود ادامه دهد.

علایم خرابی پمپ ماشین لباسشویی

روش تست پمپ تخلیه ماشین لباسشویی

خرابی پمپ تخلیه ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد. از آسیب دیدن موتور الکتریکی پمپ گرفته تا شگستگی پروانه در ردیف عوامل خرابی آن قرار می گیرند. حتی ممکن است به دلیل مسدود شدن بخش های مختلف پمپ، جریان سیال در آن متوقف شود. به طور کلی در صورت مشاهده علائم خرابی پمپ، برای عیب یابی به سراغ تست آن می روند.

چگونه آب باقیمانده در لباسشویی را تخلیه کنیم؟

در اکثر لباسشویی ها یک شلنگ باریک و کوتاه کنار فیلتر پمپ تعبیه شده است که جهت تخلیه اضطراری به کار می‌رود. به این صورت که اگر امکان جابجایی لباسشویی را دارید تا نردیک کفشور آشپزخانه جابجا کنید. سپس آن شلنگ کوچک را داخل فاضلاب انداخته و آب را تخلیه می‌کنیم. اگر این شیلنگ موجود نبود از طریق باز کردن فیلتر آب را تخلیه کنید. درب پوش فیلتر را باز نمایید، تا آب خارج شود.

خرابی سیم کشی پمپ آب ماشین لباسشویی

در صورتی که سیم کشی دستگاه مشکل داشته ممکن است هر یک از قسمت های ماشین لباسشویی دچار مشکل شوند. همچنین در صورتی که سیم های مربوط به پمپ قطع شده باشد، پمپ تخلیه کار نمی کند، نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی در اندیشه در نتیجه اگر پمپ تخلیه  کار نکند، آب تخلیه نمی شود. بنابراین سیم کشی دستگاه باید بررسی شود و در صورت شل بودن سیم های مربوطه، سیم ها باید محکم شوند و در صورت آسیب دیدگی سیم ها، باید آن ها را تعویض کنید.

دلایل خرابی پمپ آب ماشین لباسشویی

مسدود شدن پمپ از طریق اشیا (دکمه، دستمال و …) که به همراه البسه داخل ماشین لباسشویی قرار می‌گیرند که می‌تواند موجب شکسته شدن و یا گیر کردن پروانه پمپ و در نهایت عمل نکردن قطعه و ایجاد خرابی شود.

مستهلک شدن پمپ بعد از استفاده در بازده زمانی طولانی و یا استفاده از برند و کیفیت نامرغوب

وجود انسداد در فاضلاب یا شلنگ تخلیه که هنگام خروج آب این عمل به درستی انجام نمی‌شود و به پمپ تخلیه فشار می‌آورد.

زمانی‌که سطح ارتفاع شلنگ تخلیه و ماشین لباسشویی متفاوت باشد این دلیل هم می‌تواند عاملی برای اختلال در تخلیه آب و در نهایت فشار به پمپ و خرابی آن شود.

مسدود شدن شلنگ تخلیه

شلنگ تخلیه معمولا به مسیر تخلیه فاظلاب پشت لباسشویی و یا سیفون زیر سینگ ظرفشویی نصب شده است. گرفتگی در مسیر فاضلاب و یا سیفون زیر دیگ می‌تواند از تخلیه آب ماشین لباسشویی جلوگیری کند.

اگر پمپ آب ماشین لباسشویی خراب شد چه اقداماتی انجام دهیم؟

بعد از مشخص شدن این مورد که ایراد دستگاه ماشین لباسشویی از پمپ تخلیه آن است، خرید پمپ تخلیه لباسشویی گزینه پیش روی شماست و توصیه می‌شود عمل تعویض توسط یک تکنسین متخصص انجام شود ولی اگر خود کاربر تصمیم به انجام این کار را داشته باشد با رعایت نکات ایمنی بعد از تهیه پمپ تخلیه از مراکز معتبر می‌تواند این کار را انجام دهد.

روش‌های جلوگیری از مشکل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی

روش‌های جلوگیری از مشکل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی

توزیع مناسب لباس‌ها در ماشین لباسشویی

همیشه لباس ها را دانه دانه و با حجم مناسب داخل ماشین لباسشویی قرار دهید.

استفاده مناسب و به اندازه از مواد شوینده

بالاتر در مورد استفاده نادرست از مواد شوینده توضیح دادیم که چطور میتواند باعث جلوگیری از تخلیه آب شود، لطفا از مواد شوینده متفرقه استفاده نکنید. (پیشنهاد ما تاید و مایع لباسشویی است)

جیب‌ها را خالی کنید

لطفا قبل از قرار دادن لباس در ماشین لباسشویی جیب‌ لباس‌ها را برسی کنید تا اشیا خارجی باعث خرابی پمپ تخلیه آب نشود.

آب چگونه در لباسشویی تخلیه می شود؟

آب در ماشین لباسشویی به وسیله شیر برقی وارد مخزن جاپودری شده و پس از مخلوط شدن با پودر، به دیگ منتقل می‌شود. در پایان دوره شستشو، پمپ تخلیه آب را از دیگ به بیرون لباسشویی هدایت می کند. این آب از فیلترهای پمپ عبور کرده. و از طریق شلنگ خروجی به سیستم فاضلاب منتقل می‌شود.

خرابی برد لباسشویی در تخلیه نکردن آب لباسشویی

یکی دیگر از دلایل رایج در تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی خرابی برد دستگاه میباشد، زیرا برد دستگاه مانند مغز انسان عمل میکند. نمایندگی ماشین لباسشویی دوو در فردیس و دستورات از طریق برد به قطعات دستگاه ارسال میشوند اگر برد دستگاه خراب شود ، تمامی قطعات ماشین لباسشویی دچار اختلال و مشکل خواهند شد.

 

مراحل تست پمپ ماشین لباسشویی

در قدم اول باید محل قرارگیری پمپ را پیدا کنید.

در بسیاری از ماشین های لباسشویی، پمپ تخلیه زیر محفظه لباس ها قرار می گیرد.

برای دسترسی به آن لازم است که ماشین لباسشویی را به پهلو روی زمین بخوابانید.

اما قبل از آن حتما اتصالات شیر دستگاه را قطع و محفظه مواد شوینده را نیز خارج کنید.

حتما زیر ماشین زیرانداز بیندازید که اگر آب تخلیه شد، مشکلی برای شما به وجود نیاید.

حال ماشین را روی زمین قرار دهید.

وقتی از زیر به آن نگاه کنید، پمپ تخلیه دقیقا زیر محفظه لباس ها قرار دارد.

انسداد فیلتر پمپ تخلیه دستگاه

یکی دیگر از مواردی که باید هنگام تخلیه نشدن آب در ماشین لباسشویی سامسونگ آن را بررسی کنید، انسداد فیلتر توسط الیاف لباس ها، دکمه، سکه و یا اجسام خارجی می باشد. در نتیجه باید فیلتر پمپ تخلیه را بررسی کنید و در صورت مسدود بودن، انسداد را بر طرف کنید.

انسداد فیلتر پمپ تخلیه دستگاه

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *