تایمر ماشین لباسشویی چیست؟ نشانه خرابی آموزش رایگان عیب یابی تعمیر تایمر لباسشویی

تایمر ماشین لباسشویی چیست؟ نشانه خرابی آموزش رایگان عیب یابی تعمیر تایمر لباسشویی

تایمر ماشین لباسشویی چیست؟

تایمر ماشین لباسشویی چیست؟ یکی از اجزای مهم ماشین لباسشویی، تایمر آن است. درصورتی که تایمر ماشین لباسشویی خراب شود ممکن است دستگاه چرخه شستشو را متوقف یا حتی شروع نکند. البته خراب شدن تایمر ماشین لباسشویی میتواند علائم و نشانه های متفاوتی داشته باشد. در ادامه این مقاله نکاتی را جمع آوری کرده که با کمک آن می توانید مشکل لباسشویی خود را عیب یابی و تعمیر نمایید. همچنین درصورتی که قصد دارید عیب یابی ماشین لباسشویی به صورت تخصصی عیب یابی شود با نمایندگی تعمیرات لباسشویی که در انتهای همین مقاله است تماس بگیرید.

چگونه تایمر ماشین لباسشویی را عیب یابی کنیم؟

تا به اینجا با روند کلی تعمیر تایمر لباسشویی در نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی آشنا شدید. یک نکته بسیار مهم در تعمیرات این قطعه، عیب یابی تایمر است. وقتی شما تایمر را به درستی عیب یابی کرده باشید، تعمیر آن راحت تر خواهد. برای انجام این کار و بررسی خرابی تایمر، قبل از هر کاری ماشین را از برق جدا کنید. لیست قطعات ماشین لباسشویی در مرحله بعد باید دستگیره‌های کنترل و پنل را بردارید تا به تایمر دسترسی پیدا کنید. وقتی تایمر را پیدا کردید، اتصالات آن را چک کرده و مطمئن شوید که قطعی در آنها وجود ندارد. اگر ولت متر یا اهم متر در اختیار دارید، می توانید برای عیب یابی تایمر ماشین لباسشویی تان از آن استفاده کنید.

تایمر ماشین لباسشویی چیست؟

انواع تایمر لباسشویی

قبل از شروع سرویس یا مراحل تعمیر ، باید انواع تایمر که اغلب در دستگاه استفاده می شود را درک کنید. دستگیره و سوئیچ از یک مارک به مارک دیگر متفاوت است. نسخه دیجیتالی تایمر را می توان با کمک سوئیچ کنترل کرد ، در حالی که نسخه مکانیکی به صورت دستی کنترل می شود. تایمر دیجیتال یک اختراع اخیر است و بیشتر واشرهای جدید با این تایمر تایپ عرضه می شوند. تایمر خودکار در ماشین های سنتی مورد استفاده قرار می گیرد و احتمال بروز مشکلات کمتری دارد.

علت‌های ثابت ماندن تایمر لباسشویی

پیش از آن که لازم باشد به دنبال علت خرابی تایمر ماشین لباسشویی باشید، باید مطمئن شوید که مشکل از جای دیگر نیست‌. به طور مثال، اگر برق مشکل داشته باشد یا سیم پیچی دستگاه دچار اختلال شده باشد، ممکن است بر روی عملکرد تایمر ماشین لباسشویی تاثیر منفی داشته باشد و یا باعث جلو نرفتن تایمرلباسشویی شما شود؛ بنابراین، قبل از اینکه هر کاری انجام داده شود، لازم است مطمئن شویم که مشکل دستگاه از جاهای دیگر نمی باشد.

 

بررسی و تعمیر موتور تایمر

مرحله بعدی در تعمیرات تایمر لباسشویی ، بررسی و ترمیم موتور تایمر است. تایمر دارای موتوری است که توسط یک سری اتصالات الکتریکی و یک میله سربی به آن متصل شده است. این اتصالات، موتور تایمر را کنترل کرده و موجب جلو رفتن تایمر طبق برنامه می شوند. در بیشتر مواقعی که تایمر لباسشویی با برنامه تنظیم شده تطابق ندارد، موتور تایمر از کار افتاده و یا معیوب شده است.

علل جلو نرفتن تایم ماشین لباسشویی سامسونگ و راهکارهای رفع آن

تایمر ماشین لباسشویی از قطعات اصلی این ماشین است که وظیفه تنظیم و هماهنگ سازی دیگر قطعات را بر عهده دارد. بنابراین، تایمر پس از روشن شدن ماشین، دمای آب، فرآیند آبگیری و سرعت ماشین را کنترل می کند. از این رو، علت اصلی جلو نرفتن تایم ماشین لباسشویی سامسونگ، نقص در تایمر است. اما چند دلیل دیگر برای گیرکردن برنامه شستشوی ماشین لباسشویی سامسونگ وجود دارند که برخی از آن ها عبارتند از:

 

  • نقص در شیر ورودی آب
  • خرابی میکروسوئیچ یا درب
  • بروز مشکل در موتور یا دکمه تایمر
  • خرابی در قسمت هیدرواستات
  • مشکل در پمپ تخلیه

آموزش تعمیر تایمر لباسشویی

برای تعمیر تایمر لباسشویی باید بدانید که این قطعه اجزاء مشخص و شناخته شده ای دارد. لاستیک دور درب ماشین لباسشویی کیفیت کار این اجزاست که تعیین می کند تایمر به چه شکلی کار کند. برای ترمیم این قطعه، تعمیرکار اول همه بخش های آن را بررسی می کند تا به تناسب آسیبی که دیده اند، آنها را تعمیر یا تعویض کند.

آموزش تعمیر تایمر لباسشویی

تعویض تایمر ماشین لباسشویی

قبل از تعویض تایمر ، واشر خود را جدا کرده و منبع آب را خاموش کنید. کنترل پنل را شل کنید و آن را به عقب کج کنید. با استفاده از درایور مهره ، پیچ هایی را که متناسب با تایمر در پانل است ، جدا کنید. تایمر واشر را با دقت بیرون بکشید. در آنجا سیم کشی پیدا خواهید کرد. کلیپ مهار سیم کشی را از تایمر خاموش کنید. برای اطمینان از قطع سیمهای صحیح ، لطفاً در مورد سیم کشی واشر خود مشورت کنید. تایمر واشر را برای استمرار آن تست کنید. در صورت عدم تداوم ، تایمر را جایگزین کنید.

خرابی موتور یا دکمه تایمر ماشین لباسشویی

یکی دیگر از دلایل جلو نرفتن تایم ماشین لباسشویی سامسونگ، اسنوا، دوو، ال جی  و.. ، نقص در موتور یا دکمه تایمر است. همانطور که در بخش های پیشین اشاره کردیم، موتور تایمر ماشین لباسشویی وظیفه کنترل تمامی مراحل چرخه شست و شو و پیشبرد تایمر دستگاه را بر عهده دارد. در واقع، عملکرد الکتریکی صحیح تایمر، چرخه شست‌وشو را پیش می برد. اما در اغلب ماشین لباسشویی های سامسونگ، یک دکمه پلاستیکی روی تایمر دستگاه وجود دارد. ممکن است این دکمه به مرور زمان و استفاده مکرر، فرسوده شود. بنابراین، باید دکمه تایمرماشین لباسشویی را بررسی کنید تا در صورت نیاز، تعویض یا تعمیر شود. البته بسته به مدل ماشین لباسشویی، تایمر و اجزاء آن متفاوت خواهند بود. در نتیجه، بهتر است پیش از هر اقدامی برای تعمیر دستگاه، دفترچه راهنمای آن را مطالعه کنید.

دستگیره و تایمر ماشین لباسشویی</h3>

وقتی تایمر در طول یک چرخه پیش می رود ، شماره گیری یا دکمه تایمر روی صفحه کنترل تبدیل می شود زیرا به شافت تایمر متصل است. در بعضی از مدل ها با کشیدن دکمه تایمر چرخه ای را شروع می کنید ، زیرا سوئیچ در تایمر شروع می شود. دستگیره تایمر پلاستیکی شما با افزایش سن و استفاده می تواند پوشیده یا ترک خورده باشد و ممکن است با شافت تایمر به روشی که می خواهد تبدیل نشود. هنگامی که این اتفاق می افتد ، دستگیره به راحتی چرخه خود را انتخاب نمی کند و به همراه شافت تایمر چرخش نمی کند تا نشان دهد کدام قسمت از چرخه ماشین در آن مشغول است.

نحوه تعویض تایمر لباسشویی

پیش تر گفتیم که گاهی امکان تعمیر تایمر لباسشویی وجود ندارد. در این صورت، باید این قطعه تعویض شود تا روند کاری ماشین به حالت عادی باز گردد. تسمه لباسشویی چیست؟ چند مدل پیچ گوشتی در اندازه های مختلف و یک تایمر جدید اورجینال، ابزاری هستند که برای تعویض تایمر لباسشویی به آنها نیاز خواهید داشت. نحوه و مراحل تعویض این قطعه به ترتیب زیر است

 

  • اول ماشین لباسشویی خود را از برق بکشید.
  • برای دسترسی به تایمر، پنل جلویی لباسشویی را باز کنید.
  • حالا سیم های تایمر را با احتیاط جدا کنید.
  • اگر قبلا تجربه این کار را نداشته اید، از نحوه اتصال سیم ها عکس بگیرید تا برای اتصال مجدد آنها دچار اشتباه نشوید.
  • تایمر معیوب را از دستگاه بیرون بیاورید.
  • در ششمین گام تعویض تایمر لباسشویی ، تایمر جدید را نصب کنید.
  • اتصالات و سیم ها را مطابق قبل ببنیدید.
  • پنل ماشین را ببندید.

نحوه تعویض تایمر لباسشویی

 

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *