ترموستات ماشین لباسشویی چیست؟ علت داغ نشدن آب لباسشویی چیست؟ تعمیرکار نمایندگی

ترموستات ماشین لباسشویی چیست؟ علت داغ نشدن آب لباسشویی چیست؟ تعمیرکار نمایندگی

ترموستات ماشین لباسشویی چیست؟

ترموستات ماشین لباسشویی چیست؟ در ماشین لباسشویی قطعات الکترونیکی و مکانیکی زیادی تعبیه شده که هرکدام وظیفه خاصی دارند. یکی از مهمترین قطعات در ماشین لباسشویی، ترموستات است. ترموستات ماشین لباسشویی در واقع قطعه ای است که برق را هیتر لباسشویی متصل و قطع می کند. لیست قطعات ماشین لباسشویی در نتیجه ترموستات لباسشویی تاثیر بسیار زیادی در مصرف برق و گرم شدن آب دارد. در ادامه این مطلب شما را با نحوه تست، تعمیر و تعویض ترموستات ماشین لباسشویی بیشتر آشنا خواهیم کرد تا بتوانید به راحتی مشکلات ماشین لباسشویی خود را برطرف نمایید.

نحوه تست ترموستات لباسشویی

نحوه تست ترموستات لباسشویی

همانطور که در مطلب قبلی اشاره شد ترموستات ماشین لباسشویی جزو قطعات اصلی این دستگاه محسوب می‌شود که وظیفه بسیار مهمی را دارد. چنانچه ترموستات لباسشویی شما به هر دلیل دچار خرابی و یا نقص فنی گردد ممکن است در عملکرد دستگاه اختلال وارد شود و شما را به دردسر می اندازد. معمولاً زمانی که ترموستات ماشین لباسشویی خراب می‌شود این دستگاه از کار می‌افتد و دیگر قادر به روشن شدن نخواهد بود و آب موجود در ماشین لباسشویی گرم نخواهد شد. زمانی که ترموستات دستگاه شما خراب شد حتماً یک متخصص حرفه ای در این زمینه را باخبر کنید.

علت داغ نشدن یا زیادی داغ شدن آب لباسشویی چیست؟

ترموستات یکی از مهم‌ترین قطعات در ماشین لباسشویی است. این قطعه حیاتی وظیفه تنظیم دمای آب مورد نیاز برای شست‌و‌شو لباسشویی را بر عهده دارد. ترموستات معمولا در قسمت عقبی و پایین لباسشویی تعبیه می‌شود. هر ترموستات دارای یک حسگر قوی است که در داخل محفظه لباسشویی قرار داشته و با آب داخل مخزن در تماس است. پمپ آب ماشین لباسشویی این حسگر با زیاد شدن دمای آب گرما را به تیغه‌های غیر هم جنس منتقل کرده تا در یک فرآیند هوشمند، مطابق با برنامه‌ داده شده به دستگاه کار تولید گرما توسط ماشین لباسشویی متوقف شود. هرگاه این پروسه به درستی انجام نشود آب بیش از حد نیاز داغ می‌شود. بنابراین خرابی یا معیوب شدن ترموستات می‌تواند علت داغ شدن آب ماشین لباسشویی باشد. چروک و داغ بودن لباس، گرمای زیاد شیشه مخزن، حرارت بالا یا داغی بدنه دستگاه از جمله نشانه‌های خرابی ترموستات لباسشویی است.

آموزش تعمیر ترموستات ماشین لباسشویی

ماشین لباسشویی پس از مرحله آبگیری برای شست و شو نیاز به آب داغ دارد که المنت شروع به گرم کردن آب میکند و ترموستات به وسیله سویئچ کنترل دما ، دمای آب را بررسی کرده و با رسیدن به دمای مناسب فرمان خاموش شدن المنت را به برد صادر کرده و زمانیکه دمای آب پایین آمد مجددا پیام روشن شدن المنت را ارسال میکند تا دمای آب ثابت بماند .

آموزش تعمیر ترموستات ماشین لباسشویی

آیا هرچه آب لباسشویی گرم‌تر باشد، لباس‌ها تمیزتر شسته می‌شوند؟

خیلی‌ها روی درجه آب گرم ماشین لباسشویی به‌شدت حساس هستند و فکر می‌کنند هرچه آب گرم‌تر باشد، لباس‌ها بهتر و تمیزتر شسته می‌شوند. اما این یک تصور غلط است. برد ماشین لباسشویی خیلی از پارچه‌ها و الیاف در دمای بالا آسیب می‌بینند و عمرشان کم می‌شود.

از طرفی بعضی لباس‌ها مثل لباس‌های نخی، ورزشی و… بهتر است با آب سرد شسته شوند. چون اینطوری هم بهتر و زودتر تمیز می‌شوند و هم بوی بدشان به‌طور کامل ازبین می‌رود. بنابراین این عقیده‌ی غلط را دور بیندازید و تمام لباس‌ها را با آب دمای بالا نشویید.

تست خرابی ترموستات لباسشویی

برای تست کردن ترموستات لباسشویی پیشنهاد ما این است که ترموستات خراب را از ماشین لباسشویی خود جدا کنید و یک ترموستات اصل و فابریک جایگزین آن کنید. اگر متوجه آن شدید که مشکل ماشین لباسشویی شما حل شد می توان نتیجه گرفت که ترموستات قبلی خراب بوده است و باعث اختلال در عملکرد ماشین لباسشویی شده است.

انواع ترموستات لباسشویی

ترموستات در سه نوع موجود است که شامل موارد زیر است .

  • ترموستات های پر از گاز
  • ترموستات دو فلزی
  • ترمیستورها

در صورت خرابی ترموستات و بروز هرگونه مشکلی در ماشین لباسشویی خود میتوانید از خدمات نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی استفاده کنید .

علت خرابی ترموستات لباسشویی چیست؟

معمولا استفاده مداوم از دمای آب بالا برای شستن لباس‌ها، ناپایداری ولتاژ ماشین لباسشویی، گرم شدن بیش از حد عایق‌ها منجر به خرابی ترموستات می‌شود. در این هنگام باید به کمک یک تعمیرکار ماهر و متخصص جهت تعویض یا تعمیر این قطعه اقدام نمائید. لازم به ذکر است که با مراجعه به راهنمای خرید ماشین لباسشویی بوش، اسنوا، سامسونگ، دوو، کنوود، آاگ و… متوجه خواهید شد که در ماشین لباسشویی‌های جدید به جای ترموستات از ترمیستورها استفاده می‌شود. عملکرد کلی ترمیستورها مشابه ترموستات است. مزیت ترمیستور در این است که علاوه بر داشتن طول عمر بیشتر، به دلیل اینکه مدار این قطعه مکانیکی نیست امنیت و درجه اعتماد بالاتری نسبت به ترموستات‌ها دارد.

نشانه خرابی ترموستات لباسشویی

اما چنانچه بعد از تعویض ترموستات متوجه شدید که مشکل ماشین لباسشویی حل نشد ممکن است دیگر قطعات ماشین لباسشویی شما خراب شده باشند که باعث وقوع این خرابی میشود. تایمر ماشین لباسشویی چیست؟ در این مواقع حتماً یک متخصص حرفه ای در این زمینه را باخبر کنید تا مشکل ماشین لباسشویی شما حل شود. کنترل مدت زمان کار کردن المنت به‌عهده‌ی ترموستات است. اگر ترموستات خراب شود، المنت را از مدار خارج می‌کند. همین باعث می‌شود ارتباط بین آب و المنت قطع شود و آب لباسشویی دیگر گرم نشود.

اگر ترموستات لباسشویی‌های جدید مشکل پیدا کند، دستگاه اخطار می‌دهد و کار شستشو متوقف می‌شود. لباسشویی‌های قدیمی اما چنین قابلیتی ندارند و برای چک کردن ترموستات‌شان باید از اهم‌متر استفاده کنید.

اگر اهم‌مترتان بعد از چک کردن ترموستات مقاومتی نشان نداد باید با تعمیرکار نمایندگی لباسشویی تماس بگیرید.

نشانه خرابی ترموستات لباسشویی

1 reply

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *