پولی ماشین لباسشویی را چگونه عیب یابی تعمیر یا تعویض کنیم+ آموزش رایگان تعمیرات

پولی ماشین لباسشویی را چگونه عیب یابی تعمیر یا تعویض کنیم+ آموزش رایگان تعمیرات

پولی ماشین لباسشویی

پولی ماشین لباسشویی یکی از مهمترین اجزای لباسشویی هایی است که با تسمه کار می کنند. توجه داشته باشید که پولی فلزی ماشین لباسشویی پس از مدتی ممکن است دچار مشکل شده و خراب شوند. تمام ماشین لباسشویی هایی که با تسمه کار می کنند دارای پولی نیز هستند. خراب شدن یا تغییر شکل پولی می تواند تاثیر بسیار زیادی برروی عملکرد دستگاه داشته باشد. لیست قطعات ماشین لباسشویی در ادامه این مطلب نکاتی جمع آوری شده که شما به راحتی می توانید مشکلات لباسشویی خود از جمله خرابی، تست، تعمیر و آموزش تعویض پولی لباسشویی را عیب یابی و بررسی نمایید.

انواع پولی‌ها ماشین لباسشویی بر اساس نصب

پولی‌ها در اندازه‌های مختلفی تولید و استفاده می‌شوند و اندازه آنها می‌تواند در کارایی که دارند، تاثیر گذار باشد، اما به صورت کلی دو نوع پولی ماشین لباسشویی وجود دارد:

  • پولی با بوش مخروطی که به وسیله بوش به شفت، متصل می‌شود.
  • پولی مستقیم که بدون هیچ واسطه‌ای به شفت، متصل می‌شود.

انواع پولی‌ها ماشین لباسشویی بر اساس نصب

در بین این دو نوع پولی، استفاده از پولی با بوش مخروطی به دلیل نصب پولی با بوش مخروطی  راحت تر بوده و رواج بیشتری دارد. علاوه بر این زمانی که جای شفت آسیب ببیند، می‌توانید با تعویض بوش، مشکل را حل کنید و دیگر نیازی به تعویض خود پولی، نداشته باشید.

مراحل تعویض پولی ماشین لباسشویی

  1. در اولین قدم اتصال دستگاه با برق و آب را قطع کرده و اتصالات آن‌ها را جدا کنید.
  2. ماشین لباسشویی را در یک نقطه مناسب که کار کردن برای شما راحت است، قرار داده و اطراف آن را خالی کنید.
  3. با استفاده از پیچ گوشتی پیچ‌های قرار گرفته شده در قسمت پشت لباسشویی را باز کرده و خارج کنید.
  4. پنل پشتی را از دستگاه جدا کنید.
  5. سپس تسمه را از پولی و موتور جدا کرده و خارج کنید. تسمه لباسشویی چیست؟ (در صورت نیاز اقدامات لازم برای تعویض تسمه را در نظر بگیرید.)
  6. از آسیب‌دیدگی پولی اطمینان حاصل کنید.

در مرحله بعد باید پولی از دستگاه جدا شود. به این منظور شما باید پولی را در حین باز کردن مهره آن به طور ثابت نگه داشته و از چرخش آن جلوگیری کنید. این قسمت می‌تواند کمی برای شما دشوار باشد. برای ثابت نگه داشتن پولی از یک ابزار استفاده کنید و با دست خود آن را نگیرید. زیرا فشار دست برای رسیدن به این هدف کافی نبوده و بهتر است از یک ابزار به عنوان اهرم استفاده شود. شما می‌توانید یک قطعه چوب محکم و یا میله فلزی را به عنوان اهرم در نظر بگیرید.

پولی ماشین لباسشویی چیست؟

پولی لباسشویی در واقع قطعه‌ای گرد و دایره‌ای شکل در اندازه‌های مختلف است، که تسمه لباسشویی، روی آن قرار می‌گیرد. دو نوع پولی وجود دارد، که یکی به موتور لباسشویی و دیگری به دیگ لباسشویی وصل است. حرکت پولی‌ها، باعث حرکت تسمه و انتقال نیروی موتور لباسشویی به دیگ لباسشویی می‌شود. پس اگر پولی‌ها دچار مشکل شوند، هیچ نیروی محرکه‌ای توسط تسمه از موتور، به دیگ لباسشویی، انتقال پیدا نمی‌کند و دیگ لباسشویی نمی‌چرخد. در صورتی که دیگ لباسشویی حرکتی نکند، عملکرد لباسشویی مختل شده و شستشوی لباس‌ها انجام نمی‌شود.

تشخیص خرابی پولی لباسشویی

در این قسمت به توضیح علائمی خواهیم پرداخت که در صورت مشاهده آن‌ها باید از سلامت پولی ماشین لباسشویی خود اطمینان حاصل کنید. یکی از علائمی که در اکثر موارد به معنای خرابی پولی دستگاه شماست، خراب شدن تسمه می‌باشد. اگر در طول چند ماه گذشته چندین بار مجبور به اصلاح موقعیت تسمه و یا تعویض آن شده‌اید، احتمالا در جای اشتباهی به دنبال مشکل گشته‌اید. برد ماشین لباسشویی در صورت خرابی متعدد تسمه، احتمالا عملکرد پولی ماشین لباسشویی با اختلال مواجه شده و سلامت این قسمت باید مورد بررسی قرار بگیرد. این مشکل به طور معمول در دستگاه‌هایی دیده می‌شود که در تولید آن‌ها از قطعات تقلبی استفاده شده و پولی آن‌ها، کیفیت قابل قبولی ندارد.

چگونه خرابی پولی لباسشویی را تشخیص دهیم؟

نحوه تعویض پولی ماشین لباسشویی

پولی ماشین لباسشویی یکی از قطعات مهم ماشین لباسشویی است که در صورت خرابی، عملکرد کلی ماشین تحت تاثیر قرار می‌گیرد. برای تعویض پولی ماشین لباسشویی، ابتدا باید مطمئن شد که پولی مشکل دارد و باید تعویض شود. سپس باید ماشین لباسشویی را از برق بکشید و پولی را باز کنید. پولی معمولاً با یک پیچ یا قفل محکم شده است که باید با یک ابزار مناسب باز شود. پس از باز کردن پولی، باید پولی جدید را در جای خود قرار داده و پیچ یا قفل را محکم کنید.

چگونه خرابی پولی لباسشویی را تشخیص دهیم؟

در بعضی از موارد شما با بررسی ظاهری این قسمت متوجه این عدم کیفیت خواهید شد. یکی از علائم دیگر خرابی پولی، چرخش آهسته درام یا مخزن می‌باشد. گاهی اوقات ساختار نامناسب پولی باعث تغییر شکل تسمه شده و در نتیجه آن چرخش درام با مشکل مواجه می‌شود. برای بررسی و در ادامه تعویض پولی ماشین لباسشویی در ابتدا باید به آن دسترسی پیدا کرده و شرایط آن را به دقت بررسی کنید تا در صورت قطعی شدن وجود مشکل برای تعویض آن اقدامات لازم را در نظر بگیرید.

علائم خرابی پولی ماشین لباسشویی

هنگام مواجه با موارد زیر لازم است جهت تعویض پولی لباسشویی خود، اقدام کنید:

 

  • زمانی که پولی‌ماشین لباسشویی آسیب ببیند، عمل چرخش دیگ لباسشویی به درستی انجام نمی‌شود، پس اگر لباسشویی خود را روشن کردید و متوجه شدید که دیگ لباسشویی حرکت نمی‌کند، این امکان وجود دارد که پولی‌های ماشین لباسشویی شما آسیب دیده باشند.
  • علاوه بر این در صورت قدیمی بودن لباسشویی شما، باید به سرویس کردن و تعویض قطعات آن اهمیت بیشتری بدهید، چرا که با گذشت زمان، امکان فرسوده شدن قطعات لباسشویی، از جمله پولی‌ها، افزایش پیدا می‌کند.
  • همچنین ممکن است در صورت خرابی پولی‌ها، صداهای غیرطبیعی نیز از لباسشویی بشنوید.

نحوه رگلاژ تسمه ماشین لباسشویی

نحوه رگلاژ تسمه ماشین لباسشویی سوالی است که بارها از تعمیرکاران نمایندگی تعمیرات لباسشویی پرسش می شود، حال در اینجا؛ آموزش نحوه رگلاژ تسمه لباسشویی را شرح میدهیم تا بدون پرداخت هزینه در محل خود به رفع مشکل بپردازید.

  • برای رگلاژ تسمه لباسشویی ابتدا پایه های دینام را شل نمایید.
  • با یک اهرم دینام را به سمت عقب بکشید.( به گونه ای که تسمه خیلی سفت نباشد )
  • حالا پیچ های دینام را محکم نمایید.

نحوه رگلاژ تسمه ماشین لباسشویی

قیمت پولی ماشین لباسشویی

هزینه‌ای که باید برای تهیه این قسمت در نظر بگیرید به طور مستقیم به کیفیت و برند آن وابسته است. دیگ ماشین لباسشویی چیست؟ قیمت پولی ماشین لباسشویی ثابت نبوده و عوامل مختلفی توان تاثیرگذاری بر آن را دارند. اما تشخیص کیفیت این قطعه کمی سخت است و معمولا برای افراد عادی امکان‌پذیر نمی‌باشد. پیشنهاد می‌کنیم برای اطلاع از قیمت پولی ماشین لباسشویی بصورت رایگان استعلام قیمت بگیرید.

 

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *