برد ماشین لباسشویی را چگونه تعمیر و تعویض کنیم؟ تعمیرکار ماهر نمایندگی برد اصلی

برد ماشین لباسشویی را چگونه تعمیر و تعویض کنیم؟ تعمیرکار ماهر نمایندگی برد اصلی

برد ماشین لباسشویی

برد ماشین لباسشویی مهمترین قطعه در ماشین لباسشویی است. موارد متعددی می توانند سبب اسیب به برد اصلی ماشین لباسشویی گردد. اگر برد اصلی ماشین لباسشویی خراب یا مشکلی در آن به وجود بیاید، کارکرد کل ماشین لباسشویی با مشکل مواجه خواهد شد. در ادامه این مقاله نکاتی جمع آوری شده که شما به راحتی می توانید مشکل برد ماشین لباسشویی خود را عیب یابی و برطرف نمایید. البته در نظر داشته باشید تعمیرات تخصصی برد یا تعویض با برد اصلی ماشین لباسشویی حتما توسط تکنسین ماهر نمایندگی انجام شود. چرا که تعمیرکاران متفرقه با نقشه و تعمیرات برد اشنایی ندارند و از طرفی دیگر برد و قطعات اصلی لباسشویی را ندارند.

برد ماشین لباسشویی چیست؟

برد ماشین لباسشویی چیست؟

برد مدار لباسشویی یک برد مدار چاپی یا به عبارتی PCB است. گیربکس ماشین لباسشویی قطعات الکتریکی خود وظیفه کنترل ماشین‌های لباسشویی را برعهده دارد. بردمانند مغز ماشین لباسشویی عمل می ‌کند. تقریباً هر عملکردی که ماشین لباسشویی انجام می دهد توسط بردکنترل می شود.

بردلباسشویی های ساده، فقط به ماشین لباسشویی دستور می دهند که چه زمانی باید آبگیری کند یا لباس ‌ها را آبکشی کند. اما ماشین‌ های لباسشویی امروزه بردهای پیشرفته ‌تری دارند. برد های الکترونیکی در صورت تماس با آب، به شدت آسیب می بینند.

تعمیر بخش‌های مختلف برد

اگر تصور می‌کنید که بردماشین لباسشویی یک قطعه مستقل است، باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید. برد از تعداد زیادی قطعات الکترونیکی مختلف تشکیل شده است. درواقع بر روی بردماشین لباسشویی تعدادی مقاومت، خازن، آی سی و نیمه‌هادی و … وجود دارد که هرکدام از آن‌ها وظایف مشخصی را بر عهده دارند. این قطعات به آب حساس هستند و از آنجایی که ماشین لباسشویی با آب سروکار دارد، نمی‌توانیم آن‌ها را از این نظر کاملا ایمن نگهداری کنیم.

علائم خرابی برد لباسشویی

در اینجا به برخی از مهم‌ترین علائم خرابی برد لباسشویی اشاره می‌کنیم:

  • سریع خاموش شدن ماشین لباسشویی
  • خرابی یا خاموش شدن پنل الکترونیکی دستگاه
  • اختلال در عملکرد دستگاه یا عدم انجام فرمان‌های صادره به آن

دلایل تعمیرات برد لباسشویی برندهای مختلف

تعمیر برد لباسشویی برندها و مدل‌های مختلفی را شامل می‌شود. تعمیر برد لباسشویی اسنوا، تعمیر برد ماشین لباسشویی ال جی، سامسونگ و … تنها برخی از درخواست‌هایی است که متخصصان خبره دریافت می‌کنند.

 

در ادامه دلایل خرابی برد برندهایی را بررسی می‌کنیم که به‌طور میانگین بیشترین درخواست را برای تعمیرات برد لباسشویی داشته‌اند. همچنین ترفندهایی برای جلوگیری از نیاز به تعمیر این قطعه و پرداخت هزینه تعمیر بردماشین لباسشویی را به شما می‌گوییم.

عدم تخلیه آب ماشین لباسشویی

پمپ تخلیه، شیر برقی مربوط به آبگیری و برخی از قطعات مشابه برای کارکرد از برد فرمان گرفته و به محض اینکه برد فرمان شروع به کار را می‌دهد، قطعه مورد نظر برای آبگیری و یا تخلیه آب و … در مدار قرار می‌گیرد. اگر برد دچار مشکل شده باشد، یکی از ایراداتی که می‌تواند ایجاد کند، مشکل در تخلیه آب ماشین لباسشویی است.

آموزش تعمیر برد لباسشویی

همان‌گونه که گفته شد، گاهی به برد دستگاه ما آسیب جدی وارد می‌شود و قطعه نیاز به تعمیرات تخصصی دارد؛ اما گاهی خرابی یک برد الکترونیکی، با انجام یک سری تعمیرات ساده می‌تواند برطرف شود؛ اما توجه داشته باشید که قبل از هر نوع تعمیر برد ماشین لباسشویی، قطعه موردنظر باید کاملا عیب‌یابی و در مورد نوع تعمیر و یا تعویض قطعه، تصمیم‌ صحیحی گرفته شود.

در صورت آسیب دیدن برد باقی اجزا قادر به انجام کار خود نخواهند بود. لیست قطعات ماشین لباسشویی برد وظیفه اطمینان از اینکه دستگاه تمام عملکردهای شستشو را به درستی انجام می دهد بر عهده دارد، و همچنین عملکردها را بارگذاری می کند. بعضی از ماشین ‌های لباسشویی دارای برد نیستند، اما معمولا مدل ‌های بسیار ساده و اولیه با عملکرد محدود هستند.

آموزش تعمیر برد لباسشویی

تعمیر برد ماشین لباسشویی سامسونگ

حساسیت بالای اجزای تشکیل‌دهنده این برند، درخواست برای تعمیر برد لباسشویی سامسونگ را همیشه بالا نگه داشته است. کوچکترین نوسان می‌تواند به برد دستگاه‌های این برند آسیب بزند؛ پس محافظ برق را فراموش نکنید. خبر خوب این است که تعمیر برد ماشین لباسشویی سامسونگ امکان‌پذیر است، البته اگر نسوخته باشد.

مراحل تعویض و تعمیر برد ماشین لباسشویی</h2>

اگر ایراد برد موردنظر شما با یک تعمیر ساده برطرف می‌شود، در صورت دارا بودن اطلاعات اولیه در مورد قطعات و نقشه برد الکترونیکی و به‌طورکلی تعمیرات لوازم‌خانگی، می‌توانید از روش زیر برای تعمیر برد لباسشویی خود استفاده کنید:

    1. دوشاخه دستگاه را از پریز برق بکشید.
    2. پیچ‌های دستگاه را باز کنید و کنترل پنل را از دستگاه بیرون آورید. سطح آن را تمیز کنید.
    3. حالت قرارگیری خازن‌ها را با دقت کامل بررسی کنید.
    4. در صورت وجود خرابی در خازن‌ها، اقدام به تعویض آن‌ها کنید.
    5. درصورتی‌که نیاز به تعویض برد است، می‌توانید با خارج کردن سوکت‌ها، برد را خارج و آن را تعویض کنید.
    6. پنل را در جای خود قرار دهید.

 

تعویض برد ماشین لباسشویی</h3>

در صورت خرابی برد الکترونیکی، حتی ماشین لباسشویی روشن نیز نخواهد شد. ماشین لباسشویی های جدید دارای بردهای تخصصی و پیشرفته تری هستند. وظایف آنها کنترل سایر قسمت های ماشین لباسشویی است. اگر برد لباسشویی دچار مشکل و نقص فنی شود، باید تعمیرات آن را به اینانلو سرویس بسپارید و از دست کاری کردن آن بپرهیزید. اینانلو سرویس ارائه دهنده خدمات تعمیر لوازم خانگی در استان البرز است که با بهترین ها و خبره ترین تکنسین های استان البرز همکاری می کند تا شما بهترین خدمات را دریافت کنید.

تعمیر برد لباسشویی ال جی

<p>دلایل نیاز به تنظیمات مجدد، عیب یابی بردو تعمیرماشین لباسشویی ال جی در بیشتر موارد همان دلایلی است که در بخش “چرا برد لباسشویی خراب می‌شود؟” ذکر کردیم. متاسفانه تعمیر بردماشین لباسشویی ال جی موضوعیت چندانی ندارد، و تقریبا همیشه باید این قطعه را تعویض کرد.

علت سوختن برد لباسشویی

عوامل متعددی باعث خرابی و سوختن برد لباسشویی می‌شوند، هم عوامل الکترونیکی و هم عوامل مکانیکی. همچنین نحوه استفاده از ماشین لباسشویی می‌تواند در طول عمربرد دستگاه تاثیرگذار باشد. به‌طورکلی هر عاملی که باعث بروز اتصالی در خازن یا سیم‌های داخلی دستگاه شود، می‌تواند خرابی برد را در پی داشته باشد.

تعمیر برد لباسشویی اسنوا

اسنوا یکی از برندهای ایرانی محبوب لوازم خانگی در ایران است. استفاده از این برند نیز مزیت دسترسی آسان به قطعات و هزینه مناسب در تعویض قطعه برد وتعمیر ماشین لباسشویی اسنوا، را به‌دنبال دارد. درکنار استفاده از دستگاه مطابق دفترچه راهنما، حتما از یک محافظ برق باکیفیت هم استفاده کنید تا نیازتان به تعمیر بردماشین لباسشویی اسنوا را به حداقل برسانید.

چرا برد ماشین لباسشویی بوی دود می دهد؟

نوسانات برق، نفوذ آب به قسمت داخلی دستگاه و برخی علل دیگر می‌توانند باعث ایجاد اتصالی در دستگاه شوند. پمپ آب ماشین لباسشویی گاهی بروز مشکلاتی بزرگ در لباسشویی مانند آتش‌سوزی دستگاه، می‌توانند آسیب جدی به قطعه برد وارد کنند و باعث سوختگی برد شوند که در موارد این‌چنینی، معمولا بردالکترونیکی دستگاه باید تعویض شود.

هزینه تعمیر برد لباسشویی

به صورت کلی برد ماشین لباسشویی یکی از بخش‌های مهم آن بوده که در صورت خرابی و یا اختلال در عملکرد، باید سریعا موردبررسی و تعمیر قرار بگیرد. در بخش‌های قبلی به صورت کامل با تعمیر برد و همچنین میزان اهمیت این موضوع آشنا شدیم. در این قسمت قصد داریم تا درباره هزینه تعمیر برد لباسشویی نیز اطلاعاتی به دست آوریم. به هیچ عنوان نمی‌توانیم هزینه مشخصی در ازای تعمیرات برد به شما اعلام کنیم، چراکه این موضوع به عوامل مختلفی وابسته است.

 

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *