کاسه نمد لباسشویی چیست؟ چرا ماشین لباسشویی آب می دهد؟ نحوه رفع نشتی لباسشویی

کاسه نمد لباسشویی چیست؟ چرا ماشین لباسشویی آب می دهد؟ نحوه رفع نشتی لباسشویی

کاسه نمد لباسشویی چیست؟

کاسه نمد لباسشویی چیست؟ یکی از مهم ترین اجزای ماشین لباسشویی برای ممانعت در نشتی آب کاسه نمد است. درصورتی که کاسه نمد آب بندی نشده باشد آب به بیرون نشت کرده و از آنجایی که ماشین لباسشویی با برق کار می کند، نشت آب می تواند بسیار خطرناک و حادثه ساز شود. برای کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از اموزش رایگان نمایندگی تعمیرات ماشین لباسشویی برای رفع نشتی لباسشویی ادامه این مقاله را تا انتها بخوانید.

کاسه نمد لباسشویی چیست؟

علت نشت آب از ماشین لباسشویی چیست؟

یکی دیگر از علت های نشت آب از ماشین لباسشویی، مربوط به سوراخ شدن دیگ لباسشویی است. لیست قطعات ماشین لباسشویی از این رو خیلی مهم است که دستگاه شما روی سطح شیبدار قرار نگرفته باشد و کاملاً تراز باشد. اگر دستگاه تراز قرار نگیرد، دیگ ماشین لباسشویی به مرور زمان سوراخ خواهد شد. طبیعی است که آب از آبکش وارد دیگ شده و از آنجا به بیرون نشت می‌کند. برای تراز کردن دستگاه می‌توانید از مقاله‌ی آموزش تراز کردن لباسشویی کمک بگیرید. در چنین شرایطی حتما با متخصص تعمیر لباسشویی بوش، ال جی، سامسونگ، اسنوا و … تماس بگیرید و با توصیه‌ی تعمیرکار متخصص نسبت به تعمیر یا تعویض دیگ لباسشویی اقدام کنید.

علت مشاهده نشتی آب و کف از لباسشویی

اگر آب منزل شما سختی زیادی دارد و از نرم کننده‌ی آب برای شست و شو استفاده می‌کنید؛ احتمال یکی از دلایل نشتی آب لباسشویی استفاده بیش از حد این مایع است. در چنین حالتی که آب سخت باشد احتمالا مواد شوینده‌ی زیادی هم استفاده می‌کنید. در نتیجه آب و کف زیادی ایجاد می‌شود و مازاد آن از ماشین لباسشویی شما سرریز خواهد شد.

 

پس یکی از علت‌های نشتی آب و کف از ماشین لباسشویی شما استفاده بیش از حد از مواد شوینده‌ و یا مواد بی کیفیت و منقضی شده است، پس سعی کنید به اندازه کافی از پودر یا مایع استفاده کنید.  برای اطلاع از میزان مناسب مصرف مواد شوینده نسبت به حجم لباس‌های تان، راهنمای پشت جعبه‌ی پودر یا مایع را مطالعه کنید. مقدار آن ها برای هر برند از مواد شوینده می‌تواند متفاوت باشد.

چرا بدنه ماشین لباسشویی برق دارد؟

نزدیکی آب و جریان برق نتایج زیان باری را به دنبال دارد. بنابراین نیاز است که حتما هر چند وقت یک بار از خشک بودن بدنه و اطراف ماشین لباسشویی مطمئن باشید؛ زیرا که این اتصالی و برق دار بودن بدنه دستگاه ممکن است فقط به خاطر مرطوب بودن بدنه و خیس بودن زیر ماشین لباسشویی باشد.

دلایل بروز شوک الکتریکی در بدنه ماشین لباسشویی

یکی از اصلی ترین دلایل بروز شوک الکتریکی در بدنه ماشین لباسشویی، نشتی آب است. در واقع از یکی از رایج ترین عوارض نشتی آب، می توان به بروز اتصالی و برق دار شدن بدنه وسایل برقی اشاره کرد. متاسفانه افراد بسیاری از خطرات احتمالی این مشکل غافل هستند. به طور کلی هر جا جریان الکتریسیته وجود داشته باشد، باید از دور بودن رطوبت و جریان آب اطمنیان حاصل کنید. در این صورت باید نشتی را برطرف کنید؛ زیرا ممکن است جریان برق علاوه در بدنه ماشین لباسشویی، به ماشین ظرفشویی، یخچال، ماکروویو و … نیز منتقل شود.

چگونه ماشین لباسشویی را آب بندی کنیم؟

چگونه ماشین لباسشویی را آب بندی کنیم؟

تشخیص دلیل اصلی نشتی ماشین لباسشویی

اگر از عملکرد شیرآلات پشتی اطمینان داشتید، یک بار دستگاه را روشن کنید. اجازه دهید که یک چرخه کامل را در شستشوی لباس ها انجام دهد. هنگامی که عمل شستشو توسط ماشین به پایان رسید، قسمت زیر آن را چک کنید. تمام آب‌های احتمالی در زیر آن یا در اطراف آن را خشک کنید.

 

در گام بعدی از پیدا کردن علت نشتی ماشین لباسشویی مجدداً دستگاه را راه اندازی کنید و یک چرخه کامل شستشو را انجام دهید. تا مطمئن شوید که دستگاه در سرعت های مختلف و در حجم آب مختلف عملکرد مناسبی داشته باشد. از این طریق تعیین کنید که ماشین لباسشویی نشتی دارد یا خیر. اگر در جریان این دو بار شستشو متوجه شدید که ماشین لباسشویی آبریزش ندارد، می‌توانید تصور کنید که حدس شما درست بوده است.

تعمیرکار کاسه نمد ماشین لباسشویی

علت نشت آب از ماشین لباسشویی اگر از کف لباسشویی باشد، ابتدا لازم است تا در کف این دستگاه روزنامه قرار دهید تا متوجه نشتی آب در قسمت مختلف دستگاه شوید. هر قسمتی از روزنامه که خیس شود، به دنبال برطرف‌کردن نشتی در آن قسمت باشید. اگر نشتی از قسمت شیلنگ‌ها و اتصالات لباسشویی بود، حتماً این دسته از قطعات را تعویض کنید.

انواع کاسه نمد در ماشین لباسشویی

 

کاسه نمد ماشینهای لباسشویی در مدل حایری :

این نمونه دارای فنر استیل با لبه های بیرونی و دو فنره می باشد.

کاسه نمد ماشین لباسشویی هایری

کاسه نمد ماشینهای لباسشویی در مدل LG (ال جی) :

این نمونه تک فنره میباشد و و دارای لبه داخلی نافی دار است و در پشت این کاسه نمد شیار وجود دارد.

کاسه نمد ماشین لباسشویی برند LG

کاسه‌نمد ماشینهای لباسشویی در مدل ارج :

کاسه نمدهای  لباسشویی در مدل بوش

کاسه نمدهای  لباسشویی در مدل سامسونگ

عیب یابی کاسه نمد لباسشویی

در بسیاری از مواقع بسیاری از ماشین‌های لباسشویی از قسمت پایین و انتهایی خود دچار نشتی می‌شوند. علت نشت آب از زیر لباسشویی اغلب به علت خرابی و شکستگی اتصالات شیر برقی حاصل می‌شود. اما گاهی نیز ممکن است علت نشتی آب به‌خاطر پوسیدگی و پارگی شیلنگ‌های خرطومی حاصل شود. به‌طورکلی مواردی را که در هنگام مشاهده نشتی آب از زیر لباسشویی باید مورد بررسی قرار دهید به شرح زیر آمده است:

  • بررسی کامل درب محفظه جاپودری
  • بررسی کامل درزبندی دیگ و تمامی اتصالات شیربرقی
  • بررسی کامل اتصالات مربوط به قفل درب و لاستیک دور درب ماشین لباسشویی
  • بررسی کامل خرطومی متصل از شیربرقی به جاپودری
  • بررسی کامل خرطومی متصل شده از دیگ به پمپ تخلیه
  • بررسی کامل خرطومی متصل از جاپودری به دیگ

چگونگی برطرف کردن نشتی آب ماشین لباسشویی

لازم است حتماً برای بررسی نشتی آب در قسمت جلویی لباسشویی قفل درب، لاستیک دور درب و سلامت جاپودری را مورد بررسی قرار دهید. اگر این دسته از قطعات دچار خرابی بودند، برای تعویض آن‌ها سریعاً اقدام کنید.  در صورتی که شیلنگ ورودی آب از جای خود خارج شده و یا دچار خرابی شود، اقدام به تعویض آن کنید. سعی کنید دیگ لباسشویی را کاملاً تراز کرده دیگ ماشین لباسشویی چیست؟ و در صورت استفاده طولانی‌مدت از لباسشویی دیگ پوسیده شده را تعویض کنید.

چگونگی برطرف کردن نشتی آب ماشین لباسشویی

در ماشین لباسشویی چقدر لباس بریزیم؟

مطمئن شوید که اضافه بار زیادی بر دستگاه تحمیل نکرده‌اید. گیربکس ماشین لباسشویی ماشین‌های لباسشویی به شکلی طراحی شده‌اند که دارای یک ظرفیت مشخص هستند. اگر حجم زیادی از لباس و پتو درون آنها قرار داده شود، ممکن است این اضافه بار را به صورت نشتی ماشین لباسشویی نشان دهند. همیشه سعی کنید که هنگام استفاده از ماشین لباسشویی از مقدار مناسب لباس مطمئن شوید و بیش از حد بر آن، بار تحمیل نکنید.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *