شیرپرکن-پکبج

شیرپرکن پکیج چیست؟اموزش نصب و تعمیر شیر پرکن پکیج به طور کامل

شیرپرکن پکیج چیست

شیرپرکن چیست همانطور که از نام این قطعه مشخص است، می توان با استفاده از این شیر آب پکیج را زیاد کرد و در واقع از این شیر به عنوان شیر آب پکیج هم می توان نام برد. این قطعه ما بین قسمت ورودی آب پکیج و لوله آب ساختمان قرار دارد، که می توان در زمانی که آب پکیج کم است، آن را پر کرد.
مشتریان فراز تعمیر نمایندگی ایران رادیاتور در اندیشه هنگامی که با باز کردن شیر پرکن قصد دارند فشار مدار گرمایش را بالا ببرند.اما  متوجه خواهند شد : درجه فشار پکیج تغییری نمی کند و متاسفانه در آن هنگام شیر را به همان حالت باز رها می‌کنند و محیط را ترک می‌کند  در اواخر شب و یا مواقعی که فشار آب ساختمان بالا می رود آب وارد سیستم می شود با بالا رفتن فشار. شیر اطمینان یا فشار شکن فعال می‌گردد. آب اشباع شده سیستم را تخلیه کرده در نتیجه دچار آب گرفتگی خواهد شد. این نکته را هنگام استفاده از شیر پرکن دقت نمایید.

شیرپرکن-پکبج

عوامل خرابی شیر پرکن

شیر پرکن تاچی با این حال وظیفه شیر پرکن ها در پکیج پر کردن آب مدار گرمایش یا اضافه کردن آب در صورت کاهش فشار آن مدار است.نمایندگی بوتان در گوهردشت علاوه بر این محل قرار گیری آن معمولا در ورودی آب سرد به مدار برگشت آب گرمایش دستگاه است.در برخی از پکیج ها در نهایت  این شیر، آب ورودی را به مدار رفت گرمایش با آبگرم بهداشتی را به مدار رفت متصل می نماید. شیر پرکن ها در واقع و اساسا تنها راه ارتباطی مدار آب گرمایش شوفاژ با مدار آب بهداشتی است.

شیرپرکن-پکبج

علت خرابی شیر پرکن پکیج چیست؟

در هنگام استفاده از پکیج احتمال دارد، علت روشن نشدن پکیج براساس دلایلی مانند جذب رسوبات و سختی بالای آب پکیج دچار مشکل شود. در این حالت شیر پرکن با خاصیت مسدودکنندگی خود مانع از ورود آب اضافی به مدار گرمایش می‌شود. به‌ طور کلی املاح و رسوبات موجود در آب باعث خورده شدن مغزی یا لاستیک دور شیر می گردد که در نهایت به خوبی شیر بسته نمی‌شود.

 خرابی شیر پرکن پکیج دیواری

از علائم خرابی شیر پرکن پکیج می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افت فشار در پکیج دیواری.
  • بروز هرگونه نشتی در محل شیر پرکن.
  • بالا رفتن فشار در حالت خاموشی دستگاه و در مدار بسته و باز بودن شیر ورودی آب سرد.

شیرپرکن-پکبج

 تست خرابی شیر پرکن پکیج دیواری

در صورت خراب بودن شیر پرکن پکیج، بدون باز کردن آن فشار پکیج بالا می‌رود. به بیان دیگر در صورت خراب بودن شیر پرکن، فشار دستگاه خود به خود افزایش می‌یابد. در این صورت به علت مسدود شدن مغزی شیر پرکن با رسوبات، کامل بسته نمی‌شود. در صورت باز بودن آب سرد ورودی، دستگاه دائما در حال آبگیری بوده که در نهایت فشار دستگاه بالا می‌رود. اگر نشتی آب به علت خرابی شیر پرکن پکیج باشد، فشار آن همواره در حال پایین آمدن خواهد بود.

به‌طورکلی این قطعه در پکیج دیواری اهمیت بسیاری دارد و در صورت خرابی شیر پرکن باید سریعا برای تعویض و یا تعمیر آن اقدام کنید. درغیر این صورت کل عملکرد پکیج دچار اختلال می‌شود و در نهایت فشار آن یا افت کرده و یا بالا می‌رود.

شیرپرکن-پکبج

تعویض شیر پرکن

 

روش تعویض شیر پرکن پکیج به این صورت است که ابتدا باید پکیج را خاموش کرده و آب دستگاه را تخلیه کنید. برای این منظور باید مسیر آب سرد ورودی به دستگاه را با استفاده از بستن شیر آب سرد ورودی ببندید. سپس شیر پرکن پکیج را در حالت باز قرار می دهیم که در بیشتر پکیج ها این شیر بر خلاف جهت عقربه های ساعت باز می شود.بعد با باز کردن شیر تخلیه پکیج مدت زمانی را به دستگاه فرصت می دهیم تا کلیه آب موجود در منبع انبساط و مدار های ورودی و گرمایش به صورت کلی تخلیه شوند.در غیر این صورت در حین تعویض شیر پرکن با سرازیری آب از محل شیر پرکن مواجه خواهیم شد که در روند تعویض شیر تاثیر می گذارد.

شیرپرکن-پکبج

شیرپرکن قطعه ای مهم در پکیج شوفاژ دیواری است.

 

مطالب مرتبط با شیرپرکن :

 

علائم خرابی شیر پرکن پکیج 
شیر پرکن پکیج زمینی
شیر پرکن اتوماتیک پکیج
چگونه شیر پرکن پکیج را باز کنیم
خرابی شیر پرکن پکیج ایران رادیاتور 

جهت باز شدن شیر پرکن پکیج ایران رادیاتور

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *