شیرپرکن-پکیج-زمینی

شیر پرکن پکیج زمینی – آشنایی انواع شیر پرکن پکیج زمینی {(پکیج زمینی -پکیج دیواری)}

شیر پرکن پکیج زمینی

شیر پرکن پکیج زمینی برای پکیج زمینی استفاده می گردد.اما این نوع شیر پرکن با شیرپرکن پکیج دیواری هیچ گونه تفاوتی ندارد از لحاظ عملکرد چراکه وظیفه شیرپرکن پکیج زمینی همانند پکیج دیواری :شیر پرکن شیری است که در مسیر انشعابی از ورود آب سرد به مکش پمپ{(( در مسیر برگشت آب رادیاتور به پکیج))} قرار می گیرد و وظیفه آن پر کردن مدار گرمایشی از آب می باشد.

شیرپرکن-پکیج-زمینی

وظیفه انواع شیر پرکن پکیج، این است که تعمیرات پکیج در گلشهر کرج توسط آن مدار گرمایش دستگاه پرمیشود.  این قطعه نقش مهمی در تنظیم فشار دستگاه دارد. فشار پکیج به طور معمول بین ۱ تا ۱.۵ بار است، که در این حالت باید شيرپرکن بسته باشد. در حقیقت شیر پرکن ها، رابط بین آب مصرفی و سیستم گرمایشی پکیج هستند. به طور کلی هدف از استفاده از این شیر در راستای افزایش آب پکیج است.

شیرپرکن-پکیج-زمینی

 

انواع شیر پرکن پکیج شوفاژ شامل: شیر پرکن دستی و شیر پرکن اتوماتیک هستند.
اصلی ترین وظیفه ی آن ها صرف نظر از مدلی که دارند افزایش آب پکیج است.
شیرپرکن اتوماتیک این اطمینان را به شما می دهد که آب گرم دوباره به سمت لوله اصلی برنمی گردد.

شیرپرکن-پکیج-زمینی

انواع شیر پرکن پکیج زمینی

در شرایط عادی و طبیعی امکان دارد مانومتر پکیج عددی بالاتر از 1.5 را نشان بدهد. در حال حاضر شرکت های داخلی و خارجی زیادی میلیون ها پکیج گرمایشی را هر ساله تولید و به بازار عرضه می‌نمایند. تمامی پکیج ها با یک هدف یعنی تامین آبگرم موردنیاز مدار گرمایشی و آبگرم مصرفی بهداشتی طراحی و ساخته شده‌اند. هنگامی که آب ورودی به دستگاه گرم می‌شود موجب بالا رفتن فشار پکیج نیز می‌شود، سازنده های پکیج با استفاده از قطعاتی همچون شیرپرکن، برد فشار پکیج را تنطیم نموده و کنترل می‌نمایند. اما در بعضی اوقات خراب شدن و درست کار نکردن قطعات پکیج و افزایش فشار پکیج آسیب هایی از قبل ترکیدن لوله ها، خراب شدن منبع انبساط، خاموش شدن پکیج، سرریز شدن آب چگونه شیر پرکن پکیج را باز کنیم را به وجود می‌آید.

شیرپرکن-پکیج-زمینی

باز بودن یا خرابی شیر پرکن پکیج

تامین آب مورد نیاز سیستم وظیفه‌ی شیرپرکن پکیج می‌‌باشد. هنگامی که پکیج گرمایشی را راه اندازی و روشن می‌نماییم، با باز کردن شیرپرکن آب مورد نیاز آن تامین خواهد شد. یکی دیگر از وظایف شیر پرکن پکیج تنظیم فشار آب پکیج می‌باشد. هنگامی که آب مصرفی بهداشتی و یا آب ورودی به رادیاتور ها با فشار کمی در جریان باشد، شیر پرکن به آن کمک کرده نمایندگی ایران رادیاتور در گلشهر و کمبود فشار را جبران می‌نماید. بنابراین با توجه به عملکرد شیر پرکن می‌توان به این نتیجه دست یافت که حجم آبگیری پکیج تاثیر مستقیمی بر افزایش فشار و یا افت فشار پکیج دارد. خرابی شیرپرکن و اخلال در عملکرد آن موجب بالا رفتن یا پایین آمدن فشار پکیج خواهد شد.

شیرپرکن-پکیج-زمینی

علائم خرابی شیرپرکن پکیج زمینی

یکی دیگر از دلایل تغییر فشار پکیج یعنی پایین آمدن فشار آن، تعمیرات پکیج  نشتی و هواگیری سیستم های گرمایشی همچون رادیاتور و یا حوله خشک کن ها است. رادیاتور ها و حوله خشک کن، آب گرم مورد نیاز مدار سیستم را از پکیج ها دریافت می‌نمایند. اما بعضی مواقع امکان دارد بدنه رادیاتور یا حوله خشک کن و یا شیرهای ورودی و خروجی آنها (حتی به میزان خیلی کم) نشتی داشته باشد که این امر موجب پایین آمدن فشار پکیج خواهد شد. آب پکیج از طریق لوله و اتصالات به مدار گرمایشی و شیر آب انتقال می‌یابد و اگر به هر دلیلی اتصالات و لوله ها نشتی داشته باشند و آب از آنها چکه بکند، دستگاه با افت فشار مواجه می‌شود.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *