شیرپرکن-ایران-رادیاتور

خرابی شیر پرکن پکیج ایران رادیاتور |تعویض و نصب شیر پرکن ایران رادیاتور {اموزش }

خرابی شیر پرکن پکیج ایران رادیاتور

خرابی شیرپرکن رادیاتور را میتوان اینگونه تعریف کرد .این قطعه در پکیج ایران رادیاتور عمل بالا بردن فشار مدار گرمایش را به عهده دارد و شما با اشنایی با این قطعه توانایی تعویض و تعمیر ان را پیدا خواهید نمود.ایران رادیاتور با داشتن مدل مختلف پکیج از تنوع بالای شیرپرکن برخوردار می باشد.شما در این مقاله می توانید با مراجعه به علائم خرابی شیرپرکن پکیج از صحت عملکرد شیر پرکن اطمینان حاصل نمایید. لازم به ذکر است شما باید در ابتدا انواع پکیج ها را بشناسید.چرا که تولیدات شرکت ایران رادیاتور در قالب پکیج زمینی و پکیج دیواری می باشد.شیرپرکن پکیج زمینی کاملا شبیه شیرپرکن پکیج زمینی می باشد.دلایل خرابی شیرپرکن پکیج ایران رادیاتور :

  • باز بست نمودن بیش اندازه شیرپرکن
  • خرابی اورینگ واشر شیرپرکن پکیج
  • شکسته شدن رزوهای بلوک
  • رد کردن اب به مدار گرمایش

خرابی-شیرپرکن-ایران-رادیاتور

شیرپرکن پکیج ایران رادیاتور

روش تست شیر پرکن پکیج دیواری

قبل از اینکه به تعویض شیر پرکن پکیج و نقش آن در طرز کار پکیج بپردازید؛ پیشنهاد میکنیم، ابتدا شیر پرکن را تست کنید. تست شیر پرکن پکیج، می‌توان به این صورت انجام داد؛ که اگر شیر پرکن خراب باشد، بدون باز کردن آن باز هم فشار در پکیج بالا می‌رود، در واقع فشار دستگاه در حالت خرابی شیر پرکن به صورت خود به خود بالا می‌رود.
در این حالت به دلیل اینکه مغزی شیر پرکن با رسوبات مسدود شده است، شیر به خوبی بسته نمی‌شود و چنانچه آب سرد ورودی باز باشد، دستگاه دائما در حال آبگیری است که سبب بالا رفتن فشار در دستگاه می‌شود. ولی اگر علت خرابی شیر پرکن به دلیل نشتی در آن باشد فشار پکیج دائما در حال افت کردن است.

شیرپرکن-ایران-رادیاتور

شیر پرکن پکیج مدل اتما M24ff ایران رادیاتور

 

شیر پرکن پکیج مدل اتما M24ff ایران رادیاتور در پکیج های M24ff ایران رادیاتور استفاده می‌شود. برای تنظیم فشار آب مدار گرمایش و رادیاتور ها از شیر پر کن استفاده می گردد. در واقع شیر پرکن شیری است که در مسیر انشعابی از ورود آب سرد به قسمت مکش پمپ قرار می گیرد .و وظیفه آن پر کردن مدار گرمایشی از آب می‌باشد. در بعضی از مدلهای پکیج – شیر پرکن در بین مسیر آب سرد ورودی و خط رفت گرمایش قرار می گیرد. در زمانی که مدار شوفاژ سرد است++ اگر فشار دستگاه روی ۱ بار تنظیم شده باشد، در موقع راه‌اندازی و با گرم شدن مدار درجه فشار سنج اندکی بالاتر میرود. باید توجه کرد که فشار مجاز در سیستم باید بین ۱ تا ۱٫۵ بار باشد. تنها رابط بین آب مصرفی و آب شوفاژ شیرپرکن اتوماتیک است و نحوه استفاده از آن به این صورت است که در زمان کمبود فشار آب شوفاژ شیر پرکن را با چرخش باز کرده و زمانی که فشار آب مدار گرمایش بین ۱ تا ۲ بار رسید آن را می بندیم.

شیرپرکن-ایران-رادیاتور

نکات اضافه در رابطه شیرپرکن ایران رادیاتور

مانطور که میدانید آب حیاتی ترین جز سیستم های گرمایشی مدار بسته مثل پکیج می‌باشد، و همچنین سلامت عملکرد کلیه قطعات پکیج در گرو وجود آب در مدار سیستم می باشد و در صورت نبود آب در سیستم به دلیل تماس مستقیم با شعله آسیب جدی به این قطعات می‌رسد.
تنها عامل جلوگیری از این آسیب وجود همیشه آب در مدار می‌باشد.ولی به هر دلیلی گاهی بر اثر تبخیر و گاهی وجود نشتی ریز در مدار سیستم مقداری از این آب بخار شده و نیاز هست. نمایندگی ایران رادیاتور در مهرشهر که سریعا این آب جایگزین شود{معمولا برای جلوگیری از آسیب ناشی از بی آب کار کردن پکیج و پرشر اب عملکرد دستگاه کامل متوقف می‌شود.} تا زمانی که مجددا آب مورد نیاز به سیستم تزریق شود.برای این منظور تولید کنندگان پکیج اقدام به طراحی قطعه ای کرده اند که بوسیله آن مصرف کنندگان قادر باشند مشکل این کسری آب را حل کنند و با در نظر گرفتن یک شیر مخصوص در زیر دستگاه که شیر پرکن پکیج نامیده می‌شود این مشکل حل خواهد شد

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *