پرشر-آب-پکیج

پرشر سوئیچ آب -سنسور فشار اب پکیج شوفاژ دیواری -حسگر فشار آب پکیج دیواری

پرشر سوئیچ آب

پرشر سوئیچ آب در مدار گرمایش قرار میگیرد و برای جلوگیری از آسیب ،دستگاه، در صورتی که فشار آب مدار کمتر از ۴۰ بار ،گردد. فرمان عدم تشکیل شعله را به برد ارسال می کند. شکل روبرو نوعی از پرشر میباشد که برای هر دو مورد آب و هوا بکار برده میشود. محدوده کاری آن بر حسب سفارش بین ۰ الی ۴ بار میباشد. و در فشار ۱۰ بار آسیب جدی میبیند اتصال آن به مسیر یا بصورت درزبند و یا رزوه ای ۱/۴ اینچ میباشد. دارای دیافراگم است و سنسور بکار گرفته شده در این پرشر از نوع هال می باشد.

دمای کارکرد آن از صفر تا ۸۵ درجه سانتیگراد متغییر میباشد و در دمای بالای ۹۵ درجه آسیب میبیند پرشر سویئچ آب نباید دچار یخ زدگی شود. با برق ۵ ولت DC کار میکند و جریان خروجی پرشر بین ۰۵ الی ۴.۵ ولت میباشد. جریان برق مصرفی این پرشر کمتر از ۱۵ میلی آمپر است وزن آن در حدود ۴۰ گرم و دقت کاری آن با خطای بین ۳ و ۳ میباشد.

پرشر-آب-پکیج

فشار بر حسب بار

پرشر سوئیچ دارای سه اتصال است و معمولاً به شرح زیر میباشد:

  • سیم قرمز: جریان ورودی
  • سیم سفید: جریان خروجی
  • سیم سیاه: نول

پرشر-آب-پکیج

تنظیم فشار آب در مدار گرمایش پکیج

در پکیج هایی که از پرشر سوئیچ کنترل حداقل آب بهره مند هستند. اگر فشار آب مدار گرمایش کمتر از ۴ بار باشد بطور اتوماتیک پکیج خاموش میگردد. و در بعضی از مدلهای پکیج از وجود دو سنسور حرارتی در مدار رفت و برگشت بهره می جویند. و در صورت آنکه دمای آب در مدت زمان کوتاهی به شدت بالا برود و یا اختلاف دمای ورودی و خروجی بالاتر از میزان مشخص ،باشد پکیج تشخیص میدهد. که آب مدار گرمایش کمتر از حد مجاز است ترموستات حد چیست ؟ و سیستم را خاموش می.کند شکلهای زیر دو نوع دیگر از پرشر سوئیچ آب را نشان میدهد.

پرشر-آب-پکیج

نحوه کارکرد پرشر سوئیچ آب پکیج

پرشرسوئیچ آب پکیج در تمام مراحل کاری پکیج مدار آن کنترل می گردد و در صورتی که کمبود فشار آب مدار گرمایش مدار پرشر سویچ آب باز می شود و اجازه ادامه مراحل بعد را نمی دهد. در صورتی که فشار آب مدار گرمایش بالاتر از ۶٫۰ باشد مدار پرشر سویچ آب بسته می شود و پکیج به کار پرشر هوا چیست؟ خود ادامه می دهد.

پرشر-آب-پکیج

نحوه تست پرشر سوئیچ آب پکیج

اگر فشار آب مدارگرمایش در محدوده استاندارد باشد (بیشتر از ۶٫۰ بار) با اهم متر مداربرق پرشرسویپچ آب را تست کنید. در صورتی که مدار آب گرمایشی بسته باشد این قطعه سالم است. اما در صورت باز بودن مدار گرمایشی، پرشر سویچ خراب است.  در روش آسان تر شما می توانید اهم متر را روی بیزر یا بوق قرار دهید. سپس به دو سر پرشر سوئیچ آب پکیج برنید، اگر بوق اهمتر فعال شود، یعنی قطعه سالم بوه و در غیر این صورت خراب می باشد.

پرشر-آب-پکیج

کلید کنترل حداقل فشار آب

درصورتی که فشار مدار گرمایش خیلی پایین باشد به دستگاه آسیب جدی وارد می شود. بهتر است برای رفع این مشکل از کلید کنترل حداقل فشار آب یا همان پرشرسوییچ آب استفاده می شود. این قطعه یک وسیله ایمنی و کنترل برای وجود آب در سیستم مدار گرمایش شوفاژ است زمانی که فشار سیستم به کمتر از bar ۵/۰ برسد.

پکیج را از کار می اندازد و تا زمانی که فشار مدار گرمایش به بالای ۵/۰ نرسد. اجازه روشن شدن پکیج را صادر نمی کند . در زیر شماتیک پرشرسوییچ آب نشان داده شده است.

پرشر-آب-پکیج

پرشر سوئیچ آب در کدام قسمت قرار دارد؟

محل نصب پرشر سوییچ آب همانگونه که از عملکردش پیداست باید در مسیر مدار گرمایش و قبل یا بعد از مبدل حرارتی باشد.

پرشر-آب-پکیج

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *