علت گرم نشدن آب پکیج چیست؟

علت گرم نشدن آب پکیج چیست؟ تعمیرات و آموزش رایگان سرد و گرم شدن پکیج

علت گرم نشدن آب پکیج چیست؟

علت گرم نشدن آب پکیج چیست؟ یکی از شایع ترین مشکلاتی که برای پکیج ها رخ می دهد، گرم نشدن آب پکیج دیواری می باشد. گرم نشدن آب پکیج دیواری دلایل متفاوتی می تواند داشته باشد. در این مقاله نکاتی جمع آوری شده که با خواندن آن می توانید به راحتی مشکلات دستگاه خود را برطرف نمایید.

علت سرد و گرم شدن آب پکیج چیست؟

گرم نشدن آب پکیج به علت خرابی پمپ

زمانی که پمپ پکیج شما به درستی کار نمی کند، پکیج چگونه خانه را گرم میکند؟ می توانید با چک کردن این قطعه از سالم بودن پکیج خود مطمئن شوید. برای این که بتوانید این کار را انجام دهید، بهتر است، زمانی که دستگاه روشن است، و معمولاً پمپ با صدای کمی کار می‌ کند، و با گذاشتن دست بر روی بدنه پمپ می‌ توانید حرکتش را احساس کنید.

علت سرد و گرم شدن آب پکیج چیست؟

برای این که بتوانید این مشکل را برطرف کنید، بهتر است، دمای ترموستات را در فصل های سرد سال افزایش دهید. انجام دادن این کار سبب گرم تر شدن آب سردی می شود، که وارد مخزن می شود.

 

علت سرد ماندن آب پکیج دیواری چیست؟

از دیگر موارد موجود که ممکن است، باعث سرد ماندن آب پکیج شود، می توان به موارد زیر اشاره کرد.

·         به وجود آمدن مشکل در دودکش (خفه شدن شعله)

·         وجود رسوب در رادیاتورها

·         افت فشار در اثر نزدیکی چند رادیاتور به هم

·         عدم توجه به تعمیر و سرویس پکیج در فواصل زمانی مشخص

·         لوله کشی غیر استاندارد

·         مشکل در پتاسیومتر گرمایش

·         کم بودن فاصله رادیاتور از پکیج

گرم نشده آب پکیج به علت رسوب گرفتگی مبدل ثانویه

بروز رسوب در مبدل پکیج دیواری از دیگر علل گرم نکردن آب پکیج دیواری به شمار می رود. وجود رسوب در دستگاه با کاهش و افت فشار آب، ارتباط مستقیم دارد.  برای از بین بردن رسوبات از سطح مبدل حرارتی پکیج، شستشوی این بخش با آب و اسید، از راهکارهای کاربردی و اثرگذار محسوب می شود. به منظور تخصصی بودن این فرآیند، اموزش علت روشن نشدن پکیج لازم است که اسید شویی پکیج زیر نظر متخصصان متبحر انجام گیرد. ضمنا، انجام سرویس های دوره ای پکیج، بسیاری از مشکلات احتمالی دستگاه را برطرف می نماید.

علت سرد بودن آب پکیج در حالت زمستانه

در برخی از مناطق کشور ممکن است، به دلیل این که آب و هوای آن منطقه بسیار سرد است، آب ورودی نیز به پکیج در زمستان بسیار سرد و خنک بوده، به همین خاطر پکیج برای گرم کردن آب به زمان بیشتری احتیاج دارد.

علت اصلی گرم نشدن یا ولرم بودن آب مصرفی پکیج ایران رادیاتور و بوتان چیست؟

در این قسمت قصد داریم به صورت جداگانه به بررسی دلایل گرم نشدن آب پکیج ایران رادیاتور و پکیج بوتان بپردازیم.

 

دلایل داغ نبودن آب مصرفی پکیج ایران رادیاتور

پکیج ایران رادیاتور از محبوب ترین مدل های این دستگاه های در بازار ایران می باشد. در ادامه با علت گرم نشدن آب پکیج ایران رادیاتور آشنا می شویم. عدم انجام سرویس های دوره ای، اتصالی یا قطع جریان برق دستگاه، مختل شدن تنظیمات پمپ، معیوب بودن شیرهای پکیج دیواری، خرابی دودکش، نامناسب بودن لوله کشی، بروز خرابی در پتانسیومتر و رسوب گرفتگی دریچه مخصوص آب را می توان از دیگر علل متفرقه گرم نکردن آب پکیج شوفاژ دیواری برشمرد.

 دلایل داغ نبودن آب مصرفی پکیج

نگرفتن فرمان آب گرم توسط پکیج ایران رادیاتور

در صورتی که چراغ های پکیج ایران رادیاتور به صورت دوتا دوتا و به ترتیب با هم روشن نشوند، نشان دهنده ی این است، که پکیج فرمان آب گرم را دریافت نکرده است. دلیل به وجود آمدن این مشکل می تواند به خاطر عمل نکردن فلو سوئیچ یا فلومتر، یا خراب بودن سنسور ntc باشد. برای این که بتوانید از سالم بودن فلوسوئیچ مطمئن شوید، می توانید سیم های آن را اتصال کوتاه کنید. علت خاموش شدن پکیج چیست؟ در صورت روشن شدن پکیج، فلوسوئیچ خراب است. بهتر است، انجام این کار توسط افراد باتجربه و متخصص باشد. هم چنین برای مطمئن شدن از این که سنسور ntc سالم است، بهتر است، بعد از خاموش کردن پکیج دوسر اهم متر را به دو سر آن وصل کرده، و مقاومت آن را اندازه بگیرید. سپس به وسیله شعله غیر مستقیم دمای NTC را بالا ببرید.

بهم خوردن دمای تنظیم شده

در صورتی که دمای تنظیم شده برای پکیج ها به هم بریزد، پکیج دچار مشکل می‌ شود. در مواردی که دمای سیستم روی درجه کم تنظیم شده باشد، پکیج به سرعت آب را به آن نقطه دما می‌ رساند، و سنسور دما وارد عمل شده، و سیستم خاموش می‌ شود، در حالی که این دمای خواسته شده از سیستم نمی باشد.

 

 

چشمک زدن چراغ های 40 و 70 در مدل M24FF

در صورتی که این مشکل به وجود بیاید، نشانگر فشار بر روی صفر آمده است. دلیل وجود این کد این است، که پیج فشار آب باز است، و یا کمبود فشار در پکیج وجود دارد.

 

رفع مشکلات سرد بودن آب پکیج

 

 

فشار پایین گاز

تنظیم نبودن فشار گاز و پایین بودن یکی دیگر از دلایل گرم نشدن آب پکیج ایران رادیاتور می باشد. زمانی که این اتفاق می افتد، پکیج شما نخواهد توانست دمای آب را حد مناسب برساند.

 

بالا بودن دبی آب خروجی ورودی پکیج

بعضی از مواقع ممکن است، فشار آب به حدی زیاد شود، که حجم زیادی از آن وارد پکیج شده، و این سیستم قابلیت افزایش دما و رساندن آن به دمای ایده آل و مدنظر شما را نخواهد داشت. به خاطر این موضوع بهتر است، دبی آب سرد ورودی پکیج را بررسی کنید، تا متناسب با نیاز و حجم پکیج بتوانید آب خروجی را با دمای مطلوب در اختیار داشته باشید.

 

تمام دلایلی که در قسمت قبل در مورد گرم نشدن آب پکیج ایران رادیاتور به آن اشاره کردیم، پرشر سوئیچ آب در مورد پکیج های بوتان هم وجود دارد. از دیگر دلایل ولرم بودن آب پکیج بوتان می توان به موارد زیر اشاره کرد.

 

خاموش و روشن شدن مداوم شعله پکیج

خاموش و روشن شدن‌ های پکیج یکی دیگر از دلایل گرم نشدن آب پکیج های بوتان (مدل پارما و دیگر مدل‌ ها) می باشد. به وجود آمدن این مشکل به خاطر دلایل زیر می باشد:

کم بودن ارتفاع شعله

برای این که بتوانید ارتفاع کم شعله را تشخیص دهید، کافیست، به آن نگاه کنید. دلیل به وجود آمدن این مشکل این است، که فشار گاز کم است، و یا شیر پکیج تنظیم نمی باشد. هم چنین وجود هوا در رادياتور‌ها و نزديكی بيش از حد رادياتورها به هم نیز می توانند علت این مشکل باشد.

 

 

کاهش سطح آب در گردش

در صورتی که آب گردشی سیستم کم باشد، دمای آب در کوتاه ترین زمان ممکن بالا می‌ رود، و سیستم به صورت اتوماتیک خاموش می‌ شود، اما با توجه به این که آب گرم سیستم کم است، قدرت گرم کردن محیط را ندارد، و یا موقع استفاده آب مصرفی منزل به سرعت دمای آب کم می‌ شود.

سوختن برد پکیج

 خرابی و سوختن برد الکتریکی نیز ریشه در گرم نکردن آب پکیج دارد. نوسانات الکتریکی، کثیفی و نشست گردوغبار، از عامل های اصلی خرابی و معیوب شدن برد پکیج به شمار می رود. در صورت معیوب شدن برد، پکیج روشن شده اما شروع به کار نمی کند. تعمیر و تعویض برد الکتریکی پکیج های دیواری، یک فرآیند مهارتی و تخصص محور است. براین اساس، برای رفع مشکل ایجاد شده لازم است که از کارشناسان فنی و متخصص و باتجربه کمک گرفت.

عدم تثبیت شعله

خرابی سوپاپ بای پس

روش کار کردن بای پس پکیج دیواری به گونه ‌ای می باشد، که در صورتی که فشار آب به اندازه ی کافی نباشد، این قطعه می ‌تواند به کنترل جریان و فشار آب کمک کند. در برخی مواقع، معیوب شدن سوپاپ بای پاس پکیج دیواری، شیر پرکن اتوماتیک پکیج می تواند دلیلی بر سرد شدن آب باشد. روان و راحت کردن پروسه گردش آب در پکیج، از وظایف سوپاپ بای پاس تلقی می گردد. خارج شدن این سوپاپ از حالت خود، گردش آب مدار گرمایش و در نهایت جریان آب سرد را به دنبال دارد.

 

 

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *