محفظه احتراق باز و بسته پکیج دیواری

محفظه احتراق پکیج دیواری – آموزش بررسی و تنظیم شعله محفظه احتراق باز و بسته

محفظه احتراق پکیج دیواری

پکیج های دیواری که برای گرم کردن آب از گاز استفاده میکنند انواع مختلفی دارند. پکیج های دیواری با توجه به استانداردهای بین المللی به دو دسته محفظه احتراق باز و محفظه احتراق بسته تقسیم می شوند.تعمیرات پکیج در گوهردشت اما اینکه کدام محفظه احتراق پکیج دیواری بهتر است و اتلاف انرژی کمتری دارد این مقاله را تا انتها بخوانید.

پکیج محفظه احتراق باز

به طور کلی، محفظه احتراق بسته پکیج دیواری به هیتر و بخش احتراقی بسته پکیج مربوط می‌شود. این محفظه دارای ورودی هوای مورد نیاز برای احتراق است. و باید از اتصال به سایر بخش‌های ساختمان جدا شده باشد تا از خطرات احتمالی ناشی از احتراق جلوگیری شود.بای پاس پکیج چیست؟ همچنین، این محفظه باید قابل تشخیص و دسترسی برای تعمیرات و نگهداری باشد.

محفظه احتراق پکیج بوتان

بعضی از ویژگی‌های مهم محفظه احتراق بسته پکیج دیواری:

  • دارا بودن درب محکم و مقاوم در برابر حرارت
  • دارا بودن فن برای تخلیه گازهای احتراقی
  • عدم نفوذ هوای سرد به داخل محفظه احتراق
  • وجود مستندات مربوط به نصب و راه اندازی صحیح بسته پکیج
  • امکان اتصال وسایل ایمنی مانند سیستم اطفاء حریق به محفظه
  • دارا بودن انتهای لوله خروجی گازهای احتراقی به مناطقی که خطری بوجود نیاورند است

برای نصب این بسته‌ها بهتر است . نمایندگی ایران رادیاتور در حصارک از تکنسین‌های مجرب و شرکت صلاحیت‌دار استفاده کنید تا تضمینی برای صحیح عمل کردن این سیستم داشته باشید و خطراتی از جمله احتمال ایجاد حریق و انفجار را از بین ببرید.

 

پکیج محفظه احتراق بسته

محفظه احتراق بسته پکیج دیواری در واقع یک فضای مشخص است که جهت احتراق گازهای سوخت فشرده (مانند گاز طبیعی یا گازوئیل) در بسته پکیج دیواری استفاده می‌شود. این محفظه معمولاً از فلزات ساخته می‌شود تا عایق حرارتی برای حفظ ساختمان فراهم کند و از شعله و آتش سوزی در معرض خطرات جدی جلوگیری کند.

محفظه احتراق پکیج تاچی

محفظه احتراق بسته پکیج دیواری به دو بخش اصلی تقسیم می‌شود:

بخش احتراقی

این بخش شامل روکش آتش‌نشانی می‌باشد که وظیفه تعمیرات پکیج در ماهدشت مرحله احتراق را بر عهده دارد. در این بخش، هوا و سوخت به داخل محفظه وارد می‌شود و با هم ترکیب شده و سوخت می‌سوزد. معمولاً در این بخش از تکنولوژی احتراق بازگشتی (بازیافت حرارت) استفاده می‌شود تا به بهره‌وری بالایی دست یابد.

بخش خروجی

این بخش وظیفه انتقال گازهای سوخته و دود از محفظه احتراق را بر عهده دارد. دود از طریق یک انتهای لوله خروجی به بیرون منتقل می‌شود. در این بخش، معمولاً از فن خروجی برای افزایش شار گازهای سوخته استفاده می‌شود.

اهمیت محفظه احتراق در بسته پکیج دیواری نه تنها در ایمنی و عملکرد صحیح دستگاه بلکه در کاهش آلودگی محیط هم بسیار مهم است. بنابراین، بهتر است برای نصب و راه‌اندازی این بسته پکیج‌ها، از تکنسین‌های حرفه‌ای و متخصص در این زمینه استفاده کنید.

علت تاخیر در احتراق چیست؟

وجود یک مکث و تاخیری در روشن شدن مجدد دستگاه باعث میگردد. تا از روشن و خاموش شدن سریع دستگاه پکیج جلوگیری به عمل بیاید. و بر طول عمر دستگاه بیافزاید. NTC پکیج چیست؟ معمولا هرچه دمای تنظیمی آب گرم ما عدد بزرگتری باشد، نشان دهنده آن است که ما نیاز بیشتری به گرما داریم. و در نتیجه زمان تأخیر در احتراق نیز کاهش می یابد. به عنوان مثال پیشنهاد میگردد اگر دمای تنظیمی کمتر از ۵۰ درجه باشد، بهتر است که تأخیر در روشن شدن مجدد مشعل در حدود ۵ دقیقه در نظر گرفته شود. یا اگر دما بین ۶۰ تا ۷۰ درجه باشد زمان تأخیر در احتراق را روی سه دقیقه و اگر دمای تنظیمی بالاتر از ۸۰ درجه انتخاب شود. زمان تأخیر در اشتعال را یک دقیقه در نظر گرفته شود.

محفظه احتراق پکیج ایران رادیاتور

شعله مناسب در محفظه احتراق باید چقدر باشد؟

برای آبگرم شوفاژ شعله با حداقل توان روشن و به مرور به حداکثر توان خود میرسد. و برای جلوگیری از تشکیل رسوب دوباره با حداقل توان خاموش میگردد. ولی برای آب گرم مصرفی به علت آنکه ما خیلی سریع به آب گرم نیاز داریم شعله با حداکثر توان شروع به کار میکند.

آموزش بررسی شعله در محفظه احتراق

اگر شعله به مدت تقریبا یک دقیقه تشکیل شده باشد و دمای آب در آن زمان حدود ۸ درجه بالاتر از دمای تنظیمی رسیده باشد. آنگاه برد دستور قطع شمله را صادر میکند. اگر بعد از گذشت دو دقیقه از تشکیل شعله دمای آب در حدود ۶ درجه بالاتر از دمای تنظیمی ما رسیده باشد. به معنی آن است که دیگر به حرارت نیازی نیست و شعله خاموش می گردد. منبع انبساط پکیج دیواری شعله پس از گذشت حدود چهار دقیقه در صورتی خاموش می گردد که دمای آب به حدود ۴ در درجه بالاتر از دمای تنظیمی رسیده باشد. در صورتی که دما به درجه تنظیمی نرسیده باشد. شعله همچنان تا رسیدن دما به چند درجه بالاتر از دمای تنظیمی روشن می ماند.

 

 

 

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *