منبع انبساط پکیج دیواری

منبع انبساط پکیج دیواری + آموزش نصب منبع انبساط و تنظیم بار پکیج + پیدا کردن نشتی

منبع انبساط پکیج دیواری

همانطور که میدانید با افزایش دما، حجم آب افزایش مییابد و این افزایش حجم آب میتواند به سیستم لوله کشی رادیاتورها و پکیج آسیب جدی وارد نماید با نصب منبع انبساط میتوانیم این نوسانات حجم آب را کنترل نماییم در حقیقت منبع انبساط یک نوع کنترل کننده حجم آب می باشد نحوه کارکرد پمپ پکیج. منبع انبساط در انواع و اقسام و در اندازههای مختلف در بازار وجود دارد و نوع رایج آن در پکیج ها به شکلهای دایرهای و مستطیلی هستند. منابع انبساط بسته به ظرفیت دستگاه پکیج دارای حجم های مختلفی می باشند. در کشور ما بطور معمول از منابع انبساط با حجم ۶، ۸ و ۱۰ لیتری استفاده می شود.

منبع انبساط پکیج دیواری ایران رادیاتور

منبع انبساط مناسب برای پکیج دیواری

قبل از نصب منبع انبساط باید در ابتدا فشار آن را آزمایش کرد. در صورتی که با فشار متناسب بود آن را مورد استفاده قرار بدهیم. علت ضرورت انجام تست در آن است که شرکت های تولید کننده منابع انبساط را قبل از عرضه به بازار با فشار ۱۰ بار آزمایش می کنند. و بسته به حجم منبع فشار آن را تنظیم و وارد بازار می کنند. گاهی اوقات ممکن است. نمایندگی ایران رادیاتور در صفادشت منبعی بدون کاهش فشار به اشتباه بسته بندی شود. و سرویس کاری که تست فشار را انجام نداده باشد. منبع با فشار غیر متعارف را در سیستم قرار بدهد.

وسایل مورد نیاز برای تنظیم فشار منبع انبساط

اگر آب گیری سیستم و لوله ها پس از نصب منبع انبساط به سرعت و در زمان کوتاهی انجام گرفت میتوان به بالا بودن فشار منبع انبساط شک نمود. بطور حتم داشتن یک فشار ،سنج تلمبه باد و اچار والو در تجهیزات سرویس کار می تواند بسیار راهگشا باشد. در بعضی موارد ممکن است سوزن والو منبع انبساط کج شده باشد. و همین امر موجب خروج هوای داخل منبع گردد. که با داشتن اچار والو می توان براحتی سوزن را تنظیم کرد.

منبع انبساط پکیج دیواری بوتان

فشار یا بار مناسب پکیج

همانطور که میدانیم فشار تنظیمی دستگاه در هنگامی که پکیج سرد و خاموش است باید روی ۱ تا ۱/۵ بار تنظیم گردد. بدیهی است که هنگامی که پکیج در زمستان راه اندازی میشود بر اثر افزایش دما فشار تنظیمی دستگاه از ۱.۵ بار افزایش مییابد و این افزایش فشار تا حداکثر ۲/۸ بار طبیعی است. لازم به ذکر است که هر چه حجم آب مدار بسته ما بیشتر باشد. تعمیرات پکیج در مارلیک مسلماً با گرم شدن ،آب افزایش فشار بیشتری نیز خواهیم داشت.

منبع انبساط پکیج دیواری ایساتیس

سوالات متداول در رابطه با منبع انبساط پکیج

 اگر دستگاه پکیجی در دمای ۷۵ درجه باشد و فشار دستگاه ۱ بار باشد معنی آن چه می تواند باشد؟

جواب: آب موجود در مدار گرمایش کمتر از مقدار مطلوب می باشد.

اگر فشار منبع انبساط کمتر از حد مجاز باشد چه اتفاقی روی میدهد؟

در صورتی که فشار منبع کم باشد و یا والو منبع خراب باشد و نشتی داشته باشد آب بیشتری وارد سیستم می شود تا فشار سیستم به مقدار مطلوب ۱/۵ بار برسد.

کار منبع انبساط چیست و چرا تنظیم بار پکیج اهمیت دارد؟

زمانی که پکیج روشن می شود  گرما NTC پکیج چیست؟ به مقدار زیادتری به آب منتقل می گردد و آب به علت ،انبساط افزایش حجم زیادی پیدا میکند و منبع انبساط با فشار کم نمی تواند جوابگوی این افزایش حجم باشد. در نتیجه فشار پکیج به سرعت بالا می رود و شیر اطمینان برای کم کردن فشار، مقداری از آب سیستم را تخلیه می کند. مادامی که پکیج به دمای مطلوب رسید، خاموش می گردد. از یک سو با توجه به اینکه دیگر حرارتی به مدار وارد نمی شود.

حجم آب کاهش می یابد از طرف دیگر سیستم مقداری آب را تخلیه نموده است. که این دو عامل باعث میشوند که گیج فشار افت کند. و برای تامین فشار دوباره به آب گیری سیستم نیاز می شود. و دوباره تخلیه و این عقربه فشار پکیج است که مرتب افزایش و کاهش می یابد این تغییر فشار ممکن است صاحب خانه را به فکر بیاندازد که در لوله کشی ساختمان نشتی وجود دارد. که سیستم مرتب به آب گیری نیاز پیدا می کند و می دانید که تعویض لوله کشی ساختمان چقدر زمانبر و با هزینه می باشد. در حالی که مشکل ربطی نمایندگی بوتان در مهرشهر به لوله کشی ساختمان ندارد و می تواند براحتی با تنظیم فشار منبع حل شود.

منبع انبساط پکیج دیواری تاچی

منبع انبساط را چگونه تنظیم کنیم؟

حال که متوجه شدیم تنظیم صحیح منبع انبساط چقدر مهم ! با آن حل میگردد این سئوال مطرح میشود که چگونه میتوانیم فشار منبع را به درستی

تنظیم کنیم؟

اگر شما یک سمت ظرف روغن را سوراخ، نمایید مشاهده می کنید که روغن به سختی از طرف بیرون می آید و تمام روغن هم معمولا تخلیه نمی شود. برای سهولت در کار و تخلیه تمــام روغن اگر یک سوراخ دیگری در بالای ظرف ایجاد نمایید این مشکل بخوبی برطرف می شود. می دانیم که فشار منبع انبساط وقتی صحیح است که هیچ آبی در سیستم وجود نداشته باشد.

وقتی آبی داخل سیستم است به معنی آن است که مقداری آب از طرف دیگر دیافراگم فشار وارد می کند هر چقدر مقدار آب سیستم بیشتر باشد فشار بیشتری به دیافراگم منبع وارد می شود. و چون ما نمی دانیم. تعمیرات پکیج در کرج  چقدر آب در پشت دیافراگم وجود دارد. در نتیجه تنظیم فشار هوای منبع بدرستی انجام نمی گیرد.

ما برای تنظیم صحیح باید آب کلیه سیستم را خالی نماییم تا هیچ فشاری بر منبع نباشد. به علت آنکه یک طرف منبع انبساط بسته است. لذا تمام آب نمی تواند از مدار خارج شود. و باید با ترفندی کل آب موجود در پشت دیافراگم را تخلیه نماییم.

مراحل تنظیم و نصب منبع انبساط

اگر میخواهید با این ترفند آشنا شوید کافی است مراحل زیر را انجام بدهید:

  1.  پکیج را خاموش کنید.
  2.  شیر رفت و برگشت شوفاژ را ببندید.
  3.  شیر آب سرد شهری ورودی به پکیج را ببندید.
  4.  شیر آب گرم شیر مخلوط توالت را باز کرده و شیلنگ آنرا بروی زمین بگذارید. زیرا ارتفاع نصب شیر مخلوط توالت از سطح زمین ۴۰ سانتیمتر می باشد و نسبت به دیگر شیرها در پایین ترین ارتفاع قرار می گیرد. برای مثال ارتفاع شیر مخلوط حمام از کف ۱۲۰ سانتیمتر می باشد.
  5.  شیر پرکن دستگاه پکیج را باز می کنیم. در نتیجه آب سیستم مدار بسته به سمت شیر مخلوط توالت سرازیر می شود. و عمل تخلیه البته نه بصورت کامل انجام می گیرد.
  6.  والو منبع انبساط را باز کرده با تلمبه، باد منبع انبساط را باد می کنیم. نمایندگی ایران رادیاتور در ماهدشت با این کار تمام آب در پشت منبع انبساط خالی می شود. و دیگر ابی در سیستم باقی نمی ماند. شیر مخلوط توالت را ببندید و تلمبه را از منبع انبساط جدا کنید. باد باید با فشار زیاد خارج گردد و سالم بودن دیافراگم منبع نیز مشخص میگردد.
  7.  شیر پرکن را ببندید و در حالی که هنوز شیر رفت و برگشت مدار گرمایش بسته است. شیر آب سرد را باز کنید. اگر در تجهیزات، خود دستگاه فشار سنج داشته باشید فشار منبع شش لیتری را ۰۷ منبع هشت لیتری را ۱ بار و منبع ده لیتری را ۱.۲ بار تنظیم نمایید.

منبع انبساط پکیج دیواری آریسون

تنظیم منبع انبساط بدون فشار سنج

اگر دستگاه فشار سنج به همراه، نداشتید با این ترفند می توانید از فشار سنج دستگاه استفاده نمایید:

ابتدا شیر آب سرد را باز کنید سپس شیر پرکن را باز نمایید تا دستگاه فشار مثلا نیم بار را نشان بدهد. سپس شیر پرکن را بسته و با تلمبه باد فشار منبع انبساط را با توجه به ظرفیت منبع افزایش می دهیم.

به عنوان مثال اگر ظرفیت منبع ما ۶ لیتری، باشد ۵/ بار که فشار آبی است. که خودمان به سیستم داده ایم، بنابراین آنقدر باد به منبع اضافه میکنیم. تا فشار سنج دستگاه عدد ۱.۲ بار را نشان بدهد.

ساده ترین روش برای تنظیم بار منبع انبساط

شاید راه حل ساده تر آن باشد که ابتدا والو منبع انبساط را باز کرده تا کل ازت یا هوا خارج گردد. سپس والو منبع را بسته و با توجه به گیج فشار روی دستگاه پکیج با در نظر گرفتن ظرفیت منبع انبساط. به اندازه ۰۷ یا ۱ و یا هر مقدار دیگر با تلمبه، باد فشار را تنظیم نماییم.

منبع انبساط پکیج دیواری مگاترم

چرا برای تنظیم دقیق منبع انبساط باید شیر رفت و برگشت شوفاژ راببندیم؟

اگر شیرهای رفت و برگشت شوفاژ بسته نشوند. با باز کردن شیر مخلوط، توالت کل آب اشباع شده سیستم تخلیه می گردد. و ما باید آب تازه که قدرت رسوب گذاری بالایی دارد وارد سیستم کنیم. در اینجا ما میخواهیم فشار آب پشت دیافراگم منبع را به صفر برسانیم. و در نتیجه نیازی نیست که کل آب سیستم و آب موجود در رادیاتورها را تخلیه کنیم. با بستن این دو شیر تعمیرات پکیج در باغستان فقط آب موجود در این منطقه تخلیه میگردد. و ما کمترین تلفات را خواهیم داشت.

نکته

اگر در سیستم لوله کشی و یا رادیاتورها نشتی وجود داشته باشد باز هم دستگاه بطور مرتب دچار افت فشار می شود و ما باید دائماً از طریق شیر پرکن به ،سیستم آب تزریق نماییم.

چگونه می توانیم به نشتی رادیاتورها و از همه مهمتر به نشتی لوله کشی پی ببریم؟

بهترین راه برای آنکه بتوانیم نشتی رادیاتورها و مصرف کننده های دیگر را تشخیص بدهیم. آن است که پس از خاموش نمودن، پکیج در زیر رادیاتورها یک عدد روزنامه قرار بدهیم. و مدتی بعد به آن سر بزنیم در صورت افتادن قطره بروی روزنامه، بـه خـوبـی جـای قطـره بـروی روزنامه مشخص خواهد بود.

منبع انبساط پکیج دیواری مرکوری

بهترین روش برای تشخیص نشتی لوله کشی رادیاتورها

و اما بهترین روش برای تشخیص نشتی لوله کشی آن است. که پکیج را در حالت تابستانه قرار داده. با یک، شیلنگ رفت و برگشت مدار گرمایش پکیج را به یکدیگر متصل می کنیم. اینکار باعث می شود که آب گرم مصرفی خانه قطع نشود. فیلتر آب پکیج دیواری بر سر راه ورود لوله آب سرد شهر به پکیج، یک اتصال سه راهی نصب کرده یک انشعاب آن را به پکیج و دیگری را به همراه نصب شیر قطع و وصل گازی با شیلنگ به لوله رفت شوفاز متصل می کنیم. بروی لوله برگشت شوفاژ به پکیج یک دستگاه فشار سنج نصب می نماییم شیر گازی را باز نموده تا درجه گیج تا مقداری بالا برود.

سپس شیرگازی را بسته و فشار گیج را یادداشت می کنیم. و یا با ماژیک بروی آن علامت میزنیم. بعد از گذشت ۲۴ ساعت عدد بروی گیج اگر ثابت مانده بود نشان دهنده آن است که نشتی در لوله کشی ساختمان وجود ندارد. و در غیر اینصورت به وجود نشتی در سیستم لوله کشی پی میبریم.

نکته

شاید بهتر باشد قبل از نصب پکیج سیستم لوله کشی ساختمان بررسی شود تا خسارتی به که با تیرچه بلوک و یا بتون ساختمان وارد نگردد. در غیر این صورت نشت در ساختمان هایی ساخته شده اند. به علت آن که نشتی آب به خورد سیمان می رود. تعمیرات پکیج در شاهین ویلا زود خود را نشان نمی دهد ممکن است خطر آفرین باشد.

 

نکته

برای تشخیص سوراخ بودن منبع انبساط کافی است سوزن والو منبع انبساط را فشار بدهیم. در صورتی که آب به صورت فواره بیرون، زد نشان دهنده سوراخ بودن دیافراگم منبع می باشد. ولی رطوبت احتمالی دور والو، منبع ممکن است ربطی به سوراخ بودن منبع باشد و بر اثر وجود شبنم تشکیل گردیده نداشته باشد.

 

 

 

 

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *