شیرگاز پکیج دیواری

شیرگاز پکیج – آموزش تنظیم شعله حداقل و حداکثر پکیج دیواری با پیج شیر گاز +عیب یابی

شیرگاز پکیج

امروزه پکیج های دیواری به خاطر کارایی بالا و مصرف بهینه ای که دارند، جای خود را در اکثر خانه ها و حتی ادارات باز کرده اند. پکیج های دیواری علاوه بر حجم کم، راندمان بالایی نیز دارند.نمایندگی ایران رادیاتور در دهقان ویلا قطعات ریز و درشتی که در پکیج به کار رفته که هرکدام عملرد خاص خود را دارند. یکی از قطعات بسیار مهم شیرگاز پکیج است. شیر گاز وظایف بسیار مهمی در تنظیم شعله و سوخت رسانی در پکیج دارد. در ادامه این مقاله نکاتی ذکرشده که شما به راحتی می توانید با شیرگاز و نحوه تنظیم شعله پکیج دیواری آشنایی کامل پیدا کنید.

 

تفاوت شیرگاز ایرانی و خارجی

فشار گاز ایران ۱۸ میلی بار است ولی فشار استاندارد بین المللی برای پکیج ۲۰ میلی بار و برای گاز مایع فشار استاندارد ۲۸ میلی بار در نظر گرفته شده است. در پکیج های ایتالیایی معمولاً از شیرگاز سیت ایتالیا استفاده می شود. محفظه احتراق پکیج دیواری در نسل های قدیمی از شیرگازهای سیت ۸۲۵ و سیت ۸۲۰ استفاده می شد. و در نسل جدید برای بهره وری بالاتر از شیرگاز سیت ۸۴۵ و ۸۴۰ بهره برده می شود.

شیرگاز سیت پکیج دیواری چیست؟

943 SIGNA (PADOVA) شیرگاز سیت ۸۲۰ دارای دو شعله کوتاه و بلند می باشد. ولی در سیت ۸۲۵ از دو بوببین استفاده شده است و مقدار شعله با فرمانی که از برد الکتریکی میگیرند تنظیم میشود. در سیت ۸۲۵ مصرف گاز از ۲٠۱ متر مکعب به مقدار ۱.۲ متر مکعب کاهش یافته است. سوراخ های سیت ۸۲۵ بسیار ریز هستند. و کوچکترین گرد و خاک و آشغالی در مسیر موجب گرفتگی آن می شوند.

از همین رو در ورودی شیرگاز توری بسیار ریزی قرار داده شده است تا از گرفتگی سوراخها جلوگیری شود. با این حال در موقع نصب لوله گاز به پکیج بهتر است پنجره را باز کرده، شیلنگ گاز را به بیرون گرفته و گاز را باز کنیم. تعمیرات پکیج در فردیس تا هرگونه آلودگی موجود در مسیر لوله پاک شود. حتی پیشنهاد می شود در این حین چند ضربه کوچک به لوله گاز هم زده شود تا با این ضربه خیالمان از نبودن اجسام کوچک خارجی راحت شود.

شیرگاز پکیج دیواری تاچی

عیب یابی شیرگاز پکیج دیواری ایرانی و خارجی

در صورت گرفتگی نازلها باید توجه داشت که شیرگاز پلمپ شده است. و نباید باز گردد بهتر است در مسیر خروجی گاز به داخل شیر باد بگیریم تا مسیر باز گردد. در موقع نصب پکیج باید شیر گاز را تنظیم نماییم. زیرا فشار گاز در خانه ها با یکدیگر فرق دارد حتی واحدهای موجود در یک مجتمع مسکونی هم ممکن است فشار گازهای مختلفی داشته باشند. نمایندگی بوتان در مهرشهر در فشارهای بالاتر از حد مجاز طول شعله بلندتری تشکیل می شود و به مبدل و دستگاه آسیب جدی وارد می شود.

نحوه تنظیم فشار گاز پکیج

اگر فشار گاز کمتر از حد مجاز ۱۸ میلی بار باشد شعله کمتر از حد مجاز می باشد و ممکن است قدرت گرم کردن آب را نداشته باشد. و بعضاً شعله مرتب روشن و خاموش می شود. در نهایت پکیج ریست کرده و چراغ قرمز روشن می شود. برای افزایش فشار گاز خانه باید از شرکت گاز درخواست تنظیم شیر علمک را بنماییم.

شیرگاز پکیج دیواری بوتان

نحوه کارکرد شیرگاز چگونه است؟

عملکرد شیرگاز ۸۴۵ بدین صورت می باشد که با مغناطیس شدن شیر برقی (EV۱) ، مسیر گاز باز میگردد و گاز میتواند وارد محفظه A بگردد. در محفظه A سه مسیر خروجی وجود دارد که در این موقعیت فقط مسیر شماره ۳ باز می باشد و گاز شعله پیلوت از این مسیر تامین  می شود.

نحوه عملکرد شیرگاز به طور کامل

شعله پیلوت فقط با بسته شدن شیر برقی EV1 خاموش میگردد. در بعضی از مدلها پیلوت اصلاً وجود ندارد هرگاه شیر برقی دوم فعال شود (EV۲)، مسیر شماره ۱ باز می شود و گاز وارد محفظه B میگردد. تعمیرات پکیج در مشکین دشت از آنجا به پشت صفحه دیافراگم محفظه C راه می یابد. فشار گاز در پشت دیافراگم بر نیروی فنر غلبه می نماید و در نتیجه سوپاپ به بالا هدایت می شود و مسیر شماره ۲ باز می گردد. گاز وارد محفظه D میگردد و از آنجا به سمت مشعل هدایت می شود. مادامی که گاز وارد محفظه D میگردد به صفحه بالای، دیافراگم فشار وارد می کند. تمایل دارد دیافراگم را به پایین براند اگر) بتواند دیافراگم D را به سمت پایین براند.

گاز موجود در پشت دیافراگم محفظه C از طریق محفظه B وارد محفظه E شده و از آنجا به محفظه D رانده می شود. در نتیجه آنکه سوپاپ D متصل به دیافراگم D به پایین هدایت می شود و مقدار گاز ورودی به محفظه D کاهش می یابد.  با به تعادل رسیدن فشار پایین و بالای دیافراگم، شعله مدولار میگردد.

شیرگاز پکیج دیواری ایران رادیاتور

فرایند تشکیل شعله در پکیج دیواری چگونه است؟

اجاز بدهید یکبار دیگر مروری بر نحوه تشکیل شعله مدولار داشته باشیم. مادامی که گاز وارد محفظه D میگردد دو حالت را می توانیم برای آن در نظر بگیریم. حالت اول فشار گاز ورودی به محفظه D بیشتر از مقدار تنظیمی دلخواه ما می باشد. فشار گاز موجب پایین رفتن دیافراگم میگردد و گاز موجود در پشت دیافراگمD از طریق محفظه B وارد محفظه E شده و از آنجا به محفظه D رانده می شود. نتیجه آن می شود که سوپاپ D متصل به دیافراگم ،D به پایین هدایت می شود و مقدار گاز ورودی به محفظه D کاهش می یابد. نمایندگی ایران رادیاتور در باغستان کرج در نتیجه با به تعادل رسیدن فشار پایین و بالای دیافراگم شعله مدولار میگردد.

حالت دوم فشار گاز ورودی به محفظه D کمتر از مقدار تنظیمی ما می باشد. فشار گاز زیر دیافراگم بیشتر از فشار بالای دیافراگم می گردد. سوپاپ به بالا هدایت می شود و مقدار گاز بیشتری میتواند وارد محفظه D بشود. در در نتیجه شعله بلندتر میگردد.

شیرگاز پکیج دیواری ایساتیس

 

تنظیم حداکثر شعله برای پکیج دیواری

همانطور که می دانید برای تنظیم حداکثر فشار گاز می بایست شیر آب گرم مصرفی را بطور کامل باز کرده، لوله هوا را جدا نماییم. بای پاس پکیج چیست؟ آنگاه درپوش شفاف روی شیرگاز پکیج را برداشته و با آچار تخت شماره (۱۰) مهره را به سمت عقربه های ساعت برای افزایش شعله خلاف جهت عقربه های ساعت برای کاهش شعله بچرخانیم.

شیرگاز پکیج دیواری آریستون

تنظیم حداقل شعله برای پکیج دیواری

برای تنظیم حداقل ،شعله لوله هوا را جدا کرده و یکی از سیمهای شیر برقی را بیرون می اوریم و در حالی که با آچار، تخت مهره را ثابت نگه داشته ایم با پیچ گوشتی پیچ را به مقدار دلخواه باز و یا بسته نماییم. این مهره و این پیچ بروی شیر برقی مدولار قرار دارند و با تغییر آنها میتوانیم مقدار نوسان دیافراگم محفظه E را تغییر بدهیم.

تنظیم شعله شیرگاز پکیج چگونه انجام می شود؟

وقتی ما با پیچ گوشتی پیچ را به سمت عقربه ای ساعت (پایین) می چرخانیم به نوعی دیافراگم E را به سمت پایین هدایت میکنیم. مسیر ۵ را تنگتر مینماییم. با کوچکتر شدن مجرای ۵ خروج گاز از پشت دیافراگم D سختر انجام میگیرد. در نتیجه فشار گاز در بالای دیافراگم D به راحتی نمی تواند دیافراگم D را به پایین هدایت کند و حداقل شعله ما افزایش می یابد. پایین آمدن دیافراگم E که توسط پیچ انجام می گیرد کاملاً مکانیکی است و حتی در صورت قطع شدن مدار برق شیر مدولار ،نیز وظیفه خود را انجام میدهد.

با برق دار شدن سیم پیچ های مدولار هسته F به سمت پایین جذب می شود. نمایندگی بوتان در ماهدشت  و به علت آنکه هسته F به دیافراگم E متصل می باشد در نتیجه روزنه ۵ تنگ میگردد و طبق صحبت های پیشین گاز با حجم بیشتر وارد محفظه D میگردد و شعله بلندتر می گردد. برای همین موضوع است که برای تنظیم حداقل، شعله ابتدا باید یکی از سیم های مدولار را بیرون بیاوریم. تا سیم پیچها حالت مغناطیس نداشته باشند و هسته F در حالت طبیعی قرار داشته باشد تا ما بتوانیم حداقل شعله را بدون خطا تنظیم نماییم.

شیرگاز پکیج دیواری مرکوری

 

پیچ تنظیم شعله شیرگاز

نکته سعی نمایید که پیچ تنظیم حداقل شعله را تا انتها محکم نکنید. زیرا ممکن است در موقع تنظیم، مجدد فنر پشت دیافراگرام بیرون بیاید و دیگر نتوانید حداقل شعله را تنظیم نمایید. همچنین بر اثر فشار زیاد ممکن است که ترک خوردگی در برجستگی دیافراگم به وجود بیاید و برای تنظیم حداقل شعله با مشکل مواجه شویم.

سئوالی که در ذهن نقش میبندد آن است که در اینجا شیرگاز پکیج چه نقشی را بازی می کند؟

همانطور که بیان گشت با برقدار شدن سیم پیچ های مدولار هسته F به سمت پایین کشیده می شود. و روزنه E کوچکتر میگردد شعله افزایش می یابد. وقتی ما با آچار ،تخت مهره را به سمت پایین می چرخانیم. مقدار حرکت هسته F را به سمت پایین افزایش میدهیم بطوری که بتواند با نیروی مغناطیس روزنه ۵ را تقریباً مسدود نماید. ما حداکثر شعله را داشته باشیم. تعمیرات پکیج در صفادشت برای گرم گردن سریع اب سرد ،شهر پکیج باید با حداکثر توان کار نماید از همین برای تنظیم حداکثر شعله بهترین گزینه آن است که شیر اب گرم مصرفی را بطور کامل باز کنیم. تا ما بتوانیم توسط مهره حداکثر شعله دلخواه خود را تنظیم نماییم.

نکته: شیرهواگیر پکیج چیست؟ اگر سیم پیچ ها با مقدار جریان ،بالا مغناطیس، گردند مسیر ۵ به سرعت باریک می شود و شعله با صدا تشکیل می شود. خیلی سریع به حداکثر میرسد. ولی اگر مقدار جریان در سیم پیچها به آرامی افزایش بیابد نیروی مغناطیس به آرامی افزایش می یابد. هسته F کم کم مسیر ۵ را محدود می کند و شعله به آرامی به مقدار دلخواه میرسد.

بعد از برق دار شدن سیم پیچها مغناطیس شدن ،انها هسته F به پایین جذب میشود و روزنه ۵ کوچک میشود.

شیرگاز پکیج دیواری مگاترم

حداکثر فشار گاز ورودی و خروجی به شیرگاز پکیج چقدر است؟

حداکثر فشار گاز ورودی به شیر گاز ۶۰ میلی بار می باشد. مقدار فشار گاز خروجی در شیرگاز SIGMA ۸۴۵ بین ۱ الی ۳۷ میلی بار می باشد.

این مقدار به شرطی صادق می باشد که شیرگاز بطور افقی در مسیر نصب شده باشد. سیم پیچهای EV۱ و EV۲ با ولتاژ ۲۳۰ ولت و فرکانس ۵۰ هرتس تغذیه می شوند شیر مدولار گاز با برق مستقیم (۲۴) (DC) کار می کند در محل اتصال رگلاتور فشار موازنه کننده محفظه احتراق بروی شیر گازی شیلنگ پلاستیکی نصب می شود. این شیلنگ درست به زیر محفظه احتراق پکیج متصل می گردد. حال اگر هوای کافی در محفظه احتراق وارد ،شود هوا از طریق همان شیلنگ وارد محفظه بالای دیافراگم E می شود و دیافراگم را به سمت پایین متمایل میکند. در نتیجه روزنه ۵ کوچکتر می شود و مقداری به قدرت شعله افزوده می شود. اگر هوای محفظه برای احتراق کم شود،تعمیرات پکیج در مهرشهر فشار هوا بروی دیافراگم E برداشته میشود. فشار هوا کمتر از نیروی فنر میشود، روزنه ۵ به مقدار اولیه بر میگردد و شعله کاهش می یابد.

از همین جهت میباشد که برای تنظیم حداقل و حداکثر شعله میبایست شیلنگ متصل با شیرگاز لوله هوا را بیرون بیاوریم تا فشار هوا وجود نداشته باشد و آنگاه شعله را تنظیم نماییم. لازم به ذکر میباشد که در پکیجهای با محفظه احتراق ،باز در محل اتصال رگلاتور فشار نیازی به نصب شیلنگ نمیباشد.

 

 

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *