پمپ پکیج دیواری اورجینال

نحوه کارکرد پمپ پکیج – نحوه تشخیص پمپ اصلی- علائم خرابی – آموزش رایگان تعمیر

نحوه کارکرد پمپ پکیج

نحوه کارکرد پمپ پکیج دیواری چگونه است؟  اگر جسمی در یک مسیر دایره ای حرکت کند؛ تحت تاثیر نیروی گریز از مرکز قرار میگیرد. و همواره تمایل دارد که از مرکز ،دوران دور گردد. نحوه نصب پکیج دیواری به صورت استاندارد در عملکرد دستگاه تاثیر بسیار زیادی دارد. برای مثال اگر قوطی که در داخل دارای برجستگی باشد را پر از آب کنیم. و قوطی را به گردش در آوریم آب داخل قوطی تحت تأثیر نیروی گریز از مرکز شروع به بالا آمدن و سرریز کردن می نماید. زیرا در هنگام ،چرخش آب قادر به عبور از برجستگی ها نمی باشد. و به همین دلیل از بالای آن عبور می کند و فشار بدست آمده سطح آب را به طرف بالا هدایت می کند.

در این وضعیت چون حجم مایع ثابت است و آب در سطح جداره قوطی بالا رفته تعمیرات پکیج در کرج در نتیجه در مرکز قوطی خلا به وجود می آید و فشار اتمسفر. آب قسمت مرکز قوطی را به طرف پایین میراند برای تامین آب از دست رفته قوطی میتوان مرکز قوطی را طبق شکل بالا به یک منبع آب دیگر متصل نمود. همچنین می توان به جای چرخش قوطی همین عمل را با چرخش یک پروانه داخل قوطی انجام داد اساس کار پمپ های گریز از مرکز نیز همین می باشد.

پمپ پکیج دیواری اورجینال تاچی

پوسته پمپ پکیج دیواری

محور در پمپ ها پوسته ثابت و پروانه با چرخش خود؛ همین خاصیت را ایجاد می کند. آب از مجرای ورودی که در مرکز پروانه می باشد. وارد پوسته میشود و در آنجا بر اثر چرخش پروانه. خاصیت گریز از مرکز ایجاد می گردد و آب به اطراف پخش می گردد و از مجرای خروجی پوسته خارج می گردد. وقتی که مایع از پروانه دور می شود خلا ایجاد می گردد که این امر باعث مکش آب به داخل پمپ می شود.

جریان مایع بر اثر کارکرد این پمپ ها یکنواخت می باشد و از طرف دیگر اگر لوله تخلیه پمپ. مسدود یا تنگ شود؛ فشار زیادی بر ساختمان پمپ وارد نمی شود و الکتروموتور خراب نمی شود.

پمپ پکیج دیواری اورجینال بوتان

چگونه متوجه شویم که پکیج به خوبی کار می کند؟

از کجا متوجه گردیم که پکیج در شرایط ایده آل کار میکند؟ اگر اختلاف دمای رفت و برگشت شوفاژ در مدار گرمایش ۱۵ درجه سانتیگراد باشد نشانگر آن است که پکیج در حالت خوبی کار میکند برای مثال اگر دمای رفت آب گرمایش ۵۰ درجه ،باشد در شرایط مطلوب دمای آب برگشت به مبدل باید ۳۵ درجه باشد. اگر دمای برگشتی به مبدل به عنوان مثال ۴۵ درجه باشد.نمایندگی ایران رادیاتور گوهردشت و اختلاف دما فقط ۵ درجه باشد این بدان معنی است که آب گرمتری وارد پمپ میگردد و پمپ با اب گرمتری خنک می شود رسوب پذیری بیشتر می،شود معمولاً این مشکل به علت محاسبه اشتباه بار حرارتی ساختمان به وجود میاید. لازم به ذکر است که اگر اختلاف دمای آب برگشتی کمتر از ۱۵ درجه سانتیگراد باشد مشعل روشن نمی شود.

پمپ پکیج دیواری اورجینال ایران رادیاتور

آشنایی با تمام قطعات پمپ پکیج دیواری

پمپ پکیج دیواری از قطعات و اجزای مختلفی تشکیل شده که به شرح زیر می باشند:

  • استاتور یا همان سیم پیچی
  • روتور یا همان شفت
  • جعبه تقسیم برق
  • کیسینگ
  • پروانه
  • هوزینگ
  • پیچ تنظیم
  • خازن
  • کلید تغییر سرعت

پمپ پکیج دیواری اورجینال مگاترم

چگونه پمپ پکیج را تست کنیم؟

تمامی پمپ های پکیج یک پیچ برای بازدید دارند. آب دارای املاح زیادی است استفاده از فیلتر آب پکیج دیواری می تواند از خراب شدن پمپ جلوگیری نمایید. در صورتی که احساس کردید پمپ عملکردی نداشته و نمی چرخد می توانید پیچ بازدید را باز کرده و عملکرد پمپ را بررسی نمایید.

پمپ پکیج دیواری اورجینال مرکوری

نحوه تعمیر پمپ پکیج دیواری

گیرپاژ شدن پمپ یکی از شایع ترین مشکلاتی است که برای پمپ رخ می دهد. اگر مشکل گیرپاژ شدن پمپ سریعا برطرف نگردد احتمال سوختن پمپ بیشتر خواهد شد. برای برطرف کردن گیرپاژ پمپ پیچ بازدید را باز کرده نمایندگی بوتان در عظیمیه سپس با استفاده از یک پیچ گوشتی محوره روتور را بچرخانید. با چرخاندن محور روتور، اگر مشکل برطرف نشد حتما از یک تکنسین کمک بگیرید. البته در نظر داشته باشید قبل از دست زدن به پمپ، مطمئن شوید که دچار اتصال بدنه نشده باشد.

پمپ پکیج دیواری اورجینال ایساتیس

نشتی آب از پمپ پکیج

یکی از نشانه های خرابی پکیج که باید سریعا برطرف شود، رویت نشتی از پمپ است. نشتی آب از پمپ می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد. یکی از مهمترین عوامل نشتی پمپ پکیج دیواری می تواند به علت پوسیدگی یا شکستگی کاسه نمد آن باشد. البته در نظر داشته باشید که نصب اشتباه و آب بندی نکردن اصولی در هنگام مراحل اسیدشویی مبدل پکیج و سایر قطعات نیز می تواند سبب بروز چنین حالتی شود. برای بررسی بیشتر بهتر است از تعمیرکار ماهر مجاز نمایندگی کمک بگیرید.

پمپ پکیج دیواری اورجینال آریستون

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *