نمایندگی-تعمیرات-پکیج-در-شاهین-وبلا

تعمیرات پکیج شاهین ویلا و خیابان 22 بهمن – شهرک یاس {ارزان با ضمانت نامه رسمی }

تعمیرات پکیج شاهین ویلا

تعمیرات پکیج در شاهین ویلا کرج گاهی ممکن است در هوای سرد زمستان، پکیج نتواند هوای داخل خانه را گرم نگه دارد یا اینکه کلا آب را نتواند گرم کند. در این حالات پکیج شما خراب شده است و باید تعمیر شود. پکیج مانند هر دستگاه مکانیکی دیگر به مرور زمان فرسوده می شود و قطعات اصلی پکیج خراب می شوند و نیاز به تعمیر و یا تعویض پکیج دارند.

اگر سرویس پکیج آریستون سالیانه به طور منظم صورت بگیرد گاهی با تعویض یک واشر و سفت کردن یک پیچ و تمیز کردن پکیج از مشکلات و خرابی های بعدی جلوگیری می شود. با توجه به اینکه قیمت قطعات پکیج در حال افزایش است سرویس پکیج آریستون از نظر هزینه می تواند برای مشتریان مقرون به صرفه تر باشد.

تعمیرات-پکیج-شاهین-وبلا-کرج

تعمیرگاه پکیج در شاهین ویلا کرج

دلایل خاموش و روشن شدن مکرر شعله پکیج

اگر مسیر آب در مدار گرمایش مسدود باشد، امکان خاموش و روشن شدن شعله وجود دارد. پیش تر در خصوص رسوب گیری پکیج صحبت کرده ایم. وقتی لوله ها را رسوب می گیرد، جریان آب هم مختل شده و در نتیجه، مشکلات بسیاری در نحوه عملکرد پکیج به وجود می آید. با رسوب زدایی پکیج و نصب یک سختی گیر، می توان مشکل را حل کرد.

پکیج ها معمولا یک کلید نیم بار دارند که اگر آب از میزان مشخصی کمتر شود، مانع از روشن شدن پکیج می شود. بنابراین اگر دیدید شعله پکیج شما روشن نشده و یا مدام خاموش و روشن می شود، بد نیست فشار را چک کنید. چون ممکن است کلید نیم بار عمل کرده و به دلیل افت فشار پکیج، اجازه روشن شدن و ثابت ماندن را به مشعل ندهد.

اگر منافذی که برای خروج گاز در پکیج تعبیه شده اند بسته باشند، گاز خارج نشده و در نتیجه، شعله هم تشکیل نمی گردد. این مشکل با تنظیم نبودن فاصله جرقه زن هم در ارتباط است و هردو عامل، می توانند باعث ثابت نماندن مشعل پکیج شوند.

تعمیرات-پکیج-شاهین-وبلا

تعمیرکار پکیج شاهین ویلا کرج

 

اگر لوله ها یا رادیاتورها هوا داشته باشند، به احتمال زیاد با مشکل ثابت نماندن مشعل پکیج مواجه می شوید. در این شرایط جریان آب مختل شده و حتی ممکن است پمپ برعکس عمل کند؛ یعنی به جای آب، هوا را به داخل دستگاه مکش کند. دراین وضعیت، برد تشخیص می دهد که آب در مدار گرمایش وجود ندارد و در نتیجه فرمان خاموش شدن را صادر می کند. در مطالب مربوط به هواگیری پکیج، علائم خرابی شیرپرکن پکیج هواگرفتن رادیاتورها و چگونگی رفع این مشکل را توضیح داده ایم.

پمپ سیرکولاتور پکیج درست کار نمی کنددلیل دیگر ثابت نماندن شعله پکیج، خرابی پمپ سیرکولاتور است. معمولا این پمپ ها به مرور از کار می افتند؛ بنابراین نمی توان خرابی آنها را به راحتی تشخیص داد. سوختن این پمپ با سرد شدن مدار گرمایش مشخص می شود. اما گاهی روشن و خاموش شدن مکرر پکیج، می تواند نشان دهنده ضعیف شدن پمپ سیرکولاتور باشد. در این حالت پمپ توان لازم را ندارد و نمی تواند آب را با سرعت و فشار مناسب به گردش درآورد. در نتیجه میزان ورودی آب کمتر از حد استاندارد اعلام می شود و سیستم خاموش می شود.

تعمیر-پکیج-در-شاهین-وبلا-کرج

تعمیرات پکیج خیابان 22 بهمن

پکیج باید هم دود را به درستی تخلیه کند و هم هوای مورد نیاز برای ادامه عملکردش را تامین کند. دودکش کواکسیال روش مناسبی برای تامین هوای مورد نیاز پکیج است و برخی هم برای این منظور از دو دودکش استفاده می کنند. به هر ترتیب اگر هوای مورد نیاز پکیج به خوبی تامین نشود، ممکن است مشعل ثابت نمانده و دستگاه مدام خاموش و روشن شود.

آب داخل مدار گرمایش کم است

گاهی ممکن است علت ثابت نماندن مشعل پکیج، کم بودن آب داخل مدار گرمایش باشد. نشتی آب یا خرابی منبع انبساط، ممکن است باعث کاهش حجم آب شود و به دنبال آن، مشعل مدام خاموش شود.

قطعه ای به نام الکترود یون در پکیج وجود دارد که شعله را تشخیص می دهد. خرابی این قطعه می تواند یکی از دلایل ثابت نماندن مشعل پکیج باشد. البته اگر فاصله الکترود هم تنظیم نباشد ممکن است روند روشن شدن و روشن ماندن مشعل مختل گردد.

خدمات پس از فروش پکیج شاهین ویلا

اگر دمای آب گرمایش به شدت بالا برود که باعث جوش آوردن آن شود، پکیج خاموش می شود. بعد از این که دما به  حد تعادل رسید، سیستم مجددا راه اندازی شده و دستگاه روشن می شود. عواملی مثل خرابی کلید تنظیم دما، گیرپاژ کردن پمپ، بسته بودن و یا گرفتگی مسیر گردش آب گرمایش، خرابی کلید NTC، کثیف بودن صافی برگشت آب، رسوب گرفتن مبدل پکیج، خراب بودن بای پاس، تنظیم نبودن شعله گاز و … منجر به جوش آوردن پکیج و خاموش و روشن شدن این دستگاه می شوند.

آب داخل مدار گرمایش کم استگاهی ممکن است علت ثابت نماندن مشعل پکیج، کم بودن آب داخل مدار گرمایش باشد. نشتی آب یا خرابی منبع انبساط، ممکن است باعث کاهش حجم آب شود و به دنبال آن، مشعل مدام خاموش شود.

پکیج های قدیمی سیستم ایمنی چندان مطمئنی نداشتند و در صورت تخلیه نشدن دود، آن را به محیط داخل باز می گردانند. اما پکیج های جدید در این شرایط خاموش می شوند تا خطری برای کاربران ایجاد نشود. بنابراین ممکن است خاموش و روشن شدن پکیج ناشی از عدم تخلیه دود باشد.

کلید NTC نوعی سنسور است که بر روی مسیر آب گرم مصرفی و مسیر رفت گرمایش نصب می‌شود. این حسگر، دمای آب را بررسی می کند و اگر درست کار نکند، پکیج خاموش می شود. بنابراین ممکن است یکی از دلایل ثابت نماندن مشعل پکیج، خرابی همین کلید باشد.

گاهی پرشر سوئیچ دود درست کار نمی کند و فرمان های اشتباه صادر می شود. مثلا ممکن است برد تشخیص دهد که دود تخلیه نشده و فرمان خاموش شدن پکیج را صادر کند. همچنین ممکن است این قطعه، عدم وجود دود در پکیج را تشخیص ندهد و به دنبال آن، برد هم اجازه روشن شدن مجدد دستگاه را صادر نکند.

تعمیرات-پکیج-در-شاهین-وبلا-کرج

فن سوخته یا از کار افتاده است

اگر پکیج شما از نوع فن دار است و مدام خاموش و روشن می شود، ممکن است فن آن سوخته و یا از کار افتاده باشد. در این صورت، دود در مسیر باقی خواهد ماند و پکیج فرمان روشن شدن دریافت نمی ‌کند.

برد پکیج خراب شده است

اگر تمام مواردی که ذکر کردیم به درستی کار می کنند و همچنان با مشکل ثابت نماندن مشعل پکیج مواجه هستید، از تعمیرکار بخواهید برد را بررسی کند. ممکن است برد به درستی کار نکند و به همین دلیل، فرمان های اشتباه صادر کند.

نماندگی پکیج در شاهین ویلا

خوشبختانه در بسیاری از موارد می توان مشکل ثابت نماندن پکیج را به راحتی حل کرد. پیش از هر چیز باید بدانید که پیلوت سه جهت شعله دارد. در برخی از موارد، قسمت اصلی که وظیفه ثابت نگه داشتن شمعک را دارد، درست کار نمی کند. درتوضیح می توان گفت که گاهی ترموکوپل به دلیل کثیفی و گرفتگی روشن نمی شود. در این شرایط باید با استفاده از فندک یا کبریت، پکیج را روشن کنید؛ یعنی روشن کردن ترموکوپل به صورت دستی. کافی است دکمه گاز را نگه داشته و فندک را به سمت مشعل بگیرید. پیلوت پکیج  شعله که روشن شد، می توانید پس از 30 ثانیه، دکمه را رها کنید.

تعمیرات-پکیج-در-شاهین-وبلا

به این ترتیب مشکل ثابت نماندن مشعل پکیج برطرف می شود. اما اگر همچنان مشعل روشن نماند و خاموش شد، ممکن است ترموکوپل یا خود مشعل آسیب جدی دیده باشند. در این صورت باید از یک تعمیرکار بخواهید که این بخش ها را بررسی کردن و در صورت نیاز، آنها را ترمیم یا تعویض نماید. همچنین با اقداماتی نظیر تعمیر و تعویض برد، تعمیر فن، تعمیر یا تعویض پرشر سوئیچ برد، تعویض کلید NTC، هواگیری پکیج، تنظیم فشار، تنظیم ورودی گاز و … نیز می توان مشکل را برطرف کرد. تیم تعمیرات پکیج در مرکز  برای ارائه تخصصی ترین خدمات در این شرایط، در خدمت شما عزیزان هستند.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *