استاتور پمپ پکیج دیواری اصلی

استاتور پمپ پکیج دیواری – تعمیر و تعویض استاتور و پمپ – تشخیص پمپ اصلی و تقلبی

استاتور پمپ پکیج

استاتور همان سیم پیچ داخل پمپ است که وظیفه آن به گردش درآوردن روتور می باشد . لحظه شروع به کار پمپ نیاز به جریان برق زیادی دارد. بر سر راه استاتور یک خازن راه انداز قرار داده می شود بین روتور و استاتور، یک قطعه لیوانی شکلی وجود دارد که از رسیدن آب به استاتور و سوختن آن جلوگیری می کند. در داخل لیوان آب جریان دارد که باعث می شود استاتور پمپ پکیج خنک شود. شیرهواگیر پکیج چیست؟ این آب همان آب گرم برگشتی شوفاژ میباشد خودتان میتوانید حدس بزنید که هر چقدر دمای آب شوفاژ بالاتر باشد سیم پیچها دیرتر خنک می شوند و همین امر باعث گرمی پمپ و در نهایت منجر به کاهش عمر پمپ می شود.

استاتور پمپ پکیج دیواری اصلی تاچی

علائم خرابی استاتور پمپ پکیج

پمپ پکیج یکی از مهم ترین اجزای پکیج دیواری است که بدون آن عملکرد سیستم گرمایشی پکیج مختل خواهد شد. محفظه احتراق پکیج دیواری خراب شدن پمپ پکیج میتواند بر اثر عوامل محتلفی رخ بدهد. معمولا خراب شدن پمپ پکیج چندین نشانه دارد که شامل موارد زیر می شود:

  1. شنیده شدن صدای بلند و عجیب از پمپ.
  2. یکسره روشن ماندن پکیج و خاموش نشدن دستگاه.
  3. رویت نشتی آب حتی مقدار کم.
  4. گرم نشدن رادیاتورها و آب پکیج.
  5. عملکرد نا مناسب.
  6. جوش آوردن پکیج.
  7. عدم گردش مناسب آب در پکیج.
  8. گیرپاژ کردن پمپ.
  9. روشن نشدن دستگاه.
  10. پریدن فیوز برق.
  11. برق دار بودن بدنه پکیج.

توجه داشته باشید در صورت رویت هرکدام از موارد بالا حتما دستگاه را از برق بکشید.نمایندگی ایران رادیاتور در باغستان و از تعمیرکار ماهر مجاز نمایندگی پکیج درخواست کمک کنید تا از حوادث بیشتر جلوگیری کرده باشید.

استاتور پمپ پکیج دیواری اصلی بوتان

علت خرابی استاتور پمپ پکیج چیست؟

استاتور پمپ پکیج بر اثر چندین عامل خراب شده نمایندگی بوتان در حصارک و حتی دچار اتصالی شده و می سوزد از آنجایی که در داخل استاتور سیم پیچی وجود دارد، اصلی ترین و شایع ترین عامل سوختن پمپ پکیج نشتی آب است علت بعدی سوختن استاتور پمپ به خاطر گیرپاژ کردن آن است. به علت رعایت نکردن اصول ایمنی و سرویس های دوره ای پمپ پکیج از کار می افتد.

استاتور پمپ پکیج دیواری اصلی ایران رادیاتور

علت برق دار بودن بدنه پکیج چیست؟

برق دار بودن بدنه پکیج دیواری ممکن است بر اثر عوامل مختلفی رخ بدهد. برق دار بودن بدنه پکیج می تواند بر اثر خرابی استاتور پمپ پکیج و نشتی رخ بدهد. شیرگاز پکیج البته در نظر داشته باشید که دلایل دیگری مانند اتصال سیم ها و عواملی مانند خرابی برد نیز ممکن است باعث برق دار شدن بدنه پکیج گردد. درصورتی که احساس کردید بدنه پکیج برق دارد سریعا دستگاه را از برق جدا کرده و از تکنسین ماهر بخواهید مشکل دستگاه راه برطرف نماید.

 

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *