مقایسه انواع رادیاتورها - کدام رادیاتور بهتر است مزایا و معایب تعمیرگاه تخصصی پکیج

مقایسه انواع رادیاتورها – کدام رادیاتور بهتر است مزایا و معایب تعمیرگاه تخصصی پکیج

مقایسه انواع رادیاتورها

رادیاتورها از لحاظ شکل به دسته های پانلی و پره ای و … تقسیم بندی می شوند. از نظر جنس به انواع آلومینیومی و فولادی و چدنی تقسیم بندی می شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مقایسه انواع رادیاتورها ، مزایا و معایب ادامه این مقاله را تا انتها بخوانید.

نحوه عملکرد رادیاتورها چگونه است؟

بدیهی است که گرمای رادیاتور باعث می شود تا هوای مجاور آن گرم گردد و هوای گرم به علت سبک بودن به سمت بالا حرکت و هوای سرد جایگزین آن گردد. این جایگزینی بطور مرتب اتفاق میافتد که به آن جابجایی یا کنوکسیون می گویند. شیرگاز پکیج ولی رادیاتورها از طریق تابش نیز محیط را گرم می کنند. بطور کلی ۲٫۳ گرمای رادیاتور از طریق کنوکسیون و ۱٫۳ مابقی از طریق تابش به محیط منتقل میگردد.

مقایسه انواع رادیاتورها تاچی پره ای و پنلی

مقایسه انواع رادیاتورها مزایا و معایب 

خوبی رادیاتور در این است که به هیچ نیروی جانبی دیگر مانند برق نیاز ندارد. و گرمای تقریباً یکنواختی را نسبت به بخاری به محیط میدهد و سر و صدایی ندارد. از عیوب رادیاتور می توان به آن اشاره نمود که زمان گرم کردن اتاق با تاخیر صورت می گیرد. و رطوبت هوا را نیز کاهش میدهد. تعمیرات پکیج در عظیمیه زمانی که شیر رادیاتور را میبندیم به علت وجود انرژی گرمایی آب باز تا مدتی درجه هوا را بالا می برد که با استفاده از شیرهای ترموستاتیکی می توان بر این مشکل غلبه کرد.

 

بررسی رادیاتور پانلی

این رادیاتورها معمولاً از فولاد ساخته می شوند و انرژی تابشی بیشتری نسبت به رادیاتورهای پره ای دارند و به علت آن که یکپارچه ساخته می شوند امکان نشت آب به حداقل میرسد. در رادیاتورهای پانلی امکان اتصال از هر دو طرف آن امکان پذیر و بازدهی آن تقریباً بالاتر از دیگر انواع رادیاتورها است. از معایب رادیاتورهای پانلی می توان به این نکته اشاره نمود.  در صورت سوراخ شدن کل پانل باید تعویض گردد. نمی توان ظرفیت گرمایی آرادیاتورهای پانلی را کم یا زیاد کرد و به علت فولادی بودن سریع تر از آلومینیوم زنگ میزند.

ظرفیت حرارتی کرام رادیاتور بیشتر است؟

ظرفیت حرارتی رادیاتور در اختلاف دمای ۶۰ درجه سانتیگراد و طبق استاندارد مربوطه  محاسبه می شود. اگر اختلاف دما کمتر و یا بیشتر باشد باید در ضریب خاصی ضرب شود.  منظور از اختلاف دما میانگین دمای آب رفت و برگشت منهای دمای اتاق می باشد. نمایندگی بوتان فردیس که در  اینجا طبق استا دارد ۶۰ در نظر گرفته شده است .  ارتفاع مدلهای بالا همگی ۶۰۰ mm و عرض آنها mm۹۳ می باشد.

توضیح مدل ۱۱۰۰ G از رادیاتور پانلی جنرال والترو به شرح ذیل می باشد:

برای مقایسه انواع رادیاتورها ۶۰۰ میلیمتر طول آن ۱۱۳۰ ،میلیمتر با پذیرش ۷.۱ لیترآب و ظرفیت حرارتی آن ۲۷۱۰ وات می باشد در ضمن وزن کل رادیاتور بدون ،آب ۳۵.۶ کیلوگرم است.

بررسی رادیاتور پره ای

در مشخصات فنی وزن پره و مقدار حجم آبگیری پره، اندازه محور تا محور و… لحاظ شده است. با توجه به ظرفیت گرمایی مورد نیات می توانیم تعداد پره ها را کم یا زیاد نماییم. سطح تماس رادیاتورها با محیط بسیار مناسب است و همین راندمان آن را بالا میبرد. جنس این رادیاتورها معمولاً از آلومینیوم است و همین موجب میگردد تا آنها علاوه بر سبک بودن نسبت به زنگ زدگی مقاومت بالاتری داشته باشند. ویژگی دیگر رادیاتورهای پره ای امکان تعویض هر پره در صورت سوراخ شدن یا آسیب دیدگی می باشد. حتی با افزایش پره می توان ظرفیت حرارتی آنرا نیز افزایش داد.

معایب رادیاتور پره ای

از معایب آن می توان به قیمت بالای آن اشاره نمود. در اغلب موارد مقرون به صرف است تا یک رادیاتور نو خریده شود تا اینکه یکی از پره های فرسوده آن را تعویض نمود.

 

مقایسه انواع رادیاتورها مزایا و معایب بوتان

 

بهترین محل نصب رادیاتورها

بهترین محل نصب رادیاتورها در جاهایی است که بیشترین تلفات بار حرارتی را داریم به عنوان مثال میتوان به نصب رادیاتور در زیر پنجره اشاره نمود که بهتر است طول رادیاتور به اندازه طول پنجره در نظر گرفته شود تا تقریباً کل موج سرما خنثی گردد.  است تا فاصله رادیاتور نسبت به دیوار حداقل ۵ سانتیمتر و نسبت به زمین حداقل ۱۰ سانتیمتر در نظر گرفته شود.

باید تا حد امکان از نصب رادیاتور در زیر مانع مانند طاقچه و یا نصب آن داخل کابین پرهیز نمود. استاتور پمپ پکیج همچنین قرار گیری پارچه تزئینی و یا فویل آلومینیومی بروی رادیاتور و یا حتی وجود مبل یا پرده در جلوی آن میتواند به مقدار قابل ملاحظه ای بازدهی رادیاتور را کاهش بدهند.

مقایسه حجم آب داخل رادیاتورها

از نصب شیرهای ترموستاتیک بروی رادیاتورها نیز نباید غافل بشویم زیرا براحتی می توانند  دمای اتاق را مطلوب نگه داشته و هزینه ها را کاهش بدهند . در مدار بسته ،شوفاژ باید حداقل ۸۰ لیتر آب قرار بگیرد.

برای محاسبه مقدار حجم واقعی آب در مدار بسته کافی است که سطح داخلی لوله را ضربدر طول کل لوله کشی نماییم و به مقدار بدست اضافه نماییم. هستند استفاده کنیم تا حجم کل ،مدار افزایش یابد حجم آب کم باعث کارکرد مرتب پکیج و در نتیجه خرابی زودتر پکیج خواهد شد.

مقایسه انواع رادیاتورها مزایا و معایب ایران رادیاتور

نحوه داغ کردن سریع آب داخل رادیاتورها

اجازه بدهید برای روشن شدن موضوع مثالی را ذکر کنیم اگر ما دو کتری کوچک و بزرگ را پر از آب کنیم و به آنها حرارت بدهیم تا هر دو به دمای جوش برسند و آنگاه هر دو را در دمای محیط قرار بدهیم میبینیم که کتری کوچکتر هر چند دمای برابری با کتری بزرگتر داشته است. روتور پمپ پکیج مقایسه انواع رادیاتورها ولی با سرعت بیشتری سرد می شود زیرا ظرفیت حرارتی کمتری دارد. در حجم کم آب شوفاژ نیز دقیقا همین اتفاق می افتد آب زود گرمای خود را از دست میدهد و برای گرم شدن نیاز به روشن شدن مجدد پکیج را دارد و یا اینکه باید درجه حرارت را بالا برد که هر دو مورد عمر پکیج را کاهش میدهد .

حتی باید در نظر داشت که در خانه های کوچک نباید تعمیرات پکیج در کرج  از پکیج هایی با ظرفیت بالا استفاده  می شود و مشتری مجبور می شود پکیج را در دمای بالاتر قرار بدهد. و همین دمای بالا موجب خراب شدن سریع پکیج می شود.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *