نحوه-نصب-پکبج-دیواری

نحوه نصب پکیج دیواری -اموزش تصویری نصب پکیج شوفاژ دیواری اَبزارتو آماده کن

نحوه نصب پکیج دیواری

نحوه نصب پکیج دیواری با توجه به آنکه بیشتر پکیج های، امروزی مجهز به سیستم ضد یخ زدگی ” هستند، اما توصیه میشود تا آنجا که امکان دارد از نصب پکیج در محیط های باز خودداری شود. زیرا عملکرد صحیح بیشتر قطعات پکیج برای دمای بالای صفر طراحی شده است و علاوه بر آن سردی هوا بازدهی را کم و مصرف سوخت را به شدت بالا میبرد حتی وزش باد و وجود گرد و غبار موجب میشود. در نتیجه بر کارایی پکیج تأثیر بسزایی بگذارد. در ادامه برای آشنایی بیشتر با نحوه نصب پکیج دیواری این مقاله را تا انتها بخوانید.

نحوه-نصب-پکبج-دیواری

نصب پکیج در بالکن

نمایندگی بوتان در اندیشه : نکته ای که باعث میشود تا بیشتر خانواده ها تمایل داشته باشند که پکیج در بیرون ساختمان و یا در بالکن نصب شود این است که فضای آشپزخانه و کابین توسط پکیج اشغال نگردد. و بعضاً از سر و صدای پمپ و کارکرد پکیج راحت باشند. با این حال باید توجه داشت که وظیفه سرویسکار و نصاب پکیج در پکیج نحوه قرار گیری دوشاخه و سمت فاز و نول میتواند بسیار مهم باشد. بهتر است، سرویسکار سمت فاز پریز و سمت ورودی فاز بروی دوشاخه را علامت گذاری نماید تا در صورت بیرون آوردن دوشاخه، دوباره در جهت درست در پریز قرار بگیرد.

افزایش طول عمر پکیج با نصب صحیح

فقط نصب دستگاه نیست و باید شرایط محیط امنیت ساکنان و عملکرد و طول عمر دستگاه را نیز در نظر داشته باشند. وجود پکیج در آشپزخانه و یا در محلی که در معرض دید قرار دارد باعث میشود که مشتری بطور مرتب از نحوه کارکرد دستگاه اطلاع حاصل نماید و به افت فشار اعلام خطاها (Error) و علایم ارسالی آن واکنش به موقع نشان بدهد و حتی درجه گرمای مورد نیاز را براحتی افزایش و یا کاهش بدهد.

نحوه-نصب-پکبج-دیواری

مراحل قبل از نصب پکیج دیواری

قبل از نصب پکیج باید داخل لوله ها و رادیاتورها و مدار داخلی پکیج را شستشو داد. تعمیرات پکیج در اندیشه تا براده ها گرد و غبار و آشغال احتمالی موجود در آن موجب آسیب دیدگی و کاهش عمر دستگاه نگردد. برای این کار کافی است آب سرد شهر را از یک طرف مبدل وارد و از طرف دیگر به فاضلاب بریزیم. برای رادیاتورها نیز به همین روش آب شهری را وصل لوله رفت شوفاژ نموده و از طرف لوله برگشت شوفاژ خارج نماییم. این شستشوی بسیار ساده معمولاً توسط افراد انجام نمیگیرد ولی برای دوام دستگاه بسیار ضروری می باشد.

جاهایی که نباید پکیج در آن نصب و راه اندازی شود

  • نصب پکیج در حمام و رختکن و غیره ممنوع میباشد
  • سعی شود پکیج در نزدیکترین محل به دودکش قرار گیرد.
  • هر چقدر فاصله پکیج تا حمام و دستشویی و ظرفشویی و…. کمتر باشد بازدهی سیستم
  • بالاتر خواهد بود.
  • بهتر است پکیج در محلی قرار بگیرد که فضای کافی برای تعمیر احتمالی آن نیز وجود داشته باشد.

 

نصب پکیج توسط متخصص ماهر

** بعد از نصب پکیج باید مختصات دقیق قرار گیری پکیج را رسم نمود. به عنوان مثال، فاصله افقی با دیوار و کابین بغلی و ارتفاع و موقعیت نصب پکیج در محل و به امضاء مشتری رساند. زیرا در مواردی مشاهده میشود که صاحبخانه محل پکیج را پس از مدتی بخاطر تعمیرات ساختمان و یا تعویض ،کابینت تغییر بدهد و نصب اصولی انجام نگیرد. و خسارت مالی و یا نمایندگی ایران رادیاتور در مهرشهر جانی به بار آورد. این برگه میتواند شما را متوجه تغیرات نماید و جوابگوی ادعاهای احتمالی باشد.

نحوه-نصب-پکبج-دیواری

محافظ مناسب برای پکیج چیست؟

اگر مدت زمان جرقه زدن دستگاهی بیشتر از حد معمول طول بکشد به عنوان مثال ۱۱ ثانیه یک دلیل آن شاید درست نبودن فاز و نول باشد که با تغییر جهت دو شاخه مشکل برطرف میشود.

برای جلوگیری از خطر برق گرفتگی و خرابی دستگاه حتماً از سیم ارت محافظ برق فیلتر آب و فیلتر گاز استفاده شود.

نحوه-نصب-پکبج-دیواری

روش نصب اصولی دودکش پکیج

بهتر است در هنگام نصب دودکش پکیج در تراس دودکش را توسط فویل یا چسب فویل پوشش دهید و عایق بندی کنید. در هنگام نصب دودکش پکیج ها نکات لازم را رعایت کنید چرا که در برخی مواقع ممکن است پکیج روشن نشود.نمایندگی ایران رادیاتور در گوهردشت و این از انتقال نیافتن گازهای تولید شده از لوله دودکش می باشد.

حداکثر ارتفاع دودکش پکیج فن دار باید چقدر باشد؟

نهایت طول لولۀ دودکش پکیج فن دارباید ۴ متر افقی باشد که اگر در آن زانویی استفاده شود، به‌ازای هر ۴ متر ۱ متر آن کم می‌شود. البته به یاد داشته باشید که در برخی موارد امکان چنین ارتفاعی وجود ندارد که حتما باید با کمک تکنسین ماهر این کار را انجام دهید.

نحوه-نصب-پکبج-دیواری

هزینه نصب پکیج و رادیاتور

محاسبه و بررسی هزینه تقریبی نصب پکیج یکی از مهم ترین سردرگمی هایی است که برخی مشتریان با آن روبه رو می شوند. هزینه نصب پکیج و رادیاتورها بستگی به عوامل مختلفی دارد. به طور مثال طراحی داخلی و نوع بافت ساختمان باعث می شود که در هنگم نصب تغیراتی ایجاد گردد.

پکیج دیواری در چه ارتفاعی می تواند نصب گردد؟

اگر قصد درید پکیج دیواری را برای اولین بار نصب کنید یا جای آن را تغییر دهید، باید در ارتفاع مناسب انجام گردد. ارتفاع مناسب برای نصب پکیج دیواری باید حداقل بین یک تا دو متر ارتفاع از کف باشد.  همچنین به محل دودکش نیز توجه داشته باشید. پکیج برای کارکرد مناسب باید مکش و قدرت کافی برای خروج محصول احتراق داشته باشد.

نحوه-نصب-پکبج-دیواری

 

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *