نشتی آب پکیج

علت نشتی آب پکیج چیست؟ دلایل و آموزش نشتی یابی قطعات پکیج دیواری

علت نشتی آب پکیج

علت نشتی آب پکیج چیست؟ نشتی آب در پکیج های دیواری یکی از شایع مشکلاتی است که برای پکیج ها رخ می دهد. نشتی آب از پکیج سبب بروز مشکلاتی مانند: هدر رفتن آب، پوسیدگی بدنه پکیج، آسیب به برد پکیج و … می شود. به همین علت باید فورا نشتی آب پکیج مشخص و کاملا برطرف گردد. در ادامه این مقاله نکاتی ذکر شده که به شما کمک می کند به راحت مشکلات نشتی پکیج خود را برطرف نمایید.

چرا آب از پکیج نشت می کند؟

نشتی آب پکیج یکی از مشکلات رایج پکیج است. پکیج های دیواری نباید نشتی آب داشته باشند. سیستم های گرمایشی مدرن مهر و موم شده و تحت فشار هستند ، بنابراین آب موجود در سیستم نمی تواند خارج شود. اما اگر متوجه شدید که پکیج شما نشتی دارد، در اینجا دلایلی وجود دارد که می تواند باعث ایجاد آن شود.

علت نشتی آب پکیج

شل شدن اتصالات بخش های مختلف دستگاه

پس از مدتی استفاده از پکیج، به دلیل سرد و گرم شدن مداوم آب و انقباض و انبساط لوله ها، اتصالات مختلفی که در پکیج وجود دارند، شل می شوند. بنابراین برای رفع این مشکل باید اتصالات را مانند زانویی، سختی گیر آب، چپقی و … را به درستی محکم و آب بندی نمایید.

هزینه رفع نشتی پکیج

همان طور که در بالا عنوان شد نشتی در پکیج ها به دلایل مختلفی رخ می دهد و شدت آن نیز متفاوت می باشد. به همین دلیل قیمت رفع نشتی پکیج متغیر بوده و نمی توان قیمت ثابتی را برای آن تعیین کرد. ترموستات حد پکیج چیست؟ جهت تخمین دقیق هزینه رفع نشتی ابتدا باید متخصص به محل مراجعه کرده و پس از بررسی دقیق پکیج و پیدا کردن محل نشت، قیمت آن را تعیین کند.

خوردگی یا زنگ زدن قطعه مبدل پکیج

یکی دیگر از موارد علت نشتی آب پکیج می تواند زنگ زدگی و یا خوردگی قطعه مبدل باشد. این قطعه نسبتا گران قیمت بوده و در صورت صلاح دید تعمیرکار باید اقدام به تعویض آن نمایید. مراحل اسیدشویی مبدل پکیج البته چنانچه پکیج شما واجد گارانتی است می توانید از آن استفاده کرده و با هزینه پایین تری قطعه را تعمیر و یا تعویض کنید.

دلایل نشتی آب از پمپ پکیج دیواری

نشتی آب از پمپ پکیج هم یکی از مشکلات این محصول است که در اثر بروز آن، آب دستگاه به خارج از آن سر ریز می شود. پمپ سیرکولاتور در داخل پکیج برای گردش آب در مسیر مدار گرمایش و گرم کردن رادیاتور ها و یا لوله های 5 لایه کاربرد زیادی دارد. این پمپ ها اغلب مقاومت بالایی دارند ولی بعد از چند سال عموما دچار سوختگی می شوند که با اصلاح سیم کشی و یا تعویض پمپ، می توان مشکل آنها را برطرف نمود. پمپ سیرکولاسیون چیست؟ توجه داشته باشید نشتی آب پکیج به هریک از دلایل ذکر شده که باشد، باید در اسرع وقت اقدام به ترمیم و رفع این مشکل نمایید. متخصصن ماهر ما در نمایندگی مجاز پکیج، با کیفیت ترین خدمات را در این زمینه به شما ارائه داده و با تعمیر پکیج در منزل، هزینه های شما را کاهش می دهند.

دلایل نشتی آب از پمپ پکیج دیواری

  • نشتی کوچک آب می تواند به این معنی باشد که باید فشار پکیج خود را افزایش دهید.
  • شیر تخلیه فشار می تواند فشار اضافی را از سیستم آزاد کند.
  • مبدل حرارتی ممکن است آسیب دیده باشد.

نشت آب از پکیج به دلیل بالا رفتن فشار

پکیج های دیواری تحت فشار زیاد خراب می شوند و نشتی می کنند. اگر فشار پکیج بیش از حد بالا باشد، شیر تخلیه فشار آب اضافی را تخلیه می کند، یا قطعات داخلی پکیج آسیب دیده و از بین می روند و این موضوع باعث نشتی می شوند.

 

چگونه فشار پکیج را چک کنیم؟

هر پکیج دارای فشار سنجی در جلو قاب است. فشار پکیج به طور معمول باید در حدود 1 تا 1.5  بار و در محدوده علامت سبز باشد. بالا رفتن عقربه فشار بیشتر از 1.5 نشان از افزایش فشار در پکیج است.

رفع نشتی آب پکیج

اگر پکیج را به تازگی نصب کرده اید، محل اتصال لوله های گرمایش به پکیج ممکن است بد آب بندی شده باشد. یا اگر پکیج شما قدیمی می شود، ممکن است برخی از قطعات فرسوده شده باشند. در صورتی که نصب اشتباه پکیج باعث بروز مشکل نشتی در پکیج شده باشد بهتر است با آموزش نصب پکیج مهارت های خود را در زمینه نصب صحیح و اصولی افزایش دهید.

وجود مواد شیمیایی در آب

گاهی اوقات ممکن است در آبی که در حال گردش در پکیج و شوفاژها است، مواد شیمیایی وجود داشته باشد که با آب ترکیب شود و باعث سوراخ شدن لوله ها شود. در این حالت می توانید با تخلیه آب شوفاژ به صورت کامل و وارد کردن آب جدید به آن، مشکل را حل کنید و از به وجود آمدن مشکلات بیشتر جلوگیری کنید.

رفع نشتی از مبل پکیج

ولی در پکیج های تک مبدله بروز این مشکل رایج تر بوده و با سوراخ شدن یکی از مبدل ها به آسانی آب از دستگاه خارج می شود. در هنگام به کار بردن سیستم گرمایشی پکیج می بایست حسابی دقت نمایید که در هنگام نشتی این اتفاق سبب افت فشار دستگاه نگردد. در صورتی که این اتفاق پیش بیاید می بایست تا برطرف شدن مشکل پکیج را خاموش نمایید.

 

خراب شدن شیر تخلیه

شیر تخلیه یا همان شیر اطمینان، یک شیر کوچک است که زیر اتصالات پکیج و به منظور کنترل فشار داخلی دستگاه تعبیه شده است. این قطعه بخصوص در زمان هایی که به دلیل خرابی منبع انبساط و یا باز ماندن شیرپرکن دستگاه و یا هر دلیل دیگر بار پکیج افزایش پیدا می کند، کاربرد دارد.  این شیر گاهی به دلایلی همچون: فرسودگی و یا وارد شدن شوک گرمایی و یا ضربات غیر منتظره خراب می شود. در نتیجه بروز این اتفاق، شاهد نشتی آب پکیج خواهیم بود. سرویس پکیج توسط سرویس کاران نمایندگی رسمی سامسونگ می تواند این مشکل را برطرف کند.

ایجاد سوراخ یا ترک در مبدل پکیج

از شایع ترین دلایل نشت پکیج ایجاد سوراخ یا ترک در مبدل های پکیج می باشد. این مشکل در مبدل های دو مبدله و تک مبدله به شکل های گوناگون رخ می دهد. شیراطیمنان پکیج چیست؟ گاها در پکیج های تک مبدله اتفاق می افتد که به علت سوراخ شدن یکی از مسیرهای وررودی و حرکت آب در دستگاه، آب رادیاتور و یا آب مصرفی بدون علت داغ می گردد و هیچ گونه نشتی ای در پکیج مشاهده نمی شود. ولی برخی اوقات با سوراخ شدن پکیج خصوصا در ناحیه بیرونی خود را با بروز قطراتی در زیر پکیج نشان می دهد.

تشخیص ترکیدگی لوله پکیج

ولی در صورتی که آبریزی از مدار آب گرم پکیج باشد به طور معمول افت و یا زیاد شدن فشار در پکیج دیده نمی شود و غالبا در زمان هایی که جهت استفاده از آب مصرفی شیری در درون خانه باز می گردد این نشتی افزایش پیدا می کند. جهت تعمیر دستگاه بهتر است از یک متخصص کمک بگیرید تا مبدل های پکیج شما را تعمیر و یا تعویض کند.

چگونه فشار پکیج را پایین بیاوریم؟

چگونه فشار پکیج را پایین بیاوریم؟

برای پایین آوردن فشار پکیج روش های گوناگونی وجود دارد. می توانید شیر هواگیری را باز کنید تا مقداری آب از پکیج خارج شده و فشار پایین آید. علائم خرابی شیر پرکن پکیج پس از رسیدن فشار به عدد 1.5 شیر هواگیری را ببندید. یا می توانید شیر ورودی آب سرد را بسته و شیر پرکن را باز کنید. سپس یکی از شیرهای آب گرم را تا رسیدن فشار به 1.5 باز کنید. پس از رسیدن به این عدد شیر پر کن را ببندید و شیر آب سرد را باز کنید.

 

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *