علت چشمک زدن چراغ پکیج بوتان چیست؟

علت چشمک زدن چراغ پکیج بوتان معنی و رفع ارور دفترچه راهنما تمامی مدل های بوتان

علت چشمک زدن چراغ پکیج بوتان چیست؟

علت چشمک زدن چراغ پکیج بوتان چیست؟ چشمک زدن چراغ های پکیج بوتان می تواند دلایل متفاوتی داشته باشد به گونه ای که هر کدام معنای خاصی دارند که نشان دهنده خرابی در پکیج است توجه داشته باشید برای عیب یابی و رفع ارور در پکیج انالوگ بوتان ابتدا باید معنی تمام ارورها و معنی چراغ زدن های پکیج آشنایی داشته باشید. کد ارور پکیج چیست؟ در ادامه نکاتی جمع آوری کرده ایم که با خواندن آن می توانید به راحتی مشکل پکیج بوتان را به صورت رایگان عیب یابی و برطرف نمایید. توصیه میکنیم اگر با تعمیرات پکیج اشنایی ندارید به هیچ عنوان پکیج را دستکاری نکنید.

دلیل چشمک زدن چراغ پکیج دیواری بوتان

چشمک زدن پکیج بوتان  به مصرف کنندگان خود می فهماند که ایرادی در عملکرد دستگاه رخ داده است سنسورهای تعبیه شده در برد پکیج بوتان مشکلات و اختلالات دستگاه را شناسایی می کنند و به شکل ارور چشمک زن به نمایش در می آورند. برخی از این چراغ های چشمک زن سیستم را متوقف می کنند که فقط در صورت رفع این ارور دستگاه به حالت اولیه خود باز می گردد. برخی دیگر از این چراغ های خطا به شکل موقت سیستم را قفل می کنند.

دلیل چشمک زدن چراغ پکیج دیواری بوتان

تاثیر عدم سرویس دوره ای در روشن شدن چراغ قرمز

یکی دیگر از علت قرمز شدن چراغ قرمز پکیج بوتان عدم سرویس دوره ای می باشد که با سرویس مرتب دوره ای می توان جلوی خرابی قطعه ها ، سیستم لوله کشی ، رسوب زدایی و غیره را گرفت و باعث افزایش طول عمر دستگاه شد. بنابراین در صورتی که پکیج بوتان شما دچار مشکل شده است، با نمایندگی رسمی این برند تماس بگیرید. این موضوع صرفا محدود به مرکزی خاص نمی‌شود. بلکه برای جلوگیری از بروز خسارات دیگر و هزینه‌های گزاف مطرح شده است. در صورتی که پکیج خود را به دست تعمیرکاری نابلد بسپارید، نه تنها مشکل رفع نمی‌شود، بلکه بیشتر خواهد شد. بنابراین از مرکزی معتبر بهره مند شوید.

خرابی در برد پکیج بوتان

به گفته کارشناسان و تکنسین های شرکت تعمیراتی بوتان یکی دیگر از دلایل مهم روشن شدن چراغ قرمز پکیج بوتان این است که برد پکیج شما خراب شده است. برد دستگاه اصلی ترین قطعه پکیج محسوب می شود. و اگر برد پکیج بوتان به هر دلیلی خراب شده باشد ممکن است این مشکل رخ دهد.

علت چشمک‌زدن چراغ قرمز پکیج بوتان

بیشترین مشکلاتی که باعث روشن شدن چراغ قرمز می‌شود عبارتند از :

  1. کم شدن فشار آب پکیج {زیر ۱/۵ }
  2. شیر گاز ورودی بسته است
  3. یون تشخیص شعله تنظیم نیست
  4. پکیج جوش آورده
  5. پمپ گیرپاژ کرده
  6. شیرهای رفت و برگشت بسته است
  7. صافی برگشت کثیف است
  8. مبدل ثانویه جرم گرفته
  9. -خراب شدن و یا رسوب گرفتن بای‌پاس
  10. خراب شدن ان تی سی گرمایش و آب مصرفی
  11. پرشر سوئیچ دود معیوب است
  12. فن سوخته است
  13. خراب شدن بردالکترونیک
  14. کثیف شدن منافذ خروج گاز زیر چینی جرقه‌زن
  15. تنظیم نبودن فاصله جرقه‌زن

علائم سوختن برد پکیج بوتان

این نکته را در نظر داشته باشید که برد پکیج اگر خراب شود و همچنین بسوزد، پکیج به هیچ عنوان روشن نخواهد شد. زیرا برد پکیج دستورات لازم را به دیگر قطعات پکیج بوتان ارسال میکند. ولی اگر برد پکیج خراب شده باشد دیگر هیچ دستوری صادر نمی شود و در نتیجه پکیج از کار میافتد.

 

چشمک چراغ زرد پکیج بوتان

وقتی چراغ زرد به صورت ثابت باشد، نشان دهنده قطع شدن NTC مصرفی است و چراغ زرد آن به صورت چشمک زن باشد، یعنی سیستم با حداکثر توان خود کار می کند.

تعمیر برد پکیج بوتان

به گزارش مصرف کنندگان پکیج بوتان در مواقعی که برد پکیج سوخته باشد چراغ قرمز فعال خواهد شد. و معمولا این چراغ به طور ثابت قرمز می ماند تا مشکلات پکیج حل شود‌. معمولاً این مشکل از رله های روی برد پکیج بوتان است که با تعمیر آن می توانید مشکل خود را حل کنید.

 

دلیل چشمک‌زدن چراغ سبز پکیج بوتان

روشن شدن چراغ قرمز پکیج بوتان می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد. اما چشمک‌زدن چراغ سبز برای چی می‌باشد…؟!

سبز ثابت :

مشعل روشن

سبز چشمک زن 1 الی 5 ثانیه :

آماده به کار (عدم تقاضا)

سبز چشمک زن 0.5 – 0.5 ثانیه :

  1. حالت زمستانه
  2. حالت انتظار
  3. پرشر دود و مجموعه فن
  4. گیرپاژ پمپ
  5. اشکال در کلید حداقل فشار آب ( تا 10 دقیقه)
  6. قفل کردن ntc ها روی یک مقاومت کاذب

زرد ثابت :

NTC مصرفی قطع می‌باشد

ریست کردن پکیج بوتان برای رفع ارور

بهتر است بدانید که در بعضی از شرایط ممکن است سیستم داخلی پکیج به مشکل برخورده باشند که باعث قرمز شدن چراغ پکیج بوتان می شود. پیشنهاد می شود در اولین قدم پکیج بوتان خود را سرویس کنید برد پکیج چیست؟ اگر نتوانستید مشکل چراغ قرمز بوتان را حل کنید سپس این کار را به یک متخصص بسپارید زیرا در این شرایط ممکن است با یک ریست کردن ساده مشکل پکیج بوتان شما رفع شود و نیاز به یک تعمیرکار ندارید. پس در نتیجه دستگاه را یک بار خاموش و دوباره راه اندازی کنید.

ریست کردن پکیج بوتان برای رفع ارور

زرد چشمک‌زن : وضعیت حد اکثر توان (chimney sweep)

قرمز ثابت :

ntc ‘گرمایش

ترموستات دود

عدم تشکیل شعله

برد کنترل

اشکال در کلید حداقل فشار آب

نحوه ریست کردن پکیج بوتان

اما اگر شما از مدلهای اپتیما و کالدا استفاده می‌کنید باید بدانید که ریست کردن پکیج بوتان به این صورت است که در ابتدا باید کلید تغییر فصل پکیج را بر روی استند بای آن ببرید. و پس از انجام این کار دوباره بر روی حالت تابستانه و یا همچنین زمستانه برگردانید‌. پس از انجام این کار متوجه آن می‌شوید که پکیج بوتان دوباره راه اندازی می شود و در نهایت پکیج ریست میشود.

چشمک زدن چراغ سبز پکیج بوتان

در بعضی از مدل های پکیج بوتان چراغ سبز شروع به چشمک زدن می کند. که این نشان می دهد که سیستم با کمبود آب مواجه شده است. هم چنین خراب شدن پمپ آن، خرابی سنسور ان تی سی دلیل چشمک چراغ پکیج بوتان به رنگ سبز می باشد.

علت روشن شدن چراغ قرمز پکیج

علت روشن شدن چراغ قرمز پکیج دلایل زیادی دارد و روش‌های مختلفی برای رفع این مشکل وجود دارد که در ادامه بررسی می‌کنیم. بعد از راه‌اندازی پکیج ممکن است پکیج کار نکند و چراغ قرمز آن روشن شود. معنای این چراغ که با توجه به عددی که بالای آنها قرار گرفته به کد خطا شناخته می‌شوند در بعضی مواقع خطای رخ داده مشکلی هنگام راه اندازی پکیج است و در این مواقع چراغ قرمز پکیج روشن می‌شود، و با ریست کردن و راه‌اندازی دوباره دستگاه مشکل رفع می‌شود.

گاهی دستگاه با جرقه‌زدن مکرر هم روشن نمی‌شود و در عوض چراغ قرمز روشن می‌شود، اگر مشکل با ریست کردن پیکج حل نشود، باید علل دیگر بررسی کنیم .

ساده ترین روش برطرف کردن ارور پکیج بوتان

در بیشتر مواقع با انجام دادن یک ریست ساده مشکل پکیج بوتان شما به راحتی حل می شود اما در بعضی از مواقع ممکن است پکیج دچار خرابی های داخلی شده باشد که باعث میشود چراغ پکیج به طور چشمک زن و یا ثابت روشن شود و در این مواقع چراغ به رنگ قرمز می باشد. در ادامه مطالب به تعمیر پکیج بوتان خواهیم پرداخت.

علت چشمک زدن چراغ سبز پکیج بوتان در ۵-۱ ثانیه

یعنی اینکه دستگاه آماده به کار است و هنوز دستوری دریافت نکرده است.

سرویسکار پکیج بوتان

برای رفع رسوب ایجاد شده در مبدل های پکیج بوتان می‌توانید از اسید استفاده کنید و با اسید شویی تمامی رسوب ها از بین می روند. بهتر است عمل رسوب زدایی را به یک فرد متخصص در این حوزه بسپارید زیرا رسوب زدایی در مبدل های اصلی می‌تواند بسیار خطرناک باشد. زیرا با اسید شویی ممکن است مبدل های اصلی پکیج بوتان سوراخ شوند و در نتیجه مبدل خراب می شود و حتماً باید آن را تعویض کنید.

چراغ سبز چشمک زن بوتان در هر ۰.۵ ثانیه خاموش ۰.۵ روشن

این چشمک زدن علت های مختلفی دارد ممکن است خرابی فن و اختلال در پر شر دود و باعث بروز چشمک زدن باشد.

بیشتر مواقع چشمک زن بوتان در ۰.۵-۰.۵ ثانیه به خرابی قطعات پکیج زیر بر می گردد:

  • کلید حداقل فشار آب
  • کلید فشار چگالنده
  • اختلال در سنسور ntc

معنی ارورهای پکیج بوتان آنالوگ

در مدل آنالوگ اگر روشن شدن چراق قرمز همراه با ارور ۴۰ و ۷۰ و ۸۰ باشد، معمولا ایراد از ترموستات حد است. در تمام مراحل کاری ترموستات حد مدار آن را کنترل می‌کند که وظیفه آن محافظت از سوختن مبدل اصلی در مقابل دماهای بالا است. اگر خرابی در این سنسور رخ بدهد ، دمای مبدل بیش از اندازه زیاد می‌شود و علاوه بر روشن شدن چراق قرمز، ارور ۴۰-۷۰-۸۰ در مدل های آنالوگ و ارور E8 در مدل‌های دیجیتال ظاهر می‌شود. در این موارد ریست کردن دستگاه مشکل را برطرف نمی‌کند و باید اقدام به تعویض ترموستات شود.

چشمک زدن چراغ قرمز پکیج بوتان

در صورتی رنگ قرمز چراغ پکیج بوتان چشمک میزند علت های مختلفی دارد که شامل موارد زیر می شود:

  1. اختلال در NTC گرمایش
  2. خرابی ترموستات دود
  3. بروز مشکل اشکال در کلید حداقل فشار آب
  4. تشکیل نشدن شعله برد کنترل
  5. قطع و وصل شدن ترموستات دود

خدمات پس از فروش نمایندگی بوتان

خدمات پس از فروش نمایندگی بوتان

اگر متوجه بروز کد خطا در پکیج شده اید، حتما از نمایندگی کمک بخواهید. علت بوق زدن پکیج بهره مندی از خدمات نمایندگی، یعنی استفاده از خدمات تضمینی. بهتر است برای تعمیر پکیج خود به هر مرکز تعمیری مراجعه نکنید. حتما از خدمات نمایندگی مجاز برند استفاده کنید. در نمایندگی تکنسین فعال، به  صورت تخصصی در زمینه رفع مشکلات پکیج بوتان آموزش‌های لازم را کسب می‌کنند. یعنی اطلاعات عمومی برای تعمیر پکیج را کسب نمی‌کنند. بلکه به صورت تخصصی در زمینه تعمیر پکیج بوتان یا هر برند دیگری آموزش‌های لازمه را دریافت می‌کنند.

2 replies
  1. محمد
    محمد says:

    سلام یه مشکل عجیب برا پکیج بوتان مدل کالداونزیا خانه ما پیش اومده ببینید پکیج رو فرستادیم نمایندگی بوتان تهران سرویس کامل و ضمنا برد رو هم عوض کردن و گفتن برد ایتالیایی هم انداختن. خوب 3 ماه هم خوب کار کرد. الان چند وقتی من خونه نبودم اومدیم خونه دیدیم چراغ پکیج قرمز فشار روی یک و نیم هست هیچ گون اتصالی برقی نداره ریست کردیم درست نشد خلاصه نمایندگی تلفتی کارهایی گفت کردم درست نشد پکیج تو بالکن نصبه و فضای باز اکسیژن رسانی هم خوبه. حالا قسمت عجیب اینه که من با سشوار و با باد نیمه گرم از پایین پکیج باد گرفتم خوب چون این مشکل توی زمستونا بیشتر برامون اتفاق افتاده گفتم شاید از سرمای هوا باشه با کمال تعجب پکیج زدم تو برق و رو هر دو حالت زمستونه و تابستونه کاملا درست راه افتاده و چند روزه داره کار میکنه. به نظرتون مشکل از کجاست و برد رو هم 3 ماه از 6 ماه گارانتیش باقی مونده. زنگ بزنم بیاد نمایدگی عوض کنه. موندم علت چیه برای سرویکار بوتان هم این موضوع عجیب بود

    پاسخ

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *