ارور E5 و E6 بوتان

ارور E5 و E6 بوتان به چه معنی است و آموزش برطرف کردن کد خطا تعمیر تخصصی

ارور E5 و E6 بوتان

ارور E5 و E6 بوتان یکی از شایع ترین کد های خطا در پکیج دیواری بوتان می باشد. کد خطا E5 و E6 بوتان ممکن است بر اثر چند عامل رخ بدهد. در ادامه این مقاله نکاتی ذکر شده که شما به کمک آن می توانید معنی E5 و E6 بوتان را به طور کامل بخوانید و پس از عیب یابی مشکل پکیج را برطرف نمایید. کد ارور پکیج چیست؟ در نظر داشته باشید به هیچ عنوان عیب یابی و تعمیر پکیج را به افراد ناشی نسپارید چرا که ممکن است خرابی بیشتری به دستگاه وارد گردد. توصیه می کنیم برای برطرف کردن کدارور E5 و E6 بوتان حتما با تعمیرکار نمایندگی پکیج بوتان که شماره تلفن آن ها در انتهای همین مقاله است تماس بگیرید.

علت ارور E5 و E6 بوتان چیست؟

علت ارور E5 و E6 بوتان چیست؟

یکی از قطعات کاربردی برای اندازه گیری دما در پکیج سنسور NTC  می باشد. در صورتی که سنسور تشخیص آب گرم قطع شده باشد کد ارور E5 و E6 بوتان نمایش داده می شود. درصورت قطع شدن سنسور باید درصدد وصل کردن مجدد آن برآمد و در صورت نیاز از  تعمیر کار حرفه ای کمک بخواهید و از اقدام خودسرانه خودداری کنید. در صورت بروز ارور E5 و E6 باید بدانید که قطعی NTC در مدار گرمایشی یا آبگرم مصرفی به وجود آمده است. بنابراین، کافی است نگاهی به سنسور تشخیص دمای آب گرم مصرفی بیاندازید و در صورت لزوم، آن را تعویض کنید.

نحوه برطرف کردن ارور E5 و E6 بوتان

همانگونه که عنوان کردیم، برای رفع ارور E5 پکیج بوتان نیاز به تعویض سنسور وجود دارد. اگر قصد دارید سنسور پکیج بوتان را تعویض کنید، ابتدا باید به صورت کامل آب مدار گرمایش را تخلیه نمایید. برای تخلیه آب مدار گرمایش شیر ورودی آب سرد پکیج را ببندید.

نحوه فعال کردن سیستم ضد یخ در پکیج بوتان

سیستم ضدیخ‌زدگی اتوماتیک پکیج به برق وصل و کلید پاور روشن بوده و شیر گاز متصل به دستگاه باز باشد. بعد از آن پکیج دیواری بوتان ماده ضدیخ‌زدگی مخصوص را اضافه نمائید(به یاد داشته باشید هیچگاه از ضدیخ اتومبیل استفاده ننمائید. علت بوق زدن پکیج و دستگاه را در حالت حداقل ظرفیت نگه‌دارید. عملکرد ضد یخ اتوماتیک در پکیج دیواری بوتان دیجیتال (L) و آنالوگ (B,M,E) فرق می‌کند. در هنگام تعمیر پکیج دیواری بوتان ابن مطالب رادر نظر داشته باشید.

نحوه برطرف کردن ارور E5 و E6 بوتان

نحوه تست سلامت NTC در پکیج دیواری

با مولتی متر به راحتی می توانید سالم بودن سنسور را بررسی کنید.

*اگر ما مقدار مقاومت NTC را در دماهای مختلف بدانیم؛ می توانیم به بعضی از مشکلات بوجود آمده در پکیج پی ببریم.

به عنوان مثال میدانیم که مقاومت NTC در دمای ۲۵ درجه در حدود ۱۰ اهم میباشد. اگر به هر علتی سنسور دچار نقص گردد و در دمای ۲۵ درجه مقاومت دو اهم را نشان بدهد، برد الکترونیکی با توجه به مقاومت دو ،اهمی دما را بسیار بالاتر از ۲۵ درجه یعنی حدود ۷۰ درجه فرض میکند که بطور حتم دستوری را صادر می کند که مطلوب ما نمیباشد.

مراحل رفع تخصصی ارور E5 و E6 بوتان

  1. ابتدا باید به صورت کامل آب مدار گرمایش را تخلیه نمایید. برای تخلیه آب مدار گرمایش شیر ورودی آب سرد پکیج را ببندید. اگر نمیدانید جای شیر ورودی آب سرد کجاست، بهتر است 3 عدد شیر قرار گرفته شده در زیر پکیج که شلنگ ها به آن متصل هستند را بسته و اقدام به تخلیه آب مدار گرمایش نمایید.
  2. پس از آن می توانید شیر آب گرم را باز کنید. توصیه ما به شما باز کردن شیر شلنگ دستشویی است. این شیر نسبت به بقیه شیرها دارای سطح پایین تری بوده و تخلیه آب مدار گرمایش را به خوبی انجام میدهد.
  3. حال می‌توانید شیر هواگیری که بر روی پکیج قرار دارد را کاملا باز نمایید. چنانچه این کار را انجام دهید، عقربه فشار بار به سمت صفر بار حرکت خواهد کرد. پس از این که آب مدار گرمایش به صورت کامل تخلیه شود و عقرب بر روی عدد 0 قرار گرفت، می‌توانید برای باز کردن سنسور معیوب با استفاده از آچار۱۳ اقدام نمایید.

تعمیر و نصب ntc پکیج نو

  1. حال سنسور خریداری شده و نو را ابتدا با کمی نوار تفلون پیچیده و آن را به صورت مناسب بر جای خود نصب کنید. در این مرحله می توانید فیش سنسور را نیز متصل نمایید.
  2. در ادامه باید شیر ورودی را باز کنید و شیر دستشویی را ببندید. پس از اینکه فشار بار بر روی ۱.۵ رسید، به صورت کامل شیر پرکن را ببندید تا دستگاه بتواند فعالیت خود را انجام دهد.
  3. گام آخر برای رفع ارور E5 و E6 پکیج بوتان ، ریست کردن دستگاه خواهد بود. بدون تردید اگر ایراد از سنسور باشد با ریست کردن دستگاه، ارور E5 و E6 بوتان برطرف خواهد شد. در مواردی نادر ممکن است خرابی برد کنترل نیز موجب ارسال کد ارور E5 و E6 پکیج بوتان شود.

امیدوارم که این مطلب مورد استفاده شما دوستان قرار بگیره. نکته مهمی که وجود داره اگر شما تخصصی کافی در این مورد ندارید حتما از یک تعمیرکار متخصص برد پکیج چیست؟ برای رفع ایرادات دستگاهتان کمک بگیرید.

مراحل رفع تخصصی ارور E5 و E6 بوتان

مزایای پکیج دیواری بوتان

پکیج دیواری بوتان دارای مزایایی است که به آن اشاره می‌کنیم و در اختیار شما عزیزان قرار می‌دهیم :

  1. آبگرم دائم در طی 24 ساعت در اختیار شماست.
  2. برای هر ساختمان / هر واحد مسکونی بطور جدا و مستقل است.
  3. پکیج دیواری بوتان قابل تنظيم براساس نياز مصرف كننده می‌باشد .
  4. نسبت به موتورخانه هزينه اوليه خرید آن کم می‌باشد .
  5. هزينه نگهداري آن نیز نسبت به موتورخانه بسيار كمتر می‌باشد .
  6. پكيج دیواری بوتان راندمان(بازده) حرارتی بسيار بیشتری دارد .
  7. پكيج دیواری بوتان سيستم ايمني بسيار بالایی دارد .
  8. با کمترین فشار آب در مدار آبگرم بهداشتی کار می‌کند
  9. پكيج دیواری بوتان كم حجم می‌باشد .
  10. براحتي قابل حمل و نصب توسط تعمیرکار پکیج دیواری بوتان مي‌باشد .
  11. برای مشتریان براحتی قابل استفاده مي‌باشد طرز کار با آن ساده است.
  12. تعمير پکیج دیواری بوتان توسط تعمیرکاران مجاز براحتی امکان‌پذیر است ابعاد دستگاه كوچك می‌باشد .
  13. در مقايسه با شوفاژخانه يا بخاري و آبگرمكن  مصرف انرژي (گاز و برق) بسيار كمی دارد.

 

 

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *