ارور E9 پکیج بوتان

ارور E9 پکیج بوتان به چه معناست؟ آموزش رفع ارور E09 و تمام کد خطاهای بوتان

ارور E9 پکیج بوتان

ارور E9 پکیج بوتان به چه معناست؟ نحوه برطرف کردن کد خطای E9 پکیج بوتان. یکی از شایع ترین سوالاتی که مشتریان بوتان از نمایندگی تعمیرات شرکت بوتان می پرسند معنی و دلایل کدارور E9 پکیج بوتان است. در صورتی که خطای E9 را برروی دستگاه خود مشاهده می کنید نگران نباشید تنها کافیست با شماره تلفن نمایندگی بوتان تماس بگیرید تا تعمیرکار ماهر نمایندگی مجاز بوتان به محل شما اعزام شود و تعمیرات تخصصی پکیج بوتان را در کمترین زمان ممکن انجام دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با علت ارور پکیج بوتان و آموزش رفع ارور ادامه این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید.

علت ارور E9 پکیج بوتان چیست؟

علت ارور E9 پکیج بوتان چیست؟

یکی از مواردی که در تعمیر پکیج بوتان ممکن است با آن روبرو شوید این است که دمای گرمایشی پکیج بوتان به 95 درجه سانتی‌گراد می‌رسد و در این هنگام است که شما ارور e9 را دریافت خواهید کرد. برای رفع ارور e9 در پکیج بوتان، ابتدا باید دلایل بالا رفتن دمای پکیج تا 95 درجه را بدانید و پس از رفع این دلایل ارور e9 نیز رفع خواهد شد.

 

چند نوع ارور در پکیج بوتان وجود دارد؟

با توجه به گستردگی مدل ها و تنوع برندهای پکیج، نوع و کد خطای هر مدل با بقیه ممکن است متفاوت باشد. بنابراین از ارائه لیست دقیق ارورها معذوریم.

اما بصورت کلی خطاها در پکیج به قسمت های زیر اشاره دارند:

  • نبود آب گرم بهداشتی
  • گرما نداشتن رادیاتورها
  • روشن نشدن پکیج دیواری
  • سوئیچ کنترل دمای آب
  • جرقه نزدن پکیج دیواری
  • عدم کارکرد صحیح شعله
  • رفتار غیر عادی سیستم
  • ناگهانی روشن شدن شعله
  • خرابی حافظه EEPROM
  • افت ولتاژ مدار تغذیه

بهترین راه برای حل ارور e9 پکیج بوتان

اشکال در پمپ موجب می‌ شود که جریان آب به ‌صورت صحیح از سمت رادیاتورها به پکیج و برعکس انجام نشود و در نتیجه آب در داخل پکیج باقی بماند. نحوه کارکرد پمپ پکیج این امر باعث افزایش دمای آب درون پکیج و به حد بحرانی 95 درجه سانتی‌گراد می ‌رسد. بهترین راه برای حل ارور e9 پکیج بوتان، تعویض پمپ پکیج است؛ بنابراین، از دست ‌کاری غیرحرفه‌ ای در پکیج خود خودداری کنید و این کار را به تکنسین مجرب و ماهر مانند تعمیرکاران نمایندگی مجاز بوتان بسپارید.

بهترین راه برای حل ارور e9 پکیج بوتان

آموزش رایگان رفع ارور بوتان

رسوب‌ زدایی به ‌عنوان راهکاری مؤثر برای حل این مشکل  و اقدامی برای تعمیرات پکیج مطرح است. بهتر است پیش از شروع هرگونه عملیات رسوب ‌زدایی، گاز و برق پکیج را قطع کرده و سپس مبدل حرارتی را خارج کنید. اگر خودتان قصد انجام این کار را دارید بهتر است صرف نظر کرده و حتماً از یک متخصص معتبر درخواست کمک کنید و درباره مقدار دقیق اسید مورد نیاز مشورت کنید.

رفع خطا  E9 پکیج بوتان

در صورتی که مبدل و پمپ هر دو سالم بودند، باید شیر رفت و برگشت را چک کنید.در صورت بسته بودن شیر آن را باز کنید تا آب گرم داخل پکیج به موتورخانه برگشته و پس از رسیدن به تعادل دمایی مجددا وارد پکیج شود.در نهایت علت بروز خطا E9 را باید در ترموستات جست‌وجو کنید. درصورتی که مشکل از این بخش باشد، باید وظیفه تعویض ترموستات را به تعمیرکاران مجرب سپرد. درپکیج ترموستات وظیفه دارد در صورت بیشتر شدن دمای پکیج از حد 52 درجه آن را خاموش کند تا دمای آب به حد مجاز برگردد. در صورتی که دمای آب به 95 درجه برسد یعنی وضعیت ترموستات چندان به سامان نیست و باید مورد بررسی قرار گیرد.

نحوه عیب یابی پمپ پکیج بوتان

پمپ موظف است آب داغ دستگاه پکیج را به سمت رادیاتورها هدایت کند. آب گرم داخل رادیاتورها محیط را گرم می‌ کند‌ هنگامی دمای آب رادیاتورها از دست رود باید دوباره به داخل پکیج برگردد و در مبدل گرم شود. جریان رفت و برگشت آب در رادیاتورها را پمپ انجام می‌ دهد. علت خرابی پمپ این است که با وجود کار کردن پمپ آب در سیستم پکیج جریان پیدا نمی‌کند. گیر کردن میله یا شافت داخل پمپ از پمپاژ آب جلوگیری می‌ کند. در نتیجه آب وقتی به داخل رادیاتورها پمپاژ نشود، بیش از حد گرم شده و دمای آن به 95 درجه می‌رسد.‌ برای حل این مشکل پمپ پکیج بوتان باید توسط تعمیرکار تعویض شود.

عیب یابی ارورهای بوتان E9

یکی از عوامل مشکلات در تعمیر و عیب ‌یابی پکیج بوتان، سوراخ ‌شدن دیافراگم منبع انبساط، عدم تنظیم صحیح فشار باد داخلی منبع، گرفتگی شیلنگ منبع انبساط و نامتناسب بودن ظرفیت منبع انبساط با مقدار آب مدار گرمایش پکیج است. اگر مشکل در منبع انبساط رخ دهد، مدار آب گرم قطع شده و افزایش دما باعث افزایش فشار سیستم می ‌شود.

کم هزینه ترین روش رفع ارور پکیج بوتان

شیر رفت برگشت پکیج در قسمت پایین رادیاتور قرار می گیرد. مراحل اسیدشویی مبدل پکیج این شیر موظف است دمای سیستم گرمایشی را متعادل کند. این کار را با تنظیم آب برگشتی به سمت موتورخانه پکیج انجام می‌دهد. وقتی شیر رفت و برگشت بسته باشد دمای آب پکیج به شدت بالا می‌رود. برای رفع این مشکل باید بین میزان آب برگشتی به پکیج و درجه دمای آن تعادل برقرار شود. بنابراین باید شیر رفت و آمد را باز کنید.

چگونه کد خطای E9 پکیج بوتان را برطرف کنیم؟

چگونه کد خطای E9 پکیج بوتان را برطرف کنیم؟

رفع ارور e9 پکیج بوتان کاری ساده و در عین حال چالشی است. اما با دانش و آموزش کافی در مورد مشکلات و عیوب پیش ‌آمده در پکیج، می‌ توانید به‌ عنوان مصرف‌کننده، خودتان پیش بروید و تعمیرات پکیج مربوطه را انجام دهید. در این مسیر، آشنایی با کدهای خطا برای مشتریان به سرویس‌کاران در تشخیص نوع عیب و نیاز به قطعات مصرفی قبل از رفتن به محل مشتریان کمک می‌ کند. برای تعمیر پکیج خود با هر مدلی، حتماً قبل از اقدام به تعمیرات، با نحوه کارکرد پکیج آشنا شوید.

0 replies

Leave a Reply

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *